Oletko moderaattori? Auta minua.

  • Viestiketjun aloittaja Stalkkeri?
  • Ensimmäinen viesti
Stalkkeri?
Hei!

Jos olet jonkun palstan mode, niin voisitko ystävällisesti auttaa? Mitä tietoja modet näkevät keskustelijoista yleensä palstoilla?

Olen yhdellä toisella keskustelupalstalla ja aina kun kirjoitan jonkun kommentin, niin melkein heti perään joku kirjoittaa siihen jotain mikä viittaa johonkin toiseen aiemmin kirjoittamaani kommenttiin. Siis esim. jos olen valitellut rahattomuuttani ja sitten kirjoitan, että kävin kampaajalla, niin joku kirjoittaa, että ei kannattais tuhlata niitä rahoja kampaajaan.

Olen alkanut vähän pelkäämään. Onko se palstan mode joku hullu joka on ottanut minut silmätikukseen? Vielä pelottavampaa on se, että joskus käyn vain lukemassa joitain keskusteluja, niin niihinkin keskusteluihin ilmaantuu pian joku vittuileva kommentti.
Voi tietysti olla, että olen sekoamassa ja kaikki on vain sattumaa mutta tuntuu kummalliselta silti.
Se on siis anonyymipalsta eli kukaan muu kuin moderaattori ei voi nähdä mitä kommentteja olen kirjoittanut.
 
.vieras.
En ole tällä hetkellä minkään palstan moderaattori, mutta ulkoinen ip on nähtävissä. Sen perusteella voi halutessaan seurailla. Tämä tietenkin toimii vain jos ko. ip:n takana on vain yksi talous.
 
.vieras.
Oh fuck. Nyt alkoi tosissaan pelottamaan.
Ala käyttämään proksyja eli välityspalvelimia, jotka piilottavat osoitteesi tai Tor:ia. Kaikista visiiteistä palvelimille jää jälki. Tyypillisesti ihmiset olettavat, ettei pelkästä katselusta jää jälkeä.

Se on hölmö olettama, koska teknisesti erittäin paljon mutkia oikoen selain tekee kyselyn osoitteesta, jonka naputtelet tai klikkaat kirjanmerkeista joka kerta kun sinne haluat mennä katselemaan ja palvelin vastaa ja lähettää evästeen.
 
Stalkkeri?
Ala käyttämään proksyja eli välityspalvelimia, jotka piilottavat osoitteesi tai Tor:ia. Kaikista visiiteistä palvelimille jää jälki. Tyypillisesti ihmiset olettavat, ettei pelkästä katselusta jää jälkeä.

Se on hölmö olettama, koska teknisesti erittäin paljon mutkia oikoen selain tekee kyselyn osoitteesta, jonka naputtelet tai klikkaat kirjanmerkeista joka kerta kun sinne haluat mennä katselemaan ja palvelin vastaa ja lähettää evästeen.
Mutta luin jostain, että jos proxyjen kautta postailee, niin sitten proxyn omistaja näkee kaiken mitä tekee? Tai jotain sinne päin. En ole kauhean tietotekniikkaorientoitunut ihminen.
 
exmode
Mitä kaikkea on "kaiken" ? Onko samassa taloudessa olevilla koneilla kaikilla sama ip vai pystyykö ip:n perusteella erottamaan esim. minun ja (ex)mieheni kirjoitukset toisistaan?
IP-historian kautta mode näkee kaikki IPn kautta tehdyn kirjautumiset, kaikki käytetyt nimimerkit (sekä mustat että harmaat), kaikki kirjoitetut viestit ja luetut ketjut.

IPn lisäksi mode näkee myös istuntotunnisteet, selainversion ja käyttöjärjestelmän joten voi esim. erottaa iPadin ja pöytäkoneen vaikka ovat saman julkisen IPn takana.

Yhdistämällä tunnistetietoja mode voi erottaa sinun ja miehesi tekemät kirjoitukset vaikka teillä on sama julkinen IP.
 

Yhteistyössä