kylmyys tuo esille suomalaisten "tyylitajun"

  • Viestiketjun aloittaja "pippuri"
  • Ensimmäinen viesti
"pippuri"
ensinäkin, nämä säkkitakit! mitä maihareita nyt ovatkaan.. tänään edessäni jonotti sellaiseen pukeutunut nainen ja näytti tosissaan ihan muodottomalta möykyltä. sitten kun siinä kahvilan pöydässä riisui päällysvaatetta, hämmästyin kapean vyötärön & leveän lantion kontrastia jonka tiukka trikoopaita toi esille. miksi meidät suomalaiset, varsinkin naiset, kasvatetaan peittämään parhaat puolemme? miksi on häpeä esitellä, jos on jotain esitettävää?!
 
Ken guru
[QUOTE="pippuri";30289533]ensinäkin, nämä säkkitakit! mitä maihareita nyt ovatkaan.. tänään edessäni jonotti sellaiseen pukeutunut nainen ja näytti tosissaan ihan muodottomalta möykyltä. sitten kun siinä kahvilan pöydässä riisui päällysvaatetta, hämmästyin kapean vyötärön & leveän lantion kontrastia jonka tiukka trikoopaita toi esille. miksi meidät suomalaiset, varsinkin naiset, kasvatetaan peittämään parhaat puolemme? miksi on häpeä esitellä, jos on jotain esitettävää?![/QUOTE]

Ehkä kaikki vaan ei koe itsensä esittelyä tärkeänä.
 
"nuuh"
Siks kun venäläiset osti viime keväänä kaikki takit joissa on
a) karvaa
b) vyötärövyö
c) kiiltoa
d) joku kimaltava solki tms
Jäljelle jäi siis vain säkit. Ja sveapipot jotka föönataan tukkaan kiinni. Ja varsitennarit. Ja jegginsit joissa perse näyttää vaipalta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"Realisti"
Mistä löytää lämpimän, tyköistuvan talvitakin? Kerro heti!! Ja huom, mitkään villakangasviritykset EI ole tarpeeksi lämpimiä, jos ulkona joutuu olemaan muutenkin kuin siirtymän sisältä autoon. Pakko olla toppaa/vanua/untuvaa.
 
"vieraana"
[QUOTE="nuuh";30289541]Siks kun venäläiset osti viime keväänä kaikki takit joissa on
a) karvaa
b) vyötärövyö
c) kiiltoa
d) joku kimaltava solki tms
Jäljelle jäi siis vain säkit. Ja sveapipot jotka föönataan tukkaan kiinni. Ja varsitennarit. Ja jegginsit joissa perse näyttää vaipalta.[/QUOTE]

Hih, mä just eilen kävin sovittamassa yhtä minusta kivaa talvitakkia, mutta just se kauluksen karva, vyötärövyö ja kimaltava solki oli ne miksi sitten jäin sitä vielä harkitsemaan kun se näytti niin venäläiseltä.

Mikä olis sitten tyylikästä eikä näyttäisi venäkolta?
 
"kukin tyylillään"
Miksi pitäisi esitellä itseään? Onko tissit tai perse tosiaan naisen parhaat puolet - henkisistä ominaisuuksista viis? En myöskään pitäisi automaattisesti tyylikkäänä ratkaisuna pukeutua kovin esitteleviin asuihin.

Ja kyllähän tuo aapeen mainitsema nainen näytti "parhaat puolensa". Eikö aapee sanonut naisella olevan tiukan trikoopaidan?
 
vieraskin.
Kyllähän ne helteetkin saa "tyylitajun" loistamaan. Narutopit naisella, jolla höllyvät 40 cm paksuiset allikäsivarret ja makkararivistö vyötäröllä ja vaalea alamakkara loistaa helman alta. Samoin crocsit kaupungilla ja muut hirvitykset joihin pukeudutaan.
 
"nuuh"
[QUOTE="vieraana";30289552]Hih, mä just eilen kävin sovittamassa yhtä minusta kivaa talvitakkia, mutta just se kauluksen karva, vyötärövyö ja kimaltava solki oli ne miksi sitten jäin sitä vielä harkitsemaan kun se näytti niin venäläiseltä.

