Mitä mieltä olette tälläisestä asumisjärjestelystä lapsiperheessä?

  • Viestiketjun aloittaja mitämieltä
  • Ensimmäinen viesti
mitämieltä
Eli olemme tuleet miehen kanssa siihen tulokseen tai minä olen, ettemme voi asua saman katon alla. En nyt kerro tässä enenpää yksityskohtia miksi näin on.

Ajattelimme, että mies jää asumaan tähän kolmioon ja minä etsin vierestä/läheltä kaksion. Lapsi viettää kummankin luona aikaa yhtä paljon. Se mikä tekee tästä erikoisen on se, että emme eroaisi vaan seurustelisimme. Eli otamme parisuhteesta vaan ne hyvät jutut, tapailaan, vietetään aikaa perheenä ja pariskuntana, mutta kummallakin olisi se oma koti jossa on ne omat jutut ja tavat elää.
 
vieraskin.
Tuohan se olisi kaikkein ihanteellisin ratkaisu ja useimmat sen toteuttaisi, jos olisi varaa. Jos kaikki raha menee asumiseen niin se on poissa muusta esim. lomamatkoista.
 
"zxc"
Toimiikohan? Todennäköisesti mies tai sinä jää yöksi toisen luo. Sitten siirtyy hammasharja ja vaatteet takaisin, jne. Missä laitetaan ruokaa? Jotenkin luulisi olevan hyvin vaikeaa eriyttää yhteisasumista, varsinkin kun kuvioissa on lapsi mukana. Tää on siis mun mutu, mistä mä oikeesti nyt mitään tietäisin...
 
Mitäs vastaatte lapselle kun ihmettelee syytä tälläiseen järjestelyyn? Vai onko niin nuori ettei vielä ymmärrä? Meidän 4v ainakin olisi hyvin kummissaan tuollaisesta järjestelystä ja saattaisi oirehtia, vaikka mullekin se muuten sopisi (paitsi rahaa ei tosiaan ole että olis mahdollista).
 
mitämieltä
Mitäs vastaatte lapselle kun ihmettelee syytä tälläiseen järjestelyyn? Vai onko niin nuori ettei vielä ymmärrä? Meidän 4v ainakin olisi hyvin kummissaan tuollaisesta järjestelystä ja saattaisi oirehtia, vaikka mullekin se muuten sopisi (paitsi rahaa ei tosiaan ole että olis mahdollista).
Ei vielä ymmärrä ja myöhemmin voi sanoa, että näin olemme onnellisempi kun ei tarvitse kinastella.
 
mitämieltä
[QUOTE="zxc";30289502]Toimiikohan? Todennäköisesti mies tai sinä jää yöksi toisen luo. Sitten siirtyy hammasharja ja vaatteet takaisin, jne. Missä laitetaan ruokaa? Jotenkin luulisi olevan hyvin vaikeaa eriyttää yhteisasumista, varsinkin kun kuvioissa on lapsi mukana. Tää on siis mun mutu, mistä mä oikeesti nyt mitään tietäisin...[/QUOTE]

Niin vielä ei osaa sanoa miten nuo yö jutut menee jos sellasiakin tulee, mutta sen tiedän että saman katon alle en voi enää muuttaa sitten takaisin. Mielummin eroan kokonaan.
 
veronmaksaja
Alkuperäinen kirjoittaja mitämieltä;30289484:
Ajattelimme, että mies jää asumaan tähän kolmioon ja minä etsin vierestä/läheltä kaksion.
Muutat vasta kun sinulla on työpaikka ja voit maksaa ylimääräisen vuokran ilman asumistukea. Kiitos.
 
"Hellevi"
Miksi tarvitset asumistukea? Koko järjestely haiskahtaa tukien väärinkäytökselle.
Missä ap kirjoitti tarvitsevansa asumistukea? Luin hänen tekstejään uudestaan enkä kyllä mistään löydä mainintaa asumistuesta. Ihmeellistä olettaa ap:n olevan työtön.

