Ateistit ovat pahasti hukassa

  • Viestiketjun aloittaja Hukassa ovat
  • Ensimmäinen viesti
Hukassa ovat
Ateisti uskoo tieteeseen eikä Jumalaan. Tieteen nimessä valehdellaan kaikkea mahdotonta jotta ihmiset eivät uskoisi Jumalaan. On mahdotonta että kaikki on syntynyt sattumalta jossakin alkuräjähdyksessä. Tieteen mukaan ei ole olemassa mitäään lainalaisuuksia ja kaikki on pelkkää sattumaa. Se ei voi olla totta. Totuuden on siis löydyttävä Raamatusta.

On olemassa Kaikkivaltias Jumala (Isä, Poika ja Pyhä Henki, kolmiyhteinen Jumala.) Jumala loi maailman noin 6000 vuotta sitten. Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja sai olla paratiisissa. Saatana kuitenkin houkutteli Aatamin ja Eevan syntiinlankeemukseen käärmeen muodossa. Saatana oli Jumalan kaunein enkeli joka tuli kateelliseksi Jumalalle koska ei ollut itse Korkein. Saatana alkoi kapinoimaan Jumalaa vastaan ja kolmannes enkeleistä kääntyi Jumalaa vastaan. Langenneet enkelit eli Saatana ja demonit ajettiin pois taivaasta.

Aatamin ja Eevan syntiinlankeemuksen takia me ihmiset olemme syntisiä surkimuksia jotka tarvitsevat pelastusta. Jeesus syntyi ihmiseksi jotta Hän voisi kuolla syntiemme tähden. Evankeliumi Jeesuksesta pitää saarnata jokaiselle ihmiselle. Jos ihminen uskoo evankeliumin niin ihminen pelastuu mutta jos ihminen ei usko niin ihminen tuomitaan kadotukseen.

Mark.16:15-16 "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Matt.25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Pelastuneena olen ikuisesti kiitollinen Jumalalle joka rakkaudessaan säästi minut helvetiltä. Taivaassa Jumalan omat ylistävät ikuisesti Jumalaa.

Ilm.7:15 "Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä."
 
"Hmm"
Eikö ole aika vaarallista uskoa vain yhden uskonnon Jumalaan.
Mitä jos sinä koko elämäsi olet omistautunut Kristinuskolle ja kun kuolet, niin huomaan, että opsista Budhalaiset tai hindulaisuuteen suuntautuneet tai jospa sihiläiset olivatkin oikeassa ja olit itse väärässä.

Maailmassa on paljon uskontoja ja jokaisella on paljon kannattajia.
Väitätkö sinä, että ainoastaan kristityt pelastuvat ja muut menevät helvettiin.

Viisas noudattaa jokaista uskontoa, ei tiedä mikä on se joka oikeasti on totta
 
Ateismi on pahasta
Tämä ateismi lienee enää nykyisin suosiossa lähinnä nuorten keskuudessa. Kaipa se on jonkinmoista kapinointia yhteiskunnallisia arvoja vastaan ja halua erottua joukosta kieltämällä Jumala. Kommunismi on osoittanut että ateismi on hyvinkin tuhoisa aate. Talvisodan ihme on kova todiste Jumalan voimasta.
 
jjep
Tämä ateismi lienee enää nykyisin suosiossa lähinnä nuorten keskuudessa. Kaipa se on jonkinmoista kapinointia yhteiskunnallisia arvoja vastaan ja halua erottua joukosta kieltämällä Jumala. Kommunismi on osoittanut että ateismi on hyvinkin tuhoisa aate. Talvisodan ihme on kova todiste Jumalan voimasta.
Sontaa joka sana. Välillä toivon, että suurin osa todellakin olisi provoja täällä..
 
