Ihmettelen!

Miksi ihmiset ovat tälläisiä? Mutta jos keskustellaan työstä tai työnajasta, palkasta, siihen tuntu ikinä ei ole aikaa.

T. Monta työntekijöitä käynyt läpi ja jostain syystä taas tullut mieleen miksi ämpärin takia voi seisoa vaikka monta tuntia, mutta työnteosta kaikki heti odottavat miljoonia ja työpv. eivät voi olla pitkiä.

En tiedä miksi tälläistä juuri tästä on tullut mieleen...
Taas suomalaiset jonottivat jo aamuh
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30279568:
Usko tai älä, monien suomalaisten mielestäkin tuo jonottaminen on järjetöntä.
Uskon että aivan varmasti on. Uskomatonta myös on se että sangon takia jotkut voivat tosissaan jonottaa jopa tunteja, huh mikä ajan tuhlaminen se on. Jos teen itse tunnin työt niin saat monta kymmentä sankoa sillä Ikeasta.
 
vierass
Työttömiä ja eläkeläsiä riittää, joilla on aikaa jonotella, samaten monella opiskelijalla on mahdollista järjestellä menojaan.

Monet heistä varmaan vielä myyvät voitolla saamansa aletuotteet.

Enemmän voi ihmetellä kuinka joku viitsii jotain rillimukeja monessa liikkeessä käydä hamstraamassa.
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30279596:
Jonottamisen ajan olisi voinut tehdä minimipalkalla töitä jollekin yrittäjälle, luulen ma
Tai käydä poimiin metsäänantimia metsästä ja myydä ne ja ostaa ansaitulla rahalla parempi vekotin. Talvella sitten sillä sulatella ne loput mm. marjat ,mitä ei myynyt, sillä mikrolla. :)
 
Didrian
Koska kaikilla ei ole varaa ostaa kerrallaan 60 kpl pussilakanasettejä tai kymmeniä muumimukeja. Monta vähävarasita ilahduttaa uusi mikro, jonka saa melkein ilmaiseksi. Mutta sitähän ei hyväosaiset osaa ajatella, kun voi pyyhkiä vaikka perseen satasen seteleillä.
 
Kysymys
Oliko tässä nyt pointti se, että Suomesta on vaikea löytää kunnollista työntekijää vai se että suomalaiset ovat niin köyhiä, että ovat valmiita jonottamaan tuntikaupalla ilmaisen ämpärin tai euron mikron takia? :D
 
No miksi mä esim. sanoin etten aina ymmärrä sellaista. Tein paljon haastateluja työn suhteen ja meillä on ollut vastavia tapauksia, missä rahaa ei vaan kelpaa eikä menestyminen, mutta taas tiedä persoonista sen verran että juuri sellaista heitä voi kiinnosta tehdä, kun tämä on myös jonkun mielestä nauttiminen ja elämässä pitäisi olla nauttiminen ja vapaa aika paljon. Minulle se olisi ainakin aikamoinen työ eikä nauttiminen, jos menisin sangon takia jonottamaan tai mikron takia, mitä ei tiedä edes saako ja myynkö sen pois voitolla, sekä on hurjan pieni voitto tulisi työmäärän suhteen.
 
Mies.
Jotain vitun ämpäriä jonotetaan 3h. sama kun joku bensis myy 20senttiä halvemmalla polttoainetta niin ihmiset on valmiita jonottamaan 2-3h sinne, ei vaan tajua samalla vaivalla voisi pulloja keräämällä tehdä saman saastön.
 
ehdotus
No miksi mä esim. sanoin etten aina ymmärrä sellaista. Tein paljon haastateluja työn suhteen ja meillä on ollut vastavia tapauksia, missä rahaa ei vaan kelpaa eikä menestyminen, mutta taas tiedä persoonista sen verran että juuri sellaista heitä voi kiinnosta tehdä, kun tämä on myös jonkun mielestä nauttiminen ja elämässä pitäisi olla nauttiminen ja vapaa aika paljon. Minulle se olisi ainakin aikamoinen työ eikä nauttiminen, jos menisin sangon takia jonottamaan tai mikron takia, mitä ei tiedä edes saako ja myynkö sen pois voitolla, sekä on hurjan pieni voitto tulisi työmäärän suhteen.
Jos menisit kysymään niiltä jonottavilta ihmisiltä, miksi ne siellä seisoo? Ne saattaisi tietää.
 
säpäle harmaana
No miksi mä esim. sanoin etten aina ymmärrä sellaista. Tein paljon haastateluja työn suhteen ja meillä on ollut vastavia tapauksia, missä rahaa ei vaan kelpaa eikä menestyminen, mutta taas tiedä persoonista sen verran että juuri sellaista heitä voi kiinnosta tehdä, kun tämä on myös jonkun mielestä nauttiminen ja elämässä pitäisi olla nauttiminen ja vapaa aika paljon. Minulle se olisi ainakin aikamoinen työ eikä nauttiminen, jos menisin sangon takia jonottamaan tai mikron takia, mitä ei tiedä edes saako ja myynkö sen pois voitolla, sekä on hurjan pieni voitto tulisi työmäärän suhteen.
Saanko kysyä, minkälaista työtä sinulla siis oli tarjota? Kuulostaa kyllä hassulta, että et löydä ketään työhön, jossa tulisi rahaa ovista ja ikkunoista.
 
ihmettelee
Miten jonottaminen ja työn tekeminen liittyvät mielestäsi toisiinsa? Absurdi yhteenveto.

Voit selittää, mitä varten venäläiset rekat jonottavat Suomesta tai Suomeen? Miksi venäläiset ylipäätään jonottavat Suomen tulleissa? Eikö heillä ole kaikki hyvin Venäjällä?
 
No miksi mä esim. sanoin etten aina ymmärrä sellaista. Tein paljon haastateluja työn suhteen ja meillä on ollut vastavia tapauksia, missä rahaa ei vaan kelpaa eikä menestyminen, mutta taas tiedä persoonista sen verran että juuri sellaista heitä voi kiinnosta tehdä, kun tämä on myös jonkun mielestä nauttiminen ja elämässä pitäisi olla nauttiminen ja vapaa aika paljon. Minulle se olisi ainakin aikamoinen työ eikä nauttiminen, jos menisin sangon takia jonottamaan tai mikron takia, mitä ei tiedä edes saako ja myynkö sen pois voitolla, sekä on hurjan pieni voitto tulisi työmäärän suhteen.
Hmmmm...tuskin kukaan nauttii siellä jonossa ja harva töissäkään
 
Milanna on tossa kyllä oikeassa. Kun yrittää saada edes haastatteluaikaa sovittua, on milloin mitäkin tennistuntia tai jumppaa tai kahvihetkeä kaverin kanssa. Kyllä mä ainakin priorisoisin työhaastattelun moisten edelle jos olen vaivautunut sitä paikkaa hakemaan
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Mies..
Suomalaiset ovat laiskoja kilpailuttamaan vakuutukset ja sähkösopimukset tällä voisi säästää monta sataa € vuodessa..
Mutta ei kun se on niin vaivalloista istua puhelimessa 15min.. Mutta katos ilmanen ämpäri jonotan tässä pakkasessa 3h jeeeeeeeeeeeeeeee.
 

Yhteistyössä