Mitä ajattelet jos näet jollain vanhoja viiltelyarpia kädessä?

  • Viestiketjun aloittaja kysymysstä
  • Ensimmäinen viesti
kysymysstä
Miten reagoit, mitä ajattelet viiltelijöistä? Ottaisitko viiltelyarpisen esimerkiksi töihin tai ystäväpiiriisi vai kiertäisitkö kaukaa? Kysyisitkö arpien alkuperää?
 
stella artois
mun työkaverilla on viiltelyarpia mutta ei ne työntekoon vaikuta. Olen joskus aprikoinut hänen historiaansa mutta en ole ottanut puheeksi kun hän ei itse ole asiaa valaissut vaikka muuten avoimesti itsestään kertoileekin. Nuo arvet ovat varmaankin syntyneet hänen nuoruudessaan koska ne ovat selvästi vanhoja joten kuvittelisin että murros-/teini-ikä on hänen kohdallaan voinut olla kovinkin hankala. Ei nuo arvet vaikuta millään tavalla ystävyyteeni hänen kanssaan, jos hän joskus haluaa niistä kertoa niin ok mutta utelemaan en ala.
 
vieraas
Ajattelisin että henkilöllä on joskus ollut mielenterveydellisiä ongelmia. Riippuu missä ja miten henkilöön tutustuisin. Jos jossain luontevassa yhteydessä ja viiltely selkeästi historiaa ei arvet vaikuttaisi mahdolliseen ystävyyteen. Mutta jos ensivaikutelma olisi huono niin kyllä suhtautuisin varauksella kyseiseen henkilöön. Varmasti jossain vaiheessa kysyisin arvista jos paremmin tutustuttaisiin.
 
mä...
En ajattele yhtään mitään. Ihminen, jolla ei ole menneisyyttä, ei ole ihminen. Joillakin se näkyy, joillakin ei. Useimmilla se näkyy lihavuutena. Miksi siis arvet olisivat sen kummempi juttu?
 

Yhteistyössä