Voiko käyttää samaan aikaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierassssss
  • Ensimmäinen viesti
vierassssss
Voiko käyttää samaan aikaan beetasalpaajia ja opamoxia? Joku aika sit sain nuo beetasalpaajat migreenin estoon. Ja joskus aiemmin oon saanut nuo opamoxit uniongelmiin. Nyt oon taas pari viikkoa nukkunut huonosti ja mietin uskaltaako sit ottaa opamoxin, kun ens yönä ois tilaisuus nukkua, kun ei aamulla tarvis olla lasten kanssa. Puolikkaan opamoxin oon ottanut vaan, siis aiemmin kun niitä tarvitsin ja silloinkaan en säännöllisesti. Mut en muistanut sit lääkäristä kysyä noista..
 
vierass
Aina voi käydä apteekissa kysymässä tai soittaa sinne ja kysyä niiden yhteensopivuutta, ei tarvitse aina lääkäriltä kysyä.

En palstavastauksiin kyllä luottaisi, jollei vastauksen linkkinä olisi jotain luotettavaa nettisivua.
 
vierassssss
Joo ihan helposti en luota pelkkiin kyllä voi vastauksiin. Katoin uudestaan tuon beetasalpaajan pakkausselostetta ja ei siinä lukenut ettei sais samaan aikaan käyttää opamoxia tai sen tyyppisiä lääkkeitä. Joistain muista oli mainintaa. Muistelin että siinä ois ollut nuokin mainittu, mut ei näköjään. Mietin vaan sitä, että jos laskee sit liikaa verenpaineet tai pulssi.. Tosin ei nuo beetasalpaajat ole vaikuttanut verenpaineeseen, mutta se on alhainen muutenkin. Joten vähän ihmettelen että noita määrättiin, mut ei onneks oo vaikuttanut. Lähinnä ajattelin että jos täällä vaikka jollain ois samat lääkkeet kans määrätty yhtäaikaa. Tietysti tuon beetasalpaajan vois jättää ottamatta sit illalla, kun ei siitä muuta haittaa olis kun että saattaa se migreeni sit tulla. Kun ei sydämen takia niitä oo määrätty.
 

Yhteistyössä