Voinko saada abortin ilman että mies saa tietää?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Olen raskaana, ja lapsi ei ,todellakaan ole toivottu. Tai ei minulle ole, mies haluis lapsen mutta minä en. Mies ei vielä tiedä enkä haluaisi kertoa koska tiedän että se murtuisi koska haluan abortin. Todennäköisesti jättäisi minut.
Voinko saada abortin ilman että mies saa koskaan tieää? Ja sellaista vaihtoehtoa ei ole että pitäisin lapsen.
 
Voit, jos onnistut salailemaan, missä milloinkin olet. Mutta se kannattaa huomioida, että tulevissa raskauksissa se pompsahtaa aina eteen kun tavaavat potilastietojasi. Tyyliin "raskaus vuonna 2000, keskenmeno 2001, abortti 2003 ja siis neljäs raskaus meneillään nyt..." Älä siis ota miestä mukaan tuleviinkaan raskausten tarkastuksiin jos aborttiin nyt päädyt.
 
Toinen klö
Voit, jos onnistut salailemaan, missä milloinkin olet. Mutta se kannattaa huomioida, että tulevissa raskauksissa se pompsahtaa aina eteen kun tavaavat potilastietojasi. Tyyliin "raskaus vuonna 2000, keskenmeno 2001, abortti 2003 ja siis neljäs raskaus meneillään nyt..." Älä siis ota miestä mukaan tuleviinkaan raskausten tarkastuksiin jos aborttiin nyt päädyt.
Ja senmerkinnän voi myös jättää nla kortista pois....en kuitenkaan suosittele tekemään salassa. Aikamoinen taakka sulle salaitavaksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen klö;30286003:
Ja senmerkinnän voi myös jättää nla kortista pois....en kuitenkaan suosittele tekemään salassa. Aikamoinen taakka sulle salaitavaksi
En mä tuota tietänyt, kun en ole aborttia tehnyt. Oletin vain, koska keskenmenoistakin mainitsevat...

Mutta joo. En mä ilkeiäisi, ainakaan salaa. Entäs jos jotain menee vikaan ja joutuu jäämään sairaallaan ja huonolla tuurilla ei edes voi saada lapsia enää. Kääk!
 
hyi häpeä
Onko suhde hyvällä pohjalla jos noin isoja asioita pitää salailla? Entä jos/kun tekos tulee kuitenkin ilmi myöhemmin, tavalla tai toisella? Tollanen on huijausta ja törkeimmästä päästä! Miehellä on oikeus tietää, ja olla valitsematta lastensa äidiksi sellasta joka tappaa lapsia.
 
Joskus abortti onnistuu pillereillä kotona. Joskus joutuu kaavintaa. Joka tehdään nukutuksessa. Minulla on ollut kohtutulehdus keskenmenon jälkeen joka tyhjennettiin ensin lääkkeellisesti kotona. On vaikea näytellä olevansa ok kun kiemurtelee tuskaisena lattialla. Eli voi onnistua tai sitten ei ja olet tilanteessa jossa paljastut ja olet vielä valehtelija.. Mieti vielä jos voisit kertoa.
 
viera.s
Ei sairaalassa tietääkseni kovin pitkiä aikoja olla, työpäivän pitäisi riittää oikein hyvin. Jos raskaus on varhaisessa vaiheessa ja keskeytys hoidetaan lääkkeellisesti, ei välttämättä tarvitse kuin käväistä hakemassa/ottamassa lääkkeet.

Mutta vaikka varmaankin pystyt asian halutessasi salaamaan, ei mielestäni parisuhteella ole tulevaisuutta jos teillä on noin iso näkemysero noin isosta asiasta. Jos et halua ollenkaan lapsia mutta mies haluaa, olisi viisainta erota mahdollisimman pian joka tapauksessa. Vai onko sinulle vain ajoitus ongelma tässä raskaudessa? Siinä tapauksessa taas abortin perusteet ei mielestäni voi olla niin vahvat, ettei asiasta voi edes keskustella miehensä lanssa.
 
