Runsas hikoilu

  • Viestiketjun aloittaja aaapeee
  • Ensimmäinen viesti
aaapeee
Mulla on nolo ongelma.*Hikoilen tosi helposti. Ihan jo takin ja kenkien pukeminen saa hien puskemaan pintaan huulen päälle. Mulla on muutenkin tosi usein kuuma ja naama helottaa punaisena. Myös esim maha ja takamus voivat olla ihan nihkeitä hiestä. Kainaloista en juurikaan hikoile.

Jo raskausaikana olin koko ajan kuumissani ja kovilla pakkasillakin kuljin t-paidalla ja takki auki ulkona.

Ylipainoa on, mutta en muista, että ennen raskautta olisin tällä tavoin hikoillut. Lapsi on nyt vajaa 10kk ja alussa laitoin hikoilun imetyksen piikkiin. Imetyksen olen lopettanut kuitenkin jo 7kk sitten ja vaiva jatkuu. Kilpirauhasarvotkin on testattu viimeksi reilu kk sitten ja oli ok.

Mitähän tämä on tai mikä voisi auttaa?
 
"..."
Mä hikoilen myös, mutta mulla se on kyllä synnynnäistä. Kädet, kainalot ja jalat aina märät :( ei kovin kivaa. Eniten häiritsee nuo kädet. Ne on lähes aina märät, ja niistä oikein valuu vettä. Eli tiedän miltä sinusta tuntuu. Syitä en osaa tilaasi sanoa, mutta halusin toivottaa sinulle tsemppiä!
 
kuuma on
Mulla on sama ongelma ja alkoi toisen raskauden jälkeen. Itse veikkaan kilpirauhasessa jonkinlaista ongelmaa, vaikka ei testeissä näkyisikään. Toisen raskauden jälkeen tuli paljon lisäkiloja ja veikkaan, että se on pahentanut tilannetta entisestään. Itsekin haluaisin saada edes jotakin vinkkiä, että voisiko kyseessä olla vielä jokin muu sairaus.
 
aaapeee
"Kiva" kuulla, etten oo ainoa, jolla on tätä vaivaa.

Mä oon about samoissa mitoissa kuin ennen raskautta, että ei pitäis sen puoleen olla "ongelmaa". 16kg sain lisäkiloja pojan odotuksesta, mutta kaikki lähti 2 viikossa poiskin.

Laihdutus vois ehkä auttaa asiaan, ja yritys on kova. Tahtia vaan hidastaa iskias ja välilevynpullistuma.

Tää vaan on niin nolo vaiva.:(
 

Yhteistyössä