Ei sittenkään keskenmeno?

  • Viestiketjun aloittaja aloittaja.
  • Ensimmäinen viesti
aloittaja.
Viime viikon keskiviikko aloin vuotamaan verta ja selkään, sekä alavatsaan sattui ihan mielettömästi, ettei normisärkylääkkeet auttaneet ja viikkoja olisi ollut tuolloin 4+5. Kävinkin päivystyksessä ja siellä diagnosoitiin keskenmeno, mutta minkäänlaisia tutkimuksia ei tehty, sain vain kipulääkkeet ja käskyn mennä kotiin. Vuoto kumminkin kesti vain kaksi päivää ja pahoinvointikaan ei ole vielä lakannut, vaan samanlainen kuvotus jatkuu vieläkin...
Tänään olinkin soittamassa neuvolaan ja perumassa aikaani, mutta ajanvarauksen täti ei suostunut aikaa vielä perumaan sillä vuoto kesti kuulemma "liian vähän" aikaa ja koska pahoinvointikin on vielä jatkunut.
Silloin kun tein testin noin 2 vai 3 päivää ennen verenvuodon alkua, oli viiva äärimmäisen haalea, eli uskaltaisinkohan tehdä nyt jo uuden testin, vaikka ajanvarauksen täti kehoitti tekemään tiistaina uuden. Oman järkeilyni mukaan haalean viivan pitäisi nyt jo olla kokonaan kadonnut jos keskenmeno olisi ollut oikea keskenmeno tai tummua jos se ei olisikaan ollut keskenmeno? Vai herätänkö turhaan toiveita jos lähden nyt jo testaamaan?
 
aloittaja.
Mietin vain, että näyttääkö testi todellisen tuloksen jos nyt testaan, ettei se vain näyttäisi plussaa koska kehossa olisi vielä raskaushormoonia. Testin kävin siis jo ostamassa, mutta hieman pelottaa tehdä testi jos herättelenkin itsessäni turhia toiveita ns. väärän plussan vuoksi..
 
ä.b. h
Mietin vain, että näyttääkö testi todellisen tuloksen jos nyt testaan, ettei se vain näyttäisi plussaa koska kehossa olisi vielä raskaushormoonia. Testin kävin siis jo ostamassa, mutta hieman pelottaa tehdä testi jos herättelenkin itsessäni turhia toiveita ns. väärän plussan vuoksi..

Käy ultrassa. Kaikki ei välttämättä ole tullu pois.

Tai voit saada iloisia uutisia.

Ota joku tukihenkilö mukaasi.

Toivon parasta <3!
 
Mulla oli kaksoset joista toinen meni kesken jossain vaiheessa (koosta ja oireista päättelin itse rv8) ja ultrassa tämän löydyttyä kätilö sanoi että voi olla olematta kaksosraskaus koska se näkyisi horminipitoisuuksissa edelleen??!! Olin 10pv aiemmin käynyt ottamassa verikokeet ja silloin olisi ollut keskenmenosta jo 3 viikkoa. Itse en jaksanut tuohon uskoa, vaikka ne hormonitasot laskeekin hitaasti, mutta jos 3 viikossa ei olisi laskenut yhden vauvan normaaliin hormonituotantoon, niin eikö se olisi jo outoa? Kätilö kyllä kuitenkin puhui koko sen ajan keskenmenosta ja mittasi sen keskenmenneen (josta en itse hahmottanut muuta kuin möykyn) ja oli vain hämmentynyt kun oli jo 1cm mittainen ja omassa kalvosssaan.

Eli jos sinuna haluaisin varmistuksen tilanteeseen niin kävisin ultrassa.
 
todennäkösesti
testi nyt näyttää kuitenkin vielä plussaa, olet edelleen raskaana tai mennyt kesken. ne raskaushormonit kestää jonkin aikaa poistua elimistöstä, eli tuo pahoinvointikin voi jatkua, vaikka keskenmeno ois ollukin. toivon sulle kaikkea hyvää ja hienoahan se olisi, jos ei olisikaan mennyt kesken. kipuja ja vuotoa voi tulla muistakin syistä.
 
ä.b.h
Mulla oli kaksoset joista toinen meni kesken jossain vaiheessa (koosta ja oireista päättelin itse rv8) ja ultrassa tämän löydyttyä kätilö sanoi että voi olla olematta kaksosraskaus koska se näkyisi horminipitoisuuksissa edelleen??!! Olin 10pv aiemmin käynyt ottamassa verikokeet ja silloin olisi ollut keskenmenosta jo 3 viikkoa. Itse en jaksanut tuohon uskoa, vaikka ne hormonitasot laskeekin hitaasti, mutta jos 3 viikossa ei olisi laskenut yhden vauvan normaaliin hormonituotantoon, niin eikö se olisi jo outoa? Kätilö kyllä kuitenkin puhui koko sen ajan keskenmenosta ja mittasi sen keskenmenneen (josta en itse hahmottanut muuta kuin möykyn) ja oli vain hämmentynyt kun oli jo 1cm mittainen ja omassa kalvosssaan.

Eli jos sinuna haluaisin varmistuksen tilanteeseen niin kävisin ultrassa.



Peesi.
 
"vieraana"
Mulla vuoti kyllä pitkään kun keskenmenon (-menot) olen saanut. Ja sitä tuli tosi paljon. Kipuja ei ollut.

Kannattaa käydä ultrassa n. silloin kun pitäisi olla rv 6.
 
"Helli"
Mulla oli aikanaan kahden viimeisen raskauden aikana alussa verenvuotoa,jälkinmäisen kohdalla oikeasti luulin et nyt meni kesken.Molemmat raskaudet jatkuivat kuitenkin.Sanoivat jotta joillakin verta voi vuotaa vaikka onkin rarkaana,jos siihen aikaan muutenkin kuukautiskierron vuoto olisi.Viimeisimmässä raskaudessa olin vuodon alkaessa istumassa urheiluhallin penkeillä ja jalat olivat koukussa.Sanoivat sairaalassa et varmasti jotenkin olin niin pahassa asennossa istunut .En tiä häntä,mut kovastihan se säikäytti.Samana päivänä pääsin ultraan ja näkivät et kaikki oli hyvin.Oli n.viikko 6 tai 7 en niin tarkkaan muista.Käy ihmeessä tarkistuttaa ,ei se kivaa miettiä et mikähän nyt tilanne on.
 

Yhteistyössä