Pitääkö äitipuolen maksaa miehen lasten kuluja?

  • Viestiketjun aloittaja ts.
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Meillä talossa on ns. isäpuoli, joka on tosin omaksunut täysin isän roolin koska lasten oma isä ei ole kuvioissa mukana lainkaan. En ole olettanut tai odottanut että hänen tulisi osallistua kuluihin, mutta on kuitenkin osallistunut omasta halustaan ja aloitteestaan esim. isompiin hankintoihin (huonekalut yms.). Malli tähän löytyy omasta lapsuudenperheestään jossa isäpuolensa on myöskin menetellyt tällä tavalla, eli osallistunut aikanaan häneen liittyviin kuluihin. Meillä tämä toimii.

Mutta: ei mielestäni pidä/tarvitse.
 
vieraskin.
Ei pidä, mutta jos joka sentin tarkkaan laskee ettei vain omat rahat mene puolison lapsen hyväksi niin minkämoista elämää se sellainen on. Jos puolison ottaa niin kyllä se lapsikin siihen pakettiin kuuluu. Ei lapset ole mitään vieraita ja ulkopuolisia vaan perheenjäseniä.
 
"äitipuoli"
Ei pidä, mutta kannattaa. :)

Itse en ainakaan pystyisi olemaan tekemisissä saati parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka sentin tarkkaan pitää huolta ettei vaan ne omat rahat mene jonkun muun lapsen juttuihin. Huhhuh.

Olen äitipuoli, ja osallistun todella mielelläni tytärpuoleni kuluihin. Ostelen hänelle esim vaatteita ja herkkuruokia kun tulee meille, käytän vaikka leffassa jne.

Tosin meillä talous nyt muutenkin on yhteinen kaikin puolin, eli saatan nostella rahaa miehen tililtä jos omalla ei ole tarpeeksi (vaikka ruokakauppaa varten, laskujen maksuun ym.) ja sama toimii toisin päin. Joten sinänsä en käytä "omia" rahoja tytärpuoleen, kun kerta kaikki rahat on "yhteisiä". :D
 
"Uusperhe"
Kyllä mun nykyinen mies osallistuu myös minun lasten menoihin esim. Reissussa tai syömässä tms. Itse pyrin siihen, että ns.isommat jutut kustannan itse, pääsääntöisesti esim.vaatteet ( no ne mä kyllä hankin myös meidän yhteisille lapsille :)). Mutta vaikkapa mopon nynyinen mieheni on hankkinut minun lapselleni.
Mutta mielestäni ei ole pakko osallistua toisen lapsen kuluihin!
 
arjen kasvattelija
Asumme uusperheenä niin, että miehenikin lapsi asuu meillä kotona. Minä hoidan vaatehankinnat, huvitukset jne ja mies maksaa harrastukset, fillarit ym. Pääsääntöisesti ei erotella muuten, mutta isommat (yli 100€)menoerät maksaa mies. Äiti osallistuu vain ja ainoastaan todella pienellä elarilla, joten siksikin haluan tehdä tyttöjen juttuja, ja käydään yhdessä leffoissa, shoppailemassa jne. Rahaa ei liikoja ole - kellä olisi - mutta silti en erottele lapsia. Roolimalli tulee maailman parhaalta äitipuolelta - omaltani.
 

Yhteistyössä