Miehen outo käytös

  • Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
--
alkaa jo huolestuttaa. Mies tuntuu elävän välillä ihan eri maailmassa.. Keksii uusia sanoja ja saattaa esim
sanoa lusikkaa haarukaksi ja pitää minua tyhmänä koska nehän ovat sama asia. Kerran pyysi minua antamaan myrkkypillereitä kun halusi sipsejä joita minulla oli kädessäni pussillinen, tästä kun mainitsin niin sanoi että sehän on ihan normaalia ja kai nyt tajuat mitä tarkoitan. Minun pitäisi olla aina ajatustenlukija, sillä joskus hänelle kyllä tarkoittaa ei ja minä olen taas tyhmä kun en tiennyt hänen tarkoittavan ei sanoessaan kyllä.. Sekavaa tekstiä ja kärjistettyjä tilanteita mutta mieheb outo käytös pelottaa. Kirjoittaa myös banaanin banani ja tomaatin tomatti, ja väittää minun olevan väärässä vaikka olen useasti näyttänyt mustaa valkoisella miten ne kirjoitetaan oikein, vastaa vain että kyllä se tomatti on ihan oikea sana ja tarkoittaa samaa. Onko tämä vain pieni hassu tapa vai kieliikö jostain vakavemmasta? Veli ollut mt-potilas skitsofrenian ja psykoosin vuoksi. Miehelle on myös erittäin vaikeaa muistaa ja tajuta hyvinkin yksinkertaisia asioita.Vaikea oli tästä edes avautua sillä näin kirjoitettuna kuulostaa ongelma todella vähäpätöiseltä ja turhalta. Huolestuttaa vain. Kyselkää lisää jos voin jotenkin selventää asiaa lisää.
 
saödlfjk
No en jaksa uskoa oikein aivokasvaimeen.
Jotain hämärää tuossa kuitenkin on.
Tiedän, että skitsofreniaan saattaa kuulua sanojen keksimisitä ja muuntelua, mutta jos mies ei muuten vaikuta harhaiselta, ei kai ole siitäkään kyse. Passita lääkärille, toivottavasti suostuu menemään.
 
vierass
Skitsofrenian esioireisiin voi kuulua tuollainen. Tulisi tutkia asia heti, koska psykoosiin edennyt sairaus on estettavissa usein laakityksella. Psykoosiin meneminen on usein niin ihmista muuttava kokemus, ettei sita saa jaada odottelemaan. On syy oireilulle mika vaan, niin mies tarvitsee tutkimuksia heti.
 

Yhteistyössä