Kyllä mä ite tuon salassa olisin saa saanut pidettyä. Pokkana vaan sanonut että stressin takia normia pahemmat menkat ja sairaalaa varten ottanut pekkaspäivät. Mut vaatii kyl kunnon pokerinaaman ja jos asia nousee myöhemmin esille niin paras varautua siihen ettei käy hyvin.
 
"vieraana"
[QUOTE="a p";30286036]Sehän se ongelma onkin että miten salaan mieheltä sairaala käynnin. Se tuskin hoituu yhden työpäivän aikana[/QUOTE]

Kyllä se onnistuu yhden työpäivän aikana mutta mua ei päästetty sairaalasta pois ilman saattajaa. Kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno johon tarvittiin lääkkeillä vauhditusta.
 
vierass
Mulle tehtiin aikanaan kaavinta ihan vaan päiväpolilla, pääsin pois samana päivänä. Mutta. Saattajan tarvitsee pois sairaalasta, kun on ollut nukutuksessa, eikä se olo kotosalla ollut ihan parhaasta päästä. PAri päivää myöhemmin "sain" kohtutulehduksen, joka ilmeni ihan järkyttävillä vatsakivuilla ja 40 asteen kuumeella, joka nousi muutamassa tunnissa. Ambulanssilla sairaalaan, suonensisäisesti ja tableteilla antibioottia muutraman päivän ajan.

Joten tsemppiä vaan, kyllä se jotain kautta tulee joskus ilmi.

Neuvolakortissa minulla lukee raskauksien määrä, ei mainintaa abortista. Sellaista vaihtoehtoa ei minulle kuitenkaan annettu missään vaiheessa, että olisi voinit sen raskauden jättää mainitsematta.

Ja ap, kannattaa miettiä, onko suhteellanne yleensäkään tulevaisuutta. Selkeästi arvonne poikkeavat toisistaan melkolailla, ja tällainen asia on liian iso salailtavaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyi häpeä;30286127:
Onko suhde hyvällä pohjalla jos noin isoja asioita pitää salailla?
Tää on mun mielestä paljon isompi kysymys kuin se, voiko abortin saada mieheltä salassa.

Aborttiin sulla on oikeus mutta onpahan vaan henkisesti tosi iso salaisuus pidettäväksi.
 
,
Ei riitä yks päivä. Ensin käyt terkkarissa tekemässä paperit, joiden kanssa pääset joskus sairaalaan. Siellä saat esilääkkeet ja parin päivän päästä tyhjennät kotona. Voit olla pirun kipee tai sitten et. Vuodat kuin pistetty sika tai sitten et. Voi olla ettet pärjääkään kotona kipujen tai vuodon vuoksi (pahaolo, pyörrytys), kukas sut sitten kuskaa saikulle? Kipuja voi tulla myöhemminkin, saatat joutua kaavintaan, jos ei tyhjennys onnistukaan, voi tulla kohtutulehdus... että onnea vaan yritykselle.
 
"xxx"
Mulla keskeytynyt keskenmeno hoidettu lääkkeellisellä tyhjennyksellä kotona. Kotiin pääsyn ehtona oli se, etten ole yksin. Kivut oli melko kovat, mutta kestin kotona (1g panadolia, 600mg buranaa kuuden tunnin välein ja kuumavesipullo...). Tyhjennys meni melko hyvin, vaikka vuodinkin aika runsaasti. Happi oli heikko seuraavat pari viikkoa, kun hb oli 82 tyhjennyksen jälkeen.

