Keltainen/oranssi talvipuku- tuhoon tuomittu idea?

  • Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti
viieras
Olen katsellut Reiman keltaoranssia talvihaalaria 2,5 v. ja olisi niin ihana perinteisen pinkin sijaan, mutta jääköhän tuohon sitten kaikki lika heti kiinni niin ettei pesussa lähde? Yleensä olen ostanut puvun, jossa tummempi alaosa, ettei kaikki lika heti näy... Päiväkodissa kyllä käyttävät kuravaatteita loskasäällä oli puku mikä tahansa, että sikäli, mutten haluaisi pukua jossa pitää varoa joka kuralätäkköä.
 
"kesis"
itse suosin muksuilla kirkkaita värejä jo tuon näkyvyyden vuoksi. hyvin ovat puhtaaksi lähteneet. ja talvihaalari kuiteskin käytössä talvella kun maa jäässä vaika lunta ei olisikaan. itse käytän likalla kurapukua jossa lämmin fleecevuori loska-ajan. ovat tykänneet päiväkodissakin
 
Samaa mietin
Itse ihailen molo kidsin upean värikkäitä haalareita. Keltainen tai joku muu räväkkä kuosi olisi upea! Mutta toisaalta ajatus etelä-Suomen loskasta... Ei hyvä. Meillä on suosittu ticketiltä sellaisia perus ruskea/tumma värisiä baggie pukuja. Ihan parhaat, ei näy kura ja hyvin puhdistuvat. Toisaalta, jos tulee luminen pakkastalvi, kirkas puku voi hyvin toimiakin (tai ei ainakaan ole yhden ulkoilun jälkeen ihan liassa).
 
Ainoaksi puvuksi en ostaisi pukua, joka on värinsä puolesta arka. Mutta jos käytössä on 2 pukua, niin silloin tilanne on eri.

Itse puen lapsen sään mukaan, joka tarkoittaa käytänössä myös sitä, että kunnon pakkasilla ja lumikeleillä käytössä on se kaikkein lämpimin puku, joka saattaa kuosiltaan olla sellainen, ettei se niitä loskapaskakelejä oikein kestä. Loskapaskapuvut on meillä erikseen jo ihan siitäkin syystä, että niitä pukuja joutuu pesemään useammin...jolloin niiden lämpöä pitävät ominaisuudetkin kärsii. Sen sijaan sitä "pakkasilla" pidettävää pukua ei välttämättä joudu pesemään kertaakaan talven aikana, sillä kun kaikkialla on paljon lunta, ei puku likaannu samalla tapaa, kuin lumettomana aikana.

Ja toki se puvussa käytetty materiaali vaikuttaa. On kangasta, joista lika lähtee aikalailla pyyhkimällä...ja kangasta, josta se ei lähde kirveelläkään.
 
Vierras
Tytöllä on se keltainen molokids, mutta eihän sitä voi käyttää kuin hangella, muuten se pitäisi pestä jokapäivä. Hyvin siitä silti lika lähti, käyttöaika vaan viime talvena oli noin 3-4viikkoa, muuten käytettiin sitten toista haalaria. Mut tuo menee vielä alkutalven(jos on sitä lunta) ja jää sitten pienemmille sisaruksille niin ehkä sitä joku ehtii käyttämään.

Mut mulla on sellainen tuntuma että noista molon vaatteista lähtee lika paremmin kuin reimasta, en tiedä sitten pitääkö oikeasti paikkansa.( Sappisaippuaa olen hieronut ja antanut reilusti vaikutusaikaa)
 
aapp
Päädyin nyt sitten tilaamaan tuon: http://www.ozbaby.fi/tuote/talvihaalari-reima-chara-orange/5101532713/

Pidän sitä sitten "pakkaspukuna", kun tuossa ei mitään huimia ominaisuuksiakaan ole. Joka tapauksessa tarvitsen toisenkin puvun, niin ostan sitten kirpparilta jonkun kakkospuvun tummempana versiona ;)
 
Minn85.
No just joo... Mauton, kas kun et sitä sateenkaaripukua ostanut. Montako kertaa olet törmännyt oranssiin tai keltaiseen pukeutuvaan ihmiseen?
Makuasioita, niinku esim. sekin että mun mielestä sä oot mauton.:)

Tuo on ihanan värinen puku, itekin aika todennäkösesti ostan tuon pojalle talveksi. Jep, pojalle vielä kaiken lisäks, huhhuh. Niin ja onko talvella lapsienkin pakko pukeutua tummiin väreihin? Ei.
 

Yhteistyössä