  • Tykkää
Reactions: DiiDii
Kristinusko on väärä
Kristinusko on täyttä sontaa eikä sisällä mitään alkuperäistä. Kaikki "demonit" kristinuskossa ovat muista uskonnoista varastettuja Jumalia.
Kirjotukseesi korjaten Lucifer ei ollut kateellinen Jumalalle vaan näki hänen väärän tavan ohjata. Rakkaudesta hän yritti ohjata Jumalaa oikeaan suuntaan suututtaen Jumalan koska häntä ei sovi kyseenalaistaa. Lucifer syöstiin helvettiin.

Saatana ei houkutellut ketään. Hän antoi Eevalle ja Aatamille tiedon. Tästä Jumala suuttui.
Olemme syntisiä koska saimme tiedon jonka Jumala eväsi meiltä. Ilman Saatanaa emme olisi me. Me vain olisimme. Tiedottomia.
Raamatussa myös sanotaan ettei Saatana ole tehnyt mitään pahaa. Hän on ollut kaiken tämän ajan Helvetissä kahlittuna jossa Jumala ja enkelit kiduttavat häntä ja demoneita (entisiä enkeleitä jotka kapinoivat). Kidutettavaksi Saatanan joukkoon joutuu ihmiset jotka myös kyseenalaistavat Jumalan.

Jumala on vain pieni kersa itkupotkuraivareissa heittelemässä leluja (ihmisiä) ympäriinsä. En ole Saatananpalvoja mikäli aiot siitä syyttää.
 
vierasa
Tämä ateismi lienee enää nykyisin suosiossa lähinnä nuorten keskuudessa. Kaipa se on jonkinmoista kapinointia yhteiskunnallisia arvoja vastaan ja halua erottua joukosta kieltämällä Jumala. Kommunismi on osoittanut että ateismi on hyvinkin tuhoisa aate. Talvisodan ihme on kova todiste Jumalan voimasta.
Ensimmäinen lause on jotenkin kauhean ristiriitainen. Tosin jos se pitäisi paikkaansa niin se tarkottaisi sitä, että teidän vanhusten kuollessa päästään uskonnoista vihdoin eroon.
 
Diddi
Kristinusko on ihmiskunnan historian suurin pyramidihuijaus.

Eivätpä tainneet rautakaudella nykyisen Lähi-Idän alueella elävät paimentolaisheimot arvata, että heidän intialaisista, egyptiläsistä ja persialaisista kansantaruista varastamat omat tarukokoelmat tulisivat olemaan parintuhannen vuoden päästä edelleen monelle virallinen maailmaselitys ja että monet eivät osaa muodostaa edes alkeellisinta kriittistä ajatusta tajutakseen että nuo folkloressa kuvaillut maagiset olennot ovat vain tarua, legendaa, tiedon puutteessa syntyneitä huhuja ja myyttejä.

Todistustaakka on ollut uskonnon levittäjillä siitä asti, kun joku ensimmäisen kerran keksi sanoa, että on olemassa näkymätön ja äänetön entiteetti joka kuulee, näkee ja tietää kaiken ja joka on aina oikeassa ja joka palkitsee ja rankaisee, pelastaa yksilöitä ja tekee joukkomurhia ja jonka toimien logiikkaa ihmisen ei tarvitsekaan ymmärtää. Sitä todistustaakkaa ei vieläkään, tuhansien vuosien jälkeen, ole kyetty kantamaan. Jumalan olemassaolosta ei edelleenkään ole ensimmäistäkään näytön ripettä.

P.S. Ja mitä ateismiin tulee: jokainen ihminen on syntyessään ateisti. Ihmettelee maailmaa, ei ole tietoinen jumalkäsitteistä eikä tarvitse niitä mihinkään. Ateismi kun ei ole mitään hyökkäämistä ja kumoamista, se on vain elämistä vapaana ja riippumattomana myyteistä ja taruista.
 
  • Tykkää
Reactions: DiiDii
Raikkix
Hulluja nuo uskovaiset. Onneksi en pelkää muuta kuin jos taivas putoaa niskaani.

