Onko paikalla ketään, joka osaa neuvoa erityisen herkän raskaustestin tulkinnassa?

  • Viestiketjun aloittaja varhainen testaaja
  • Ensimmäinen viesti
varhainen testaaja
Eli tein aamuvirtsasta Predictor earlyn. Kuukautisiin on vielä monta päivää, mutta tänään juhlat tiedossa.
Testi on luettavissa 5 minuutissa. Tuolloin olin näkevinäni jonkinlaisen "varjon" testi-ikkunassa. Tulkitsin varjon voimakkaaksi toiveeksi plussasta. Kun kaivoin testin uudelleen luettavaksi n 30 minuutin kuluttua (ehkä ennemmin 35 min. kuin 25 min. ) Tulos oli muuttunut selkeästi nähtäväksi viivaksi, melko haileaksi kyllä.
Miten tätä nyt pitäisi tulkita?
 
"xxx"
Mä sain tosi myöhäisen plussan raskaustestiin - mutta jo pitkän aikaa sitä ennen LH- eli ovulaatiotesti näytti todella vahvaa viivaa. Testiviiva oli ihan kirkuvan punainen verrattuna kontrolliviivaan. Siitä luotin olevani raskaana, vaikka raskaustesti ei sitä vielä näyttänytkään.

Eli mie koittaisin millaista tulosta ovulaatiotesti näyttää. Ja joka tapauksessa - jos luulet, että raskaus on mahdollinen - ottaisin aika iisisti siellä bileissä (siis päihteiden osalta).
 
"alkup."
Ok, kiitos. Taidan siis tuon ovistestin tehdä. Raskaustestin ohjeessa lukee, että 15 min sisällä tullut pos.tulos tarkoittaa, että on raskaana. Ja 30 min jälkeen tulosta ei saa enää lukea. Ehdin töiltäni katsomaan testiä uudelleen vasta kun sen tekemisestä oli n 35 min.
 
"alkup."
laita kuva
Mä en osaa tosta kännykästä :(. Testissä on kyllä selkeästi kaksi vaaleanpunaista viivaa, mutta kun luin testin n 35 minuutin kuluttua tekemisestä ja pakkauksessa lukee, että testiä ei saa lukea kun on mennyt yli 30 minuttia. Toisaalta lukee, että positiivinen tulos on pysyvä ja sen voi säästää. Toisaalta, että tulos tulee 15 min kuluessa. Vähän monitulkintaista.

Voisiko olla niin tarkka tuo raja, että jos olisin ehtinyt lukea testin 5 min aiemmin, niin sitten sen voisi tulkita positiiviseksi?

Ja näissä herkissä pitäisi kai kayttää aamuvirtsaa, eli seuraav amahdollisuus herkän testin käyttöön olis sit vasta huomenna.
 
itsellä oli sama ja plussa oli
No ihan varmasti on plussa jos näkyy kuitenkin selkeästi toinen viiva. Ei siihen mitään viivaa ilmesty jos on nega, joskus voi tulla sellainen mitä näkee kun tihrustelee aivan todella tarkkaan, sellainen väritön. Mutta jos näet sen siinä ihan normaalisti niin plussa se on, onnea. :)
 
Hmh..
Mua vähän ärsyttää tälläiset tyhmät kysymykset. Kun niissä ohjeissa SELKEÄSTI sanotaan ne ajat, jolloin testin tulos on katsottavissa, on tyhmää kysellä että "onko testin tulos oikea 35 minuutin päästä, kun testissä sanotaan että yli 30 min tulos ei ole luotettava" Vittu oikeesti, ei se ole mitään rakettitiedettä tollasta tulkita. Tee vaikka vittu uusi testi ja kyttäät sitä sen 15 minuuttia, niin eiköhän se sitten aika selkeetä ole. VITTU.
 
Vie ras
Voit tehdä uuden testin jo tänään. Itse aikanaa ahkerasti testanneena olen saanut päivä/ilta testiin jo aavistuksen vahvemman viivan kun aamulla ensimmäisestä virtsasta tehtyvä. Kyllä se hormooni koko ajan lisääntyy.
 

Yhteistyössä