Mikä olis sitten tyylikästä eikä näyttäisi venäkolta?[/QUOTE]

Varmaan tuo naiselliset kurvit näyttävä tiukka trikkopaita takin päällä :D
Samaa harmaata maiharivillasukkahirvenkohtukassi-muotia on kyllä ihan muuallakin kuin Suomessa. Ainakin Ruotsissa ja Tanskassa ja vähän myös Norjassakin paitsi ne tykkää punaisista toppahousuista.
Eikä se venakolta näyttäminen haittaa jos puhuu normaalisti ja omistaa hiukset ilman piippauskiharrinta. Vyötärövöiset aidot venakot supattaa papiljottitukat toisissaan kiinni ale -50% osastoilla. Vältä siis näitä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"Lissu"
Mä en paljon turhempaa tapaa keksi tuhlata rahaa kuin vaatteet. :D Jos ne on käytännölliset, ehjät ja puhtaat niin riittää mulle, ei tulisi mieleenkään hankkia esim. uutta takkia vain koska vanha on jäänyt pois muodista. :)
 
"nuuh"
Mulla vaan herää kysymys, että millanen tyyppi voi vähääkään kiinnostua siitä, miten muut pukeutuu? Tai siis mulle on AIVAN SAMA vaikka kaikki suomen naiset kävelis kaduilla pukeutuneina maatuskoiksi?
Totta. Ja varsinkin kahvilan jonossa (ap). Mulla on silmät ja nielu sumeena kuolasta kun jonotan viinereitä :D en huomioi kapeiden vyötäröiden & leveiden lantioiden kontrasteja.
 
Kyllähän ne helteetkin saa "tyylitajun" loistamaan. Narutopit naisella, jolla höllyvät 40 cm paksuiset allikäsivarret ja makkararivistö vyötäröllä ja vaalea alamakkara loistaa helman alta. Samoin crocsit kaupungilla ja muut hirvitykset joihin pukeudutaan.
Hehee... Saako vaan maalla pitää crockseja? Vaihdanko kaupungin rajalla? Mikä ihme niissä nyt on.. jos laitan kimaltelevia koruja niihin?
 
Mulla
[QUOTE="Realisti";30289547]Mistä löytää lämpimän, tyköistuvan talvitakin? Kerro heti!! Ja huom, mitkään villakangasviritykset EI ole tarpeeksi lämpimiä, jos ulkona joutuu olemaan muutenkin kuin siirtymän sisältä autoon. Pakko olla toppaa/vanua/untuvaa.[/QUOTE]

Mulla on ainakin tyköistuva, kivannäköinen untuvatakki :)
 
"Realisti"
Mulla on ainakin tyköistuva, kivannäköinen untuvatakki :)
Hyvä sulle :D! Itsellä ei ole tullut vastaan, kun viimeiset 4 vuotta olen uutta talvitakkia metsästänyt. Sillä takilla kun pitäisi pystyä pyöräilemäänkin, niin sen tosiaan pitää olla a) tarpeeksi pitkä b) tarpeeksi myötäilevä että kädet yltää pyörän kahvoihin ja c) hupullinen. Vielä kun olen urheilun takia melko harteikas, 90% takeista stoppaa tuohon b kohtaan. Jos takki on tyköistuva, niin silloin se on joko liian ohut tai siinä ei voi kuin seisoa kädet suorina.

Siksi minullakin on tuollainen hirveän näköinen, muodoton kaaputakki. Kun ei parempia ole saatavilla. Mieluummin ruma kuin kylmä tai sellainen, jossa ei sitten pystykään liikkumaan pakkasella.
 
No ei toppatakista saa mitään yybertyylikästä.

En ole havainnut sellaista kulttuuria, ettei saisi itseään esitellä. Nythän just pidetään kaikkia ihania napapaitoja ja siinä päällä vaikka nilkkapituinen takki auki.
Tosin en nyt tiedä mitä tarkoitit tuolla "säkillä", mutta jos noita mainitsemiani takkeja, niin niitä on kyllä ympäri maailman nyt.
 
"Anniina"
mikä se pipojuttu on, että pipoa pidetään kesät talvet ja sisälläkin??
Valaiskaa nuoremmat juntit ja hipsterit, tai mitä nyt oottekin?
Jos useimmat naiset, jotka sitä pipoa pitää sisälläkin eikä hiuksia näy alta, olisi ilman sitä pipoa niin enemmän päänaukomista & kauhistelua tulisi siitä kaljusta :) Eikä ole varaa aina pitää peruukkia.. Eli pipolla mennään arkena :D

Nuo takit taas.. kirppariltakaan ei meinaa löytyä sopivia kokoja tyköistuvissa hyvissä ulkotakeissa joten säkit kelpaa oikein hyvin. Eiköhän niitä istuvia löytyisi jos olisi varaa heittää useampi satanen takkiin mutta harvallapa on nykyään vaikka töissä käviskin..
 
Mä voin olla nätti kotona miehen edessä. Ihan kokonaan nakuna, vaikkapa.

Mut kun menen ulos ja on kylmä, niin enpä tottavie ensimmäiseksi mieti sitä, miltä näytän jonkun toisen mielestä, vaan sitä, että pysyn lämpimänä.

(toki mieluummin ostan istuvan takin jossa myös vyötärö näkyy mutta jos vaikka papan vanha talvipalttoo on lämpimämpi niin laitan sen kun on tarpeeksi kylmä)
 

Yhteistyössä