Rahatilanne todella huono ja pitäisi e-pillereitä hakea, kehtaanko pyytää että miesystävä ostaisi ne?

  • Viestiketjun aloittaja "AAAAA"
  • Ensimmäinen viesti
"AAAAA"
Rahaa on kuukaudeksi mulle ja lapselle 180€ ja siitä pitää maksaa ruoat sekä ostaa lapselle kengät.

Mulla kuitenkin loppuu pian pilleriliuska ja yksikin liuska maksaa vajaa 14€ ja se on iso summa tässä rahatilanteessa. Mietin, että kehtaanko pyytää miesystävää ostamaan edes yhden liuskan. Luulisi kyllä haluavan ostaa koska hän ei halua lisää lapsia.

Eikä tarvitse tulla aukomaan päätä, että mene töihin. Mä olen töissä, mutta palkka ei ole kovin suuri ja tälle kuulle osui isompia menoja. Asumistukea ja toimeentulotukea emme saa.
 
Toki
No mun mielestä olisi vähintäänkin reilua, että ehkäisykulut maksetaan puoliksi. Eikä taida olla mikään ihan uusi miesystävä, jos kerran pillereitä käytätte ehkäisynä, joten en tajua, miksei tuollaista kehtaisi pyytää. Kannattaa opetella puhumaan kumppanin kanssa kaikista asioista. Eikä tuossa kuitenkaan mistään miehen rahoilla loisimisesta ole kyse, jos sitä pelkäät...
 
"Raikka"
Kehtaaminen on kummallinen juttu.

Koska tarvitset ehkäisyä, niin todennäköisesti kehtaat kaikenlaista.

Jos mä olisin miesystäväsi, niin ennenkuin kimpassa mentäis apteekkiin, niin sitä ennen käytäis lähimarketissa kattomassa, et ruokakaapeissasi on täytettä.

Jos tarvitset apua, niin miten sä kehtaat olla kysymättä?
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
hhbk
Jos mies on yhtään seksin perään, luulisi sen haluavan osallistua seksin mahdollistamiseen. Ei rahaa pillereihin - ei seksiä, mies maksaa pillerit - on seksiä. Simple!
 
Vie ras
[QUOTE="Raikka";30283616]Kehtaaminen on kummallinen juttu.

Koska tarvitset ehkäisyä, niin todennäköisesti kehtaat kaikenlaista.

Jos mä olisin miesystäväsi, niin ennenkuin kimpassa mentäis apteekkiin, niin sitä ennen käytäis lähimarketissa kattomassa, et ruokakaapeissasi on täytettä.

Jos tarvitset apua, niin miten sä kehtaat olla kysymättä?[/QUOTE]

Näin just!

Jos se mies sitten on sitä mieltä ettei rupea mitään pillereitä maksamaan eikä muutenkaan ole mitään huolta siitä miten siinä ja lapsi pärjäätte kun rahat on noin tiukilla niin kannattaa miettiä pari kertaa jatkaako tuollaista suhdetta.
 
"Jooseppi"
Ei kehtaa. Soita sille muutama biisi:
http://www.youtube.com/watch?v=RgJvc9JnO5w&list=RDRgJvc9JnO5w#t=0

Jos ei itse ymmärrä rahoittaa ehkäisyä, omituista. Vasektomia on kai halvin vaihtoehto? Siemeniä voi ottaa talteen jne.
Tiesitkö, että suuret ikäluokat alkoivat kasvaa silloin, kun lapsilisät keksittiin 1948? tai joskus niihin aikoihin... Siis maassa tarvittiin lapsityövoimaa silloin. Onko tuosta edes kovin kauan?
 
"Jooseppi"
[QUOTE="Jooseppi";30283869]Ei kehtaa. Soita sille muutama biisi:
Irwin Goodman - Ryysyranta - YouTube

Jos ei itse ymmärrä rahoittaa ehkäisyä, omituista. Vasektomia on kai halvin vaihtoehto? Siemeniä voi ottaa talteen jne.
Tiesitkö, että suuret ikäluokat alkoivat kasvaa silloin, kun lapsilisät keksittiin 1948? tai joskus niihin aikoihin... Siis maassa tarvittiin lapsityövoimaa silloin. Onko tuosta edes kovin kauan?[/QUOTE]

Pirttiviljelys alkoi silloin kukoistaa 1948. Saavutettu etu monille:
Lapsilisää leikattu vain kerran ennen | Satakunnan Kansa
 
Tietysti
Kehtaat. :)

Olen aina luullut, että ehkäisy on molempien vastuulla. Eli jos käytettäisiin kondomia niin silloin niitä ostaisi molemmat ja e-pillereiden kohdalla voi maksaa puoliksi tai joka toinen kk kumpikin maksaa vuorollaan.
Alan pikkuhiljaa uskomaan olevani onnekas miesasioissa, koska tällä palstalla saa ihmetellä vaikka ja mitä juttuja.. pillerien maksaminen on pienimpiä aiheita mutta kuitenkin iso summa vuodessa!

Meillä ostetaan 3kk satsi vuorotellen vaikka ns.yhteiset rahat onkin ollut vuosia. Mun merkki on huomattavasti edullisempi isommissa erissä ostettuna.. kuten useimmat e-pillerimerkit, rinnakkainen tuote on aivan sama mutta halvempi ja tietyillä merkeillä saa väh.3kk paketin halvempaa merkkiä ainoastaan. Vasektomia on edullisin tietysti mutta sitä iltatähden mahdollisuutta vielä harkitaan.
 
ok
[QUOTE="henni";30283544]Mulle ainakin joskus perhesuunnitteluneuvola sanoi, ett jos sellanen tilanne yllättää, nii kyllä heiltä voi tulla liuskan hakemaan.[/QUOTE]

Sitä tietysti täytyy käyttää, jos on löytänyt merkin, josta ei tule mitään sivuvaikutuksia. Jos on vähääkään vatsavaivoja tai soija-allergiaa, ei niitä pitäisi antaa ollenkaan:
Fimea

esim noissa mainitaan haittavaikutuksissa jälkitauteja...
 
olennaista
-- jatkuva foliohattuspämmäys alkaa jo muutenkin kyllästyttää.
Outoa huumoria. Harripottereita en ole lukenut ikinä - sielläkö on foliohattuja?

Toki jokainen voi löytää asioita itsekin netistä. Soijastahan se progesteroni on tehty? ja Bayer omistaa patentin muuntogeeniseen soijaan? Sitähän toki käyttää moni muukin pillerinpyörittäjä ja pillimehuntekijä nykyään. Itse tulisin soijasta hirveän kipeäksi, enkä ymmärrä miksi sitä muiden täytyisi sietää ollenkaan.

https://www.google.fi/search?q=progesteroni+bayer&oq=progesteroni+bayer&aqs=chrome..69i57.6114j0j8&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Jokainen voi siis itse selvittää asiat. Migreenikkohan ei voi juoda edes sitä limukkaa, jossa on E620 - vai mikäsenytolikaan. Mut pitää olla silmät auki, eikä puuduttaa aisteja millään myrkyllä.
 
onneksi
Meillä mies maksoi omasta aloitteestaan pillerit kokonaan kun söin niitä vain ehkäisyyn ja jouduin kärsimään sivuvaikutuksista ja hän sai vain hyödyn. Herrasmies laitettakin lopulta itseltään piuhat poikki kun epäsopivat ehkäisyt alkoivat vaikuttaa liikaa terveydentilaani ja vasektomia oli sata kertaa helpompi juttu kuin minun mikään ehkäisymenetelmäni oli.
 

Yhteistyössä