Käyttökokemuksia Kärcher ikkunapesurista?

  • Viestiketjun aloittaja Liekkiö
  • Ensimmäinen viesti
Liekkiö
Oletteko tykänneet ja pitäneet kannattavana ostoksena?
Olisiko kannattava hankinta vanhemmalle ihmiselle, jolla kädet sen verran huonossa kunnossa että ihan perinteisellä tyylillä ei enää jaksa ikkunoita pestä?
 
Kärcher pesuri
Ostin kevääksi ikkunanpesua varten kyseisen ikkunapesurin ja olen tykännyt. Ostin vielä teleskooppivarren, että yletyin yläikkunat pesemään. Meillä on omakotitalo ja paljon ikkunoita. Muuten inhoamani ikkunanpesu oli oikein mukavaa laitteella. Oli jopa niin mukavaa että kinastelimme miehen kanssa kumpi saa härveliä käyttää ;-)
Laite itsessään painaa jonkin verran joten jos voimat ovat heikentyneet niin en ehkä ostaisi sellaiselle henkilölle vaikka ei tuo mahdottomasti paina. Riippuu tietenkin henkilöstä. Ehkä kannattaisi itse kokeilla miltä se tuntuu käteen ja sen jälkeen arvioida jaksaako sitä käyttää vai ei.
 
"kuikka"
no onhan se nopeempi ku tavallinen lastalla veto.

se aine mitä siinä käytetään ihan sekundaa, mie tein oman sekoituksen astianpesuaineesta ja tipasta etikkaa niin johan tulee kirkkaammat.
 
endis
Täysin romu. Ei pysty pesemään kuin muutaman ikkunan ja akkua on ladattava. Tarvitset kuitenkin erikseen rätin ja pesuvettä puitteiden pyyhkimiseen. Ihan sama vetäistä sillä samalla pesuvedellä ruudut ja kuivata ne perinteisesti lastalla. Heitin parin kerran jälkeen kaatopaikalle koko vehkeen.
 
Täysin romu. Ei pysty pesemään kuin muutaman ikkunan ja akkua on ladattava. Tarvitset kuitenkin erikseen rätin ja pesuvettä puitteiden pyyhkimiseen. Ihan sama vetäistä sillä samalla pesuvedellä ruudut ja kuivata ne perinteisesti lastalla. Heitin parin kerran jälkeen kaatopaikalle koko vehkeen.
Kuinka vanha laite? Kuulostaa oudolta ainakin tolla meidän vehkeellä pystyy pesemään tosi hyvin, akun kanssa ei ole ollut ongelmia. Muistaakseni lupaavat jtn 30 neliön pesumahdollisuutta 1 latauksella..
 
Viimeksi muokattu:
"zxc"
Onko siitä apua itse pesemiseen? Olen kuullut että se on kätevä kuivaamiseen, mutta pesu hoituu entiseen tapaan. Vehje tuli ostettua vasta syksyn ikkunoiden pesun jälkeen, joten testataan vasta keväällä.
 
[QUOTE="zxc";30308733]Onko siitä apua itse pesemiseen? Olen kuullut että se on kätevä kuivaamiseen, mutta pesu hoituu entiseen tapaan. Vehje tuli ostettua vasta syksyn ikkunoiden pesun jälkeen, joten testataan vasta keväällä.[/QUOTE]

EI meillä ainakaan muulla enää pestä ikkunoita, pesutulos on mun mielestä ihan yhtä hyvä kuin lastalla.
 
jenna j
[QUOTE="zxc";30308733]Onko siitä apua itse pesemiseen? Olen kuullut että se on kätevä kuivaamiseen, mutta pesu hoituu entiseen tapaan. Vehje tuli ostettua vasta syksyn ikkunoiden pesun jälkeen, joten testataan vasta keväällä.[/QUOTE]



no on siinä olevinaan se suihkupullo+pesin millä voi yrittää ensin pestä ja irrottaa likaa mut ei oikein käytännössä toimi. imuri osa on kyllä kätevä kuivaamisessa.
 