Olen itsekin yh ja asumme lapsen kanssa kolmiossa, mutta asumistukea emme saa senttiäkään. Emme saisi sitä kaksioonkaa joka olisi neliöiltään meille Kelan mielestä sopiva koska mä olen töissä.
 
mitämieltä
En tosiaankaan voi olla varma, että asumistukea edes saisin. Ja tässähän en sitä edes kysynyt vaan mitä mieltä olette tälläisestä järjestelystä jos jollain tulee siitä ekana mieleen raha niin voi voi. Mulla tulee itsellä mieleen ihan muut jutut.
 
huoh.
[QUOTE="Hellevi";30289577]Missä ap kirjoitti tarvitsevansa asumistukea? Luin hänen tekstejään uudestaan enkä kyllä mistään löydä mainintaa asumistuesta. Ihmeellistä olettaa ap:n olevan työtön.[/QUOTE]

Ketjusta on poistettu viestejä.
 
Liekkiö
[QUOTE="Hellevi";30289615]Kuka niitä muka on poistanut? Modetko? Onko ollut niin kiihkeät keskustelut tästä aiheesta. :D Ap ei ole voinut omia viestejään poistaa koska kirjoittaa harmaana.[/QUOTE]Puuhippa poisti kommenttinsa itse. ilmeisesti epähuomiossa kommentoi mustana aloittamaansa ketjuun.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
johooo
Ääh..tympee provo. Ap kosahti itse tuohon asumistuki juttuun...siis olettaen ettei koko asumistuesta mitään edes mainittu niin tulitko toisella nikillä vouhkaamaan siitä että saisi näin alkuperäisen topicin sivusta saatua väännön tukien väärin tai oikeinkäytöstä :D
 
veronmaksaja
Alkuperäinen kirjoittaja mitämieltä;30289571:
Onko susta siis parempi, että sitten erotaan kokonaan? Tukien väärinkäytökseltä? Tämä järjestelyhän tulee kaikille osapuolille kaliimaksi ihan sen satasen asumistuenkin kanssa, jos sitä edes saan.
Parempi että kasvat aikuiseksi ja lopetat kiukuttelun. Miehen kanssa asuminen ei ole rakettitiedettä.
 
nojooh
[QUOTE="vieraana";30289534]Mun on vaikea ymmärtää mikä on se erimielisyys että pystytte jatkamaan parisuhteessa mutta ette asumaan samassa asunnossa?[/QUOTE]

Samaa asiaa itsekin jäin ajattelemaan.... Mutta tuntuu todella haastavalta kuviolta, varsinkin kun lapsikin on mukana. Ja myös erittäin kalliilta kuviolta, varsinkin jos pk-seudulla asustelette. Harvemmilla on varaa on lihoittaa vuokranantajaa monen tonnin vuokrilla kuukausittain. Lisäksi lapselle sänkyt ja muu tarpeellinen molempiin kotiin jne jne.

Kuka tälläisestä järjestelystä hyötyy ja millä tavalla?
 
miämieltä
Samaa asiaa itsekin jäin ajattelemaan.... Mutta tuntuu todella haastavalta kuviolta, varsinkin kun lapsikin on mukana. Ja myös erittäin kalliilta kuviolta, varsinkin jos pk-seudulla asustelette. Harvemmilla on varaa on lihoittaa vuokranantajaa monen tonnin vuokrilla kuukausittain. Lisäksi lapselle sänkyt ja muu tarpeellinen molempiin kotiin jne jne.

Kuka tälläisestä järjestelystä hyötyy ja millä tavalla?
Kokeilemisen arvoinen asia. Voihan käydä niin ettei se käytänössä toimi ja sitten jatketaan omia elämiä, mutta voipa ainakin todeta että ainakin yritettiin tuotakin vaihtoehtoa.
 

Yhteistyössä