Eikö luottamuusmiehen pitäisi auttaa tässä tilanteessa vai mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti
"elli"
Vanha esimies lähti pois ja sen paikalle tuli uusi. Olen sihteeri meidän toimipaikassa. Tämä viikko oli pelkkä tuskaa. Uudelta esimieheltä on tullut vihjeitä, ettei oikein halua työskennellä kanssani ja tekee kaiken että lähtisin tästä toimipaikasta pois. Hänellä on parempi ihminen minun paikalle.
Meidän toimipaikassa on luottamuusmies, yritin keskustella hänen kanssa että miten toimin. Kun kukaan ei kuullut meidän keskennäistä keskustelua uuden esimiehen kanssa niin ei voi auttaa.
Jäänkö odottamaan että saan kenkä ilman mitään syytä vai ottaanko yhteyttä pääluottamuusmiehelle?
Olen ollut samassa toimipaikassa yli 5 vuotta eikä koskaan aikaisemmin ollut mitään ongelmia esimiesten kanssa.
 
viera.s
Mitäs luottamusmies voisi tuossa tilanteessa tehdä? Rauhoitu nyt vähän tuon asian kanssa, viikko on tosi lyhyt aika. Jos esimiehen epäasiallinen käytös jatkuu pitkään tai ilmenee jotenkin konkreettisemmin, ole uudestaan yhteydessä luottamusmieheen sekä esimiehesi esimieheen.
 
"kokenut"
Ota välittömästi yhteyttä ammattiliitton ja kirjaa nuo keskustelut aina kellonaikoineen tarkasti, mitä sinulle vihjaillaan eroamisestasi yms. pyydä liitolta lakimies tukemaan selustasi ja vaadi ihmisoikeuksiin vedoten oikeutta työrauhan puolesta oikeudessa tuntuvat korvaukset häirinnästä, kun vain saat todisteet asiaan että näin on.
 
Vierras
Niin sillehän sä et voi mitään jos sut on päätetty savustaa ulos niin ei sille oikein mitään voi(joko keskittyy kiusaamaan kunnes lähdet tau antaa tekaistulla syyllä potkut). Keskity nyt vaan keräämään todisteita että pärjäät oikeudessa sitten myöhemmin.
 

Yhteistyössä