Pääni sekoittamiseen minulla on nyt mennyt näköjään neljä ja puoli pulloa kossua. Maanataina olen silti taas järjissäni.
 
Emme ole apinoita
Ateismin ihmiskäsitys ei anna mitään arvoa ihmiselle. Kristillisessä opissa ihminen nähdään Jumalan kuvana joka on luotu mieheksi ja naiseksi.
Ateismin mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita. Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.
 
"Kristinusko on väärä":llä on kyllä ihan omaa tietoa, mistäs olet sen onkinut? Jaa että saatana hyvää hyvyyttään yritti kapinoida koska hän näki että Jumala ohjaa väärin? Ja että demonit kiusaavat saatanaa parhaillaan? Eikös se saatana ole demonien johtaja?

Pahuuden alkuperää ei tiedetä, itse veikkaisin sitä että Jumala on sallinut itselleen vastakkaisen voiman kehittyvän yliluonnollisessa maailmassa. Koska jos Jumala haluaisi niin Hän voisi tuhota pahan silmänräpäyksessä, joten jokin suunnitelma tässä on. Ja varmasti Hän tiesi saatanan kapinasta etukäteen.

Ehkä Jumala ei kuitenkaan halua että olemme aivottomia robotteja, eli jokainen ihminen saa kokeilla niitä omia teitäkin.

Ja kauhean innokkaitahan ihmiset eivät ole pahuudesta luopumaan, joten miksi he syyttävät Jumalaa joka (vaikka ei halua että me pahuudessa elettäisin) antaa heille vaihtoehdon itsensä palvelemiselle, eli mahdollisuuden pahuuteen? :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Kodi
Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.
Miksi niin? Miksi mielekäs elämä, onnellisuus, lähimmäisen rakastaminen, hyväntekeminen, upeiden asioiden kokeminen, taiteesta nauttiminen jne. edellyttää uskonnolle ominaista ihmiskeskeistä maailmankuvaa?

Eli sellaista, jossa ihmiselle annetaan luonnottoman korkea arvo, merkitys ja asema maailmankaikkeudessa. Irtaudumme biologiasta ja luonnonlaeista ja teemme itsestämme puoliksi myytin, kuolemattoman jumalolennon, joka siirtyy jollekin toiselle tasolle kuoleman jälkeen. Kuolevaisuutta ei hyväksytä, vaan tarraudutaan käsitykseen ikuisesta elämästä ja tuonpuoleisesta. Ja tämänpuoleisessa elämme kuin kyseessä olisi jokin suuri tarina Hyvän ja Pahan taistelusta, jossa me olemme muiden joukossa testattavana. Näkymätön isä valvoo.

Muista sekin, että olet kristinuskossa oikeastaan vain siksi että satuit syntymään sellaiseen maailmankolkkaan ja sellaiseen vaikutuspiiriin. Olisit myös voinut sattua syntymään muuallekin ja nyt olisit aivan yhtä vankkumaton Allahin, Vishnun tai jonkun afrikkalaisen luonnonjumalan palvoja. Uskonnollisuus kun on usein vain ympäristön vaikutuksen tulosta.
 
rng
Ihmiset taitavat enimmäkseen olla niin heikkoja ja hölmöjä, että tarvitsevat vahvistuksen typeryydelleen, abstraktin auktoriteetin, vastuuvapauden ja valmiit vastaukset kaikkeen. Eivät he uskostaan luovu. Vaikka hetkellisesti luopuisivatkin niin tyhjiö täyttyy (tai täytetään) pian.
 
Ihmiset taitavat enimmäkseen olla niin heikkoja ja hölmöjä, että tarvitsevat vahvistuksen typeryydelleen, abstraktin auktoriteetin, vastuuvapauden ja valmiit vastaukset kaikkeen. Eivät he uskostaan luovu. Vaikka hetkellisesti luopuisivatkin niin tyhjiö täyttyy (tai täytetään) pian.
Onpas kauheeta jos joku joskus saa ihan vastauksiakin. :rolleyes: Ja itse me osaltamme vastataan valinnoistamme ja eletään niiden kanssa...
 
