Ahdistus, paniikki, sos.tilanteiden pelko

  • Viestiketjun aloittaja Helpmii
  • Ensimmäinen viesti
Helpmii
Auttakaa! Mulle on määrätty "otsikon" oireisiin diapamia tarvittaessa ja sepram päivittäin. En ole uskaltanut aloittaa sepramia, kun pelkään päivittäin alkaa käyttämään. Nyt mulla sit kuluu viikottain diapamia noin 5mg kerralla. Ei siis päivittäin.

Mitä teen. Pitääkö kuitenkin aloittaa tuo sepram. :(
 
-9-9-
Onhan se aika hankala saada noita kuriin jos ET ala sitä lääkettä käyttämään. Eikö diapam ole vain rauhoittava, sepram taas blokkaa tuolla aivoissa ne paniikki-signaalit tai jotain vastaavaa?

Toki kannattaa harjoitella ja harjoitella, pistää itsensä koetukselle. Mutta veikkaan että lääkkeet auttaisivat kovasti. Itseäni ainakin auttoi aikanaan kun niitä paniikkihäiriöön ja sos.tilanteiden pelkoon hain.
 
tavallaanhan
Onhan se aika hankala saada noita kuriin jos ET ala sitä lääkettä käyttämään. Eikö diapam ole vain rauhoittava, sepram taas blokkaa tuolla aivoissa ne paniikki-signaalit tai jotain vastaavaa?

Toki kannattaa harjoitella ja harjoitella, pistää itsensä koetukselle. Mutta veikkaan että lääkkeet auttaisivat kovasti. Itseäni ainakin auttoi aikanaan kun niitä paniikkihäiriöön ja sos.tilanteiden pelkoon hain.
kemiallisita siirtämistä ongelmahan ei korjaannu? sitten aloittajalel käytkö töissä ja kuinka paljon sulla on perhettä siin lähel se tietysti vaikuttaa siihen lääke homman et ei niitä ala pelkämään vai jos et tunne pelkoa perheesi kaa jos sinulla siis on niin taas sama homma?
 
helpmii
Juu, mulla on siis reseptillä niitä 5mg vahvuisia diapameja. Joskus menee yksi viikossa, joskus kolme. Käyn töissä osa-aikaisesti. Nyt vaan huomaan, että otan aina varaltakin diapamia, ettei tarvisi jännittää ja pelätä.

On niin raskasta aina miettiä ja muistella noita lääkkeitä. :(
 
"minävain"
mä oon sitä mieltä että päivittäistä lääkitystä ei kannata aloittaa. itsellä kans sos.tilanteiden pelko ja estynyt persoonallisuus, ja oon kokeillu useita masennuslääkkeitä. ne ei ainakaan auta asiaa, ne tekee olon vaan erillä tavalla pahaksi. mun mielestä muakin auttaisi paremmin jos olisin ns. tarvoittaessa otettava lääkitys eli esim diapam, mutta niitä ei määrätä vaikka olen pyytänyt. ei tk-lääkäri, ei opiskelijaterv.huolto eikä psykiatri. (olen tavallinen, tavallisen näköinen naisihminen vailla minkäänlaista lääkehistoriaa, syy ei löydy sieltä.)

tällä hetkellä lääkkeettömänä. on kiva tuntea ilot ja surut, ja "olla tässä maailmassa". masennuslääkkeet tekee olosta turran eikä mikään kiinnosta. mulla jäi jo toinen koulu tämän pelon takia kesken, eikä tulevaisuus näytä sen paremmalta. olen jo 25v, vailla ammattia tai töitä.
 

Yhteistyössä