Kyllä se jollain tapaa, jossain vaiheessa tulee ilmi. Tavalla tai toisella. Sekä lääkkeellisessä tyhjennyksessä että kaavinnassa on komplikaatioiden riski. Aina parempi, että miehesi tietää, missä mennään, jos joutuu sulle ambulanssin soittamaan. Toivon sydämestäni, että harkitset todella tarkkaan Ennenkuin sen abortin teet. Asian kanssa on pystyttävä elämään loppuelämänsä. Sun miehellä on oikeus tietää. Päätös on joka tapauksessa sun.
 
joo-o
Onnistuu, ei multa koskaan kysytty että tietääkö puolisoni kun ei päässyt mukaan vastaanotolle. Ei abortti ole kaikille muutenkaan niin iso, tai edes millään lailla ihmeellinen asia, kunhan vain junailee jonkun selityksen siksi aikaa itsellensä, niin siinä se, jos asian todella niin haluaa hoitaa. Ei se reilua ole, mutta kyllähän sinun etusi nyt vain menee tässä asiassa miehen oikeuksien yli vaikka mikä olisi ja miten epäreilua se olisi. Ja hyvä niin, ettei sitä kauheutta kokevalla siihen sananvaltaa olekaan, joku asia edes oikein tässä maassa. Mutta jos et jatkossakaan lapsia halua ja mies haluaa, niin kannattaako oikeasti jatkaa?
 
"jep"
Voit saada abortin mutta esim minä olen tehnyt abortin 5v sitten ja kun nykyisen mieheni kanssa päätettiin lapsi hankkia niin kyllä siellä neuvolassa ensin katottiin koneelta aikaisemmat raskaudet ja merkattiin korttiin sekä vielä kysyttiin onko aikaisempia keskenmenoja joista ei ole käynyt lääkärissä. Kiva oli miehelle selittää et joo kävi teininä vahinko ja oli pakko tehdä abortti kun oli opinnot kesken. Onneks ei oklu hänelle iso pala...
 
"huom"
[QUOTE="a p";30286036]Sehän se ongelma onkin että miten salaan mieheltä sairaala käynnin. Se tuskin hoituu yhden työpäivän aikana[/QUOTE]


Ei se kauaa kestä, eikäs siellä yötä olla.
 
"lol"
[QUOTE="jep";30286779]Voit saada abortin mutta esim minä olen tehnyt abortin 5v sitten ja kun nykyisen mieheni kanssa päätettiin lapsi hankkia niin kyllä siellä neuvolassa ensin katottiin koneelta aikaisemmat raskaudet ja merkattiin korttiin sekä vielä kysyttiin onko aikaisempia keskenmenoja joista ei ole käynyt lääkärissä. Kiva oli miehelle selittää et joo kävi teininä vahinko ja oli pakko tehdä abortti kun oli opinnot kesken. Onneks ei oklu hänelle iso pala...[/QUOTE]


Kuka neuvolaan menee miehen kanssa. Ehkä jotkut hedelmyshoitohourupäät?
Sen ymmärrän että lasten neuvolaan menee mies, mutta ei se mies raskausneuvolassa tee mitään. :D
 
m1es
Tässä tapauksessa tulevan lapsen vanhemmista toinen (mies), haluaisi lapsen. Hän on vanhemmuuteen yhtä oikeutettu kuin nainenkin (jos maailman halutaan olevan tasa-arvoinen). Toinen (nainen) ei lasta halua ja katsoo olevansa oikeutettu päättämään asiasta miehen tietämättä ja vastoin tämän tahtoa.

Tämän kaltaiset kysyjät saavat ihmettelemään, miten miehellä voi olla elatusvastuu lapsista, joita hän ei halua.
 
Voit toki, eihän siihen itse toimenpiteeseen kauaa mene. Jos siis saa selitettyä miehelle jotenkin, että miksi olet niin kipeä jne.
Sekin sun pitäisi jollain selittää, että vuodat sen jälkeen runsaasti ja jopa useita kuukausia.

Moraalisesti voikin olla monta mieltä, kuinka oikein tuollaista on tehdä toiselta salaa.
 

Yhteistyössä