Koska hankitte lapsille toppavaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras äiti
Itse just mietin että pitäskö alkaa jo hankkimaan, kahdelle lapselle kaikki tamineet tulee kuitenkin kalliiksi. Toisaalta mietityttää, tuleeko sieltä kunnon talvea, kun on ollut niin omituisen lämpimiä kelejä. Ei silti viitsis odoottaa ja katsoa millaisia pakkasia sielt'ä tulee ja hankkia vsta sitten.
 
Mä hankin aina etukäteen alelaareista. Parhaimmat ja edullisimmat löydöt olen tehnyt lähes poikkeuksetta tanskalaisista nettiputiikeista.

Mulla ainakin menee huutiksessa tosi hyvin kaupaksi lasten vanhat toppavaatteet, eli kaipa niitä nyt aika aktiivisesti jo ostellaan.
 
ok
Mä ostin keväällä alesta, mutta näyttää siltä että tulee olemaan aivan liian suuri. Eli pitää lähempänä talvea ostaa joku : / Kirpparilla pidän silmät auki, mutta en etsimällä oo jaksanut vielä etsiä, netistä jne.
 
"Loviisa"
Kuopukselle ostin erittäin edullisesti naapurin lapselta jääneen, hyväkuntoisen Reiman haalarin. Keskimmäiselle menee esikoisen viime vuotinen haalari. Esikoiselle ostetaan uusi, mutta tuskin nyt ihan vielä. Katsotaan muutaman viikon päästä.Ellei nyt jotain todella hyvää tarjousta tule vastaan.
 
alesta keväällä
Kuopukselle olen ostanut jo joulun jälkeisestä alesta, koska haalarissa voi olla kasvunvaraa ja olen taaperovaiheessa onnistunut pitämään samaa haalaria parikin kautta, eikä ole ollut liian iso. Nettikauppojen aleja suosin, esikoiselle ostin markettitarjouksista ja niillä parjatuilla Lassieilla pärjäsi loistavasti päiväkodissa. Kouluikäisenä saattaa sama takki mennä pitempään, tosin toppahousut ovat sellaista kulutustavaraa, että yhden talven jälkeen ovat puhkikuluneet.Housut on siis ostettava myöhemmin talveksi.
 
vierass
Suurin osa on jo valmiina (keväällä alesta, isosisarusten tai serkkujen vanhoja). Kirpparilta tai alesta täydennän tarpeen mukaan. En suunnittele liikaa etukäteen, tarvitsen aikaani muuhunkin kuin lastenvaatteisiin =)
 
Ostettu jo
Aikaa sitten alennusmyynneistä. Meillä on useampi lapsi ja pyrin ostamaan esikoiselle kaiken uutena. Nuoremmat perii sitten toppaa ja muuta vaatetta, jos säilyvät hyväkuntoisena. Mutta kyllä nyt kannattaa (viimeistään ostaa toppaa). Suomessa voi etelässäkin tulla pakkaset jo lokakuussa (tai vasta joulun jälkeen). Koskaan ei tiedä. Ja ei ainakaan tule paniikkia vaatteiden suhteen, jos on jotain jemmassa.
 
"Hanna"
Alesta ostettu joskus kesällä. Kengät ostin tällä viikolla vasta, kun ei jalan kasvua voi niin ennustaa. Hanskoja ja hattuja vielä on hankittava ja katsottava, onko jotain vielä sopivia entuudestaan.
 

Yhteistyössä