Onko muut ostamatta pienille lapsille kunnon joululahjaa kun saavat sukulaisilta niin paljon

  • Viestiketjun aloittaja Lilax
  • Ensimmäinen viesti
Lilax
Meillä lapset 4 ja 2 ja emme ole mieheni kanssa ostaneet heille joululahjoja. Tai kerran ostin yhden kalliimman ihanan paidan lapselle vaikka ei olisi ollut tarvetta mutta joulu oli hyvä tekosyy :)

Isovanhemmat, kummit yms. Ostavat muelestämme liikaakin lahjoja emmekä ole keksineet ennen joulua mitään mitä lapset tarvitsisivat tai mikä olisi erityisen kiva lelu. Yleensä putää jo keksimällä keksiä kun sukulaiset kysyvät lahjatoiveita. Laskin, että nuorimmainenkin sai viimejouluna 15 pakettia vaikka me vanhemmat emme ostaneet mitään. Eri asia sitten jos lapset tarvitsevat tai toivovat jotain niin kallista mitä sukulaisille ei kehtaa kertoa lahjatoiveeksi.
 
"Nuuh"
Olen ostanut. Meidän sukulaiset ei kertakaikkiaan kykene ostamaan mitään tiettyä tuotetta. Jos lapsi tahtoo jonkun tietyn lego-paketin niin se on itse ostattava muuten tulee väärä. Ole iloinen jos sinulla on lahjatoiveiden toteuttamiskykyisiä sukulaisia.
Meidän isovanhemmat ovat jo päätyneet käteisen mahtiin ja se on koululaisten kohdalla ihan ok.
 
Njuuh
En ole ostanut isommillekaan, kun saavat sukulaisilta ja isänsäkin ostaa jotain. Mä olen sitten ostellut niitä toivottuja juttuja joita muualta on turha odotella, kuten puhelimet tms. pitkin vuotta kun löydän hyvän tarjouksen.
Meilläkään ei kyllä toiveet mene perille, jos lapset ovat toivoneet tiettyä nukkea niin pukki on voinut tuoda 10 halpanukkea.
 
Vierras
Meillä kans sukulaiset ostaa paljon mutta eivät kysele lahjatoiveita ja lahjat on enimmäkseen helposti hajoavaa krääsää. Lisäksi ostavat vaatetta joka on minusta hyvä asia.
Mut siis jos haluan että lapset saa kotain kalliimpia leluja, esim jonkun isomman legopaketin niin se on kyllä itse ostettava joko synttäreille tai jouluksi. Eikä siinä mitään, mielellään ostetaan. Sitten lisäksi kun lapsilla on niitä toiveita niin sitten ostetaan vielä jotain mitä ne lapset toivoo.. Lopputulos on se että lahjamäärä on posketon, vaikka en haluaisi että lapset saa liikaa lahjoja..
 

Yhteistyössä