Liekkiö
Mun mielestä ikkunat on niin helppo pestä käsin, ettei kannata kasata konetta ja kiskoa johtoja jne. Ehkä olisi kivempi ylläri, jos maksaisit vanhukselle ikkunanpesun jonkun toisen toimesta?
Varmasti olisi, mutta kyseessä on ihminen joka haluaisi homman hoitaa itse. Ja se hänelle suotakoon jos vain on mahdollista. Olen pessyt hänen ikkunansa joka vuosi kaksi kertaa tähän asti viimeisen kolmen vuoden ajan. Kyseistä laitetta ei tarvitse paljoa kokoilla eikä siinä ole kiskottavia johtoja.
 
"Sirpa"
Meillä on ollut tuollainen pari vuotta käytössä ja aivan ehdoton apu (omakotitalo ja >40 ikkunaa). Akku kestää sen verran kuin yhdellä istumalla jaksaa ikkunoita putsata (n. 30-60min) ja tuota käytetään tosiaan vain kuivaamiseen. Itse pesen niin, että VIM / CIF ikkunapesuainetta suihkepullolla lasille, pesu sellaisella kankaalla joka on lastassa kiinni ja lopuksi "pesurilla" kuivaaminen. Talouspaperilla voi kiertää ikkunanpielet ja alaosan lopuksi. Nopeuttaa hommaa huomattavasti ja pesuaine imeytyy laitteeseen. Ikkunaa kohden menee vielä arkki tai kaksi paperia.
 
endis
Kuinka vanha laite? Kuulostaa oudolta ainakin tolla meidän vehkeellä pystyy pesemään tosi hyvin, akun kanssa ei ole ollut ongelmia. Muistaakseni lupaavat jtn 30 neliön pesumahdollisuutta 1 latauksella..
Talossa on 23 kuusipintaista lasia, suurimmat kooltaan n. 1,2x1.6m eli kuusi pintaa tekee n. 10m2. Eli akku ei riitä edes meidän olohuoneen ikkunoihin.

En tiedä onko muilla tapana pestä ikkunan pokat, mutta meillä hämähäkit tuppaa valloittamaan ainakin ulkopuolelta ne, jolloin on ihan pakko heilua ämpäri ja rätti kädessä joka tapauksessa. Hyvällä lastalla kuivaa ikkunan hetkessä, eli siinäkin tuo laite on vain tiellä.
 
Talossa on 23 kuusipintaista lasia, suurimmat kooltaan n. 1,2x1.6m eli kuusi pintaa tekee n. 10m2. Eli akku ei riitä edes meidän olohuoneen ikkunoihin.

En tiedä onko muilla tapana pestä ikkunan pokat, mutta meillä hämähäkit tuppaa valloittamaan ainakin ulkopuolelta ne, jolloin on ihan pakko heilua ämpäri ja rätti kädessä joka tapauksessa. Hyvällä lastalla kuivaa ikkunan hetkessä, eli siinäkin tuo laite on vain tiellä.
Okei aikamoinen kasa ikkunoita, meillä on n15 ikkunaa ja neliöitä 200.. Ja joo ei riitä täälläkään yksi lataus koko taloon mutta tuon kanssa ne on mennyt vähän siinä sivussa.. Ikkunanpokat tulee pyyhittyä muutenkin aika usein, meillä on tummat pokat niin pöly alkaa näkyä tyyliin 2 viikon välein niin en ainakaan itse yhdistä sitä ikkunoiden pesemiseen.
 
Liekkiö
Nyt on lelu testatty ja tykkäsin! Ei tullut niitä perinteisiä lattian putsauksia kun laita imee veden sisäänsä.
Pitää käydä kysymässä naapurilta haluaako kokeilla itsekin tätä vai jatketaanko vanhalla tyylillä, että minä pesen hänenkin ikkunansa. Tällä on ikkunoita pesee ilokseen.

Kiitos suosittelijoille ja ihanaa syyspäivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mies..

Yhteistyössä