Minkä verran täällä on ympärisöyliherkkiä?

  • Viestiketjun aloittaja endis
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Mulla alkaa päätä kuumottaa ja tulee astmaoireet (hengitys salpautuu, alkaa huimata) mm. tupakansavusta, siivouksesta, tiskaamisesta, kukkapenkin/sisäkasvien hoidosta syksyllä. Vaistomaisesti olen välttänyt näitä lapsesta lähtien, minua on luultu laiskaksi mutta näköjään sille on oikea syykin!
 
"paula"
Mun elimistö pysyy terveenä, kun en altista sitä myrkyille:
http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/040809.htm

En ole sairas, en käy apteekissa, en käytä luontaislääkkeitä yms. En tosin tarvitse tuota luokkaakaan.
En ole ainoa. Tuntoaisti kannattaa säilyttää, sillä muuten voi tulla hankaluuksia. Ja liikkua kannattaa sopivasti yms. Ensiavussa tarvii esittää kirjallisena lappuja, ettei näitä mulle missään muodossa suoneen tai suuhun tai iholle. No, siinä täytyykin olla itse terävänä, tarkistaa, että hoitajat ja lääkärit ovat ymmärtäneet asian. Siihen tarvis selkokieltä, kun selvästikin heidät on ohjeistettu tietyn kaavan mukaan... Ymmärrettävää, että he tahtovat turvata selustansa, etteivät tee hoitovirhettä. Melkoinen systeemi, joka tulee tolkuttomans kalliiksi yhteiskunnalle, joka ei tunne muuta kuin pillereitä ja tutkimuksia:-(
 
"paula"
Aiheuttaako kukkaruukun home (aspergillus) tai näin syksyllä lehtien lakaisu vatsanväänteitä, kuumeen nousun tuntua tms? Meneekö vatsa sekaisin hajuvesistä?

Miten sairauttasi on hoidettu?

Uusi ICD-10 tautiluokitus R68.81 on tullut voimaan, lisänä esitetään korvattavuuden vuoksi T65.9:ä.

Suositeltavaa lukemista: http://www.hajusteyliherkkyys.com/MATERIAALI/pdf_yms/lausunto_STMlle_2013_Suomen Hajuste- ja kemikaaliyliherkat.pdf
Ei tule kukista, eikä lehtien lakaisusta mitään oireita, kun ne ylimääräiset lehdet, mitä madot eivät vedä maakoloihinsa, haravoidaan vasta keväällä pakkasten mentyä ohi:)

Mutta surffailin vähän, minkä lajin homeesta on kysymys ja löysin yhtäläisyyttä teolliseen lisäaineeseen Sitruunahappo. Sitä sisältävät sapuskat jätän ostamatta, on se niin myrkkyä!

Kiitos endis, löysin tämän sivun tuolla vinkillä:
ELÄMÄ KÄSISSÄMME: Teollinen SITRUUNAHAPPO E330 - TURVALLINEN LISÄAINE?
 
"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;30315139:
Vältän siivoamista, tiskaamista, roskien viemistä ja kaikenlaista muuta ikävää, kun se tuntuu niin pahalta ja aiheuttaa oireita.
Sulla on väärät myrkyt käytössä:)
Olen jo vuosia pessyt huushollin Marseillesaippualla. Lisäksi siihen tarvii pari Sini-tuotteen mikrokuituluutua ja reilusti lämmintä vettä huuhteluun. Kaakelinsaumat, ikkunat, kaikki! Astianpesuun Minirisk ja pyykkikoneeseen LV, ei hajusteita. Marseille-saippua ei kuivata ihoa ollenkaan, linkissä kuva paketista. Ruokakaupoista löytyy ja on hyvin riittoisaa ja halpaa. Sillä voi pestä nahkapinnatkin, silkit ja villat ym.
Tarumaa: Le chat Marseille

Sisällystä en muista, mut ikinä ei ole tullut oireita. Tiedän kyllä niitäkin, joille se ei sovi, mut jos sopii, on moni asia helpompaa:)
 

Yhteistyössä