epäilen esimiehen lukeneen viestejäni

  • Viestiketjun aloittaja epäily
  • Ensimmäinen viesti
epäily
Hei, elikkä epäilen esimieheni lukeneen henk.koht viestejä mitä puhelimeni on tallentanut pilvipalveluun. Sinne ei muilla ole pääsyä kuin nyt jälkikäteen olen tajunnut lähettäneeni hänelle sitä kautta työdokumentteja. Mitenhän tässä asiassa pitäisi nyt toimia? Hänellä ei ole ollut minkäänlaisia oikeuksia lukea yksityisiä tekstiviestejä mitä sinne on tallentunut (nyttemmin estin henkilön ja otin tallennus käytön pois + tyhjensin kaiken). Arkaluontoisia asioit tallentunut sinne joista hän on mitä ilmeisimmin kertonut useammalle henkilölle (jutuista päätellen). Mitä teen? Luottamusmies apuun?
 
epäily
Jaa että se siitä yksityisyyden suojasta kun olen sille ketkulle työdokumentteja lähettänyt hänen pyynnöstä sen kautaa? Ei ole mikään voi voi juttu toisen yksityiselämään tunkeutua!
 
Työpaikka työtä varten
Työpaikalta tai työpaikan koneelta ei kannata kirjoitella mitään henk.koht. viestejä. Kuka valvoo ettei työnantaja lukisi niitäkin? Työsähköposteja lukee ainakin, samoin luetaan lokitiedostoja missä olet surffaillut. Tutulle oli esim. työtoveri lähettänyt hieman rivohkon vitsimäisen sähköpostin, niin sille naurettiin IT-tukiosastolla asti.

Kannattaa jättää nuo omat jutut kotikoneelle.
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Työpaikka työtä varten;30312451:
Työpaikalta tai työpaikan koneelta ei kannata kirjoitella mitään henk.koht. viestejä. Kuka valvoo ettei työnantaja lukisi niitäkin? Työsähköposteja lukee ainakin, samoin luetaan lokitiedostoja missä olet surffaillut. Tutulle oli esim. työtoveri lähettänyt hieman rivohkon vitsimäisen sähköpostin, niin sille naurettiin IT-tukiosastolla asti.

Kannattaa jättää nuo omat jutut kotikoneelle.
Nythän oli kyse puhelimen käytöstä....

ap:lle mulla ei valitettavasti ole mitään hyvää neuvoa
 
Ihan sama juttu
[QUOTE="vieraana";30312462]Nythän oli kyse puhelimen käytöstä....

ap:lle mulla ei valitettavasti ole mitään hyvää neuvoa[/QUOTE]

Netti joka tapauksessa, vaikka onkin puhelin. Työhommat pitää pitää irrallaan kaikista henk.koht. sivustoista, palveluista, jne.
 

Yhteistyössä