Voi visto!!! Täytyy maksaa Verohallinnon virheen vuoksi kiinteistöveroa!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "kiukkuinen"
  • Ensimmäinen viesti
"kiukkuinen"
Että ottaa päähän! Muutimme 10/2013 pois omakotitalosta, josta tuli sitten kuitenkin miehelleni ja minulle yhteinen kiinteistöveromaksu tälle vuodelle, koska uudet asukkaat eivät olleet ilmeisesti tehneet jotain ilmoitusta tms.

Mieheni soitti laskun saavuttua Verohallintoon, jossa totesivat laskun aiheettomaksi ja mitätöivät sen. Ja nyt, eilen, oli minulle kiinteistöveromaksumuistutus postilaatikossa. Prkl! Miehelle oli sanottu, että laskuasia on hoidettu ja poistettu ja kyseessä siis oli YHTEINEN lasku.

No, soitin verohallintoon, jossa ensin todettiin että laskuhan on ihan aiheellinen, koska olen asunut siinä omakotitalossa 10/2013. Jep....ihmettelin kovasti, jolloin virkailija oli hiljaa ja hoksasi sitten, että nythän onkin kyse vuodesta 2014! Sitten hän kertoi laittavansa mitätöintiasian vireille, mutta koska laskun eräpäivä on jo 6.10. (tuli tosiaan eilen postissa.........), pitää minun maksaa se ja mahdollisesti vielä toinen eräkin joulukuussa, jos eivät ehdi asiaa käsittelemään siihen mennessä. Ja sitten palauttavat rahat jossain vaiheessa.

Ketuttaa kuin oravaa kaatosateella :( Maksumuistutuslisän joudun myös maksamaan ja tosiaan yli 200 euroa nyt ekassa erässä. Joo, ja varmaan palauttavatkin rahat oma-aloitteisesti taas ilman soittelua ja rumbaa.
 
Aet
Se olis häätyny sinun itte soittaa silloin ko mieheskin soitti. Sehän tulee kuitenkin kummallekin omalla nimellä ja on henkilökohtainen, eikä yhteisellä nimellä. Verottaja ei yhteisiä maksuja lähetä. Meillekkin tulee lisäksi metsänhoitomaksu kummallekkin omat.
 
Vieras..
Joo, siis sinun olisi pitänyt soittaa myös itse tai sitten miehesi olisi pitänyt selvästi hoitaa myös sinun asia puhelimessa (en tiedä onnistuuko se käytännössä). No, jos yhtään lohduttaa, saat ne rahat kyllä takaisin. Mutta varmasti vituttaa.
 
ei noin
[QUOTE="jeeves";30311618]Noh, jätä maksamatta. Eipä siitä mitään seuraa, koska lasku on aiheeton. Ja muistutuslisä on kokonaiset 3 euroa.[/QUOTE]

"Hyvä" neuvo. Jos tulee jo maksukehoitus verottajalta, eikä sitä makseta, se siirtyy eräpäivän jälkeen ulosottoon. Siitä tuleekin jo kuluja.
 
***********
[QUOTE="jeeves";30311618]Noh, jätä maksamatta. Eipä siitä mitään seuraa, koska lasku on aiheeton. Ja muistutuslisä on kokonaiset 3 euroa.[/QUOTE]

Lasku ei ole aiheeton, koska asia on jätetty hoitamatta. Verottaja lähettää laskun, jos myynti-ilmoitusta ole tehty.
 
Muttaenminä
Ihmettelen kyllä miten et oo edes keväällä tulleesta ehdotuksesta huomannut katsoa, että omakotitalo on edelleen merkattu teidän omaisuudeksi 31.12.2013... Se oikeesti kannattaa lukasta ihan ajatuksella läpi niinei tarvii syksysin aina itkeä!
 

Yhteistyössä