Astmaatikot! Flunssasta kysyttävää...

  • Viestiketjun aloittaja pihinä
  • Ensimmäinen viesti
pihinä
Mulla on astma, pysyy oikein nätisti kurissa pienellä hoitavan lääkkeen annostuksella eli ei ole kovin paha. Siitepölyaikaan ja flunssan painaessa päälle lisään tietysti annostusta. Tähän asti olen selvinnyt flunssistakin ilman kummempia hengenahdistuksia.

Mutta nyt on eri meininki. Maanantaina tuli kova kurkkukipu, pari päivää myöhemmin se poistui ja tilalle tuli normaalit yskä ja nuha. Nyt alkaa olla nuhakin pois, yskäkään ei pahasti vaivaa (pieniä puuskia melko harvakseltaan tulee). Kuumetta ei ole ollut. Henki ei vaan meinaa kulkea millään. Eilen meni neljä (!) annosta avaavaa lääkettä ja silti heräsin yöllä siihen että meinaan tukehtua. Jatkuvasti ahdistaa ja hengitys rohisee. Normaalia tämä kai on astmaatikolle flunssan jälkeen mutta mulle ihan uutta. Kauankos tätä kannattaa katsella ennen lääkärille menoa...?

Hauskaa olla asiakaspalvelutöissä kun pihinä ja rohina vaan kuuluu...
 
pihinä
Kuten arvelinkin. Hitto kun mä olen tälläinen "vasta pää kainalossa lääkäriin" -idiootti. Aikanaan kun astma puhkesi, heräsin kahden viikon ajan joka yö tukehtumisen tunteeseen ennen kuin uskoin että lekuri tarttis tavata.
Jep. Viimeistään maanantaina jos ei tämä tästä lähde helpottamaan.
 
vieras..
Alkuperäinen kirjoittaja pihinä;30279435:
Kuten arvelinkin. Hitto kun mä olen tälläinen "vasta pää kainalossa lääkäriin" -idiootti. Aikanaan kun astma puhkesi, heräsin kahden viikon ajan joka yö tukehtumisen tunteeseen ennen kuin uskoin että lekuri tarttis tavata.
Jep. Viimeistään maanantaina jos ei tämä tästä lähde helpottamaan.
Jos olisin sinä, soittaisin heti. Minulla on ollut kaksi viikkoa yskä ja siitä johtuva ahistus, ja tällä viikolla jouduin käymään lääkärissä. Ja minulla ei ole astmaa.
 
Kabriella
Hoitavaa lääkettä tupla-annostus. Näin antoi ohjeeksi sairaanhoitaja kun olin flunssassa aika pian astman toteamisen jälkeen. Myös kaveri on saanut saman ohjeen flunssan varalle.
 
pihinä
Hoitavan tuplasin jo maanantaina kun alkoi tuntua orastava flunssa. Nyt vaan ei meinaa auttaa.
Sitä jotenkin säikähti kun asiakas jutteli että sillä on kolme tuttua sairastanut keuhkokuumeen ihan tässä viime viikkoina... Mutta tuskin tämä sitä on. Ei ole edes kuumetta.
 
vieras..
Alkuperäinen kirjoittaja pihinä;30279463:
Hoitavan tuplasin jo maanantaina kun alkoi tuntua orastava flunssa. Nyt vaan ei meinaa auttaa.
Sitä jotenkin säikähti kun asiakas jutteli että sillä on kolme tuttua sairastanut keuhkokuumeen ihan tässä viime viikkoina... Mutta tuskin tämä sitä on. Ei ole edes kuumetta.
Keuhkokuumeessa ei ole aina kuumetta. Soita nyt ihmeessä lääkäriin!! Astma ei ole mikään leikin asia, vaan vakava sairaus.
 
Kabriella
Alkuperäinen kirjoittaja pihinä;30279463:
Hoitavan tuplasin jo maanantaina kun alkoi tuntua orastava flunssa. Nyt vaan ei meinaa auttaa.
Sitä jotenkin säikähti kun asiakas jutteli että sillä on kolme tuttua sairastanut keuhkokuumeen ihan tässä viime viikkoina... Mutta tuskin tämä sitä on. Ei ole edes kuumetta.
Keuhkokuume voi olla kuumeeton! Kyllä astmaatikko saa olla herkemmin yhteydessä lääkäriin.
 
Lääkäriin mars, kun kerran olet jo tuplannutkin lääkityksen eikä auta. Keuhkokuume voi olla kuumeton.
 
"akka"
Mä olen ollu kaksi viikkoa sairaslomalla, nyt sain tällä viikolla antibiootit, kaksi astmalääkettä, kuume laski mutta en tiedä kykenenkö ensiviikollakaan töihin. Ei mene tauti ohi ei sitten millään.Ei edes tupla-annostuksilla astmalääkkeitä, ei voimakkaalla antibioottikuurilla,hiivan se kyllä iski.Alilämmön puolella nyt, päätä särkee, mitään ei jaksa ja olo senkun huononee.
 

Yhteistyössä