Orpona uskonnoissa
Haluaisin johonkin uskoa. Maailmassa on uskontoja jotka kaikki ovat oikeita. Niin olen kuullut, mutta mikä niistä nyt sitten on se ihan oikea. En tiedä ja siksi en kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonlahkoon. En maksa mitään veroja millekään rukouspiirille tai kirkolle tai temppelille.
En pidä itseäni ateistina, sillä haluaisin uskoa, haluaisin palvoa, mutta mistään suunnasta en ole varma.
Olen aina ihmetellyt miten voi kaksi oppisuuntaa kulkea rinnan. Tieteeliset faktat ja uskontojen kertomukset.
Olen rukoillut jumalaa, mutta en välttämättä tiedä mitä jumalaa.
 
rng
Vastausten ongelma on se että niitä niellään kritiikittä. Usko on laiskan mielen hommaa. Oman elämän ja maailman ongelmien edessä pienen ihmisen on helpointa pistää kätensä ristiin ja todeta että olen tehnyt voitavani.
 
Vastausten ongelma on se että niitä niellään kritiikittä. Usko on laiskan mielen hommaa. Oman elämän ja maailman ongelmien edessä pienen ihmisen on helpointa pistää kätensä ristiin ja todeta että olen tehnyt voitavani.
Kyllä mä ainakin käytin ihan aivotoimintaakin kun valitsin Jeesuksen, vertailin eri uskontoja ja ei-uskovan elämää kristinuskoon.

Ja mä ainakin yritän maallisestikin tehdä aina voitavani myös itse.
 
AS
"Kristinusko on väärä":llä on kyllä ihan omaa tietoa, mistäs olet sen onkinut? Jaa että saatana hyvää hyvyyttään yritti kapinoida koska hän näki että Jumala ohjaa väärin? Ja että demonit kiusaavat saatanaa parhaillaan? Eikös se saatana ole demonien johtaja?

Pahuuden alkuperää ei tiedetä, itse veikkaisin sitä että Jumala on sallinut itselleen vastakkaisen voiman kehittyvän yliluonnollisessa maailmassa. Koska jos Jumala haluaisi niin Hän voisi tuhota pahan silmänräpäyksessä, joten jokin suunnitelma tässä on. Ja varmasti Hän tiesi saatanan kapinasta etukäteen.

Ehkä Jumala ei kuitenkaan halua että olemme aivottomia robotteja, eli jokainen ihminen saa kokeilla niitä omia teitäkin.

Ja kauhean innokkaitahan ihmiset eivät ole pahuudesta luopumaan, joten miksi he syyttävät Jumalaa joka (vaikka ei halua että me pahuudessa elettäisin) antaa heille vaihtoehdon itsensä palvelemiselle, eli mahdollisuuden pahuuteen? :rolleyes:
Raamattua luettuani olen tullut tulokseen, että kristinuskon jumala on narsisti ja sadisti suoraan oppikirjasta.
Tyyppi tappaa toisen perheen ainoastaan testatakseen sen uskoa. Sairas mulkku.
Musta alkaa tuntua, ettei tuossa jumalassa ole mitään hyvää....
 
Raamattua luettuani olen tullut tulokseen, että kristinuskon jumala on narsisti ja sadisti suoraan oppikirjasta.
Tyyppi tappaa toisen perheen ainoastaan testatakseen sen uskoa. Sairas mulkku.
Musta alkaa tuntua, ettei tuossa jumalassa ole mitään hyvää....
Jumalahan tappaa lopulta kaikki, on tappanut n.100 mrd.ihmistä.

Mutta on ensin antanut heille myös elämän.
 

Yhteistyössä