voi v""u mitkä tarjottavat oli lapsen kaverin synttäreillä!

  • Viestiketjun aloittaja Giia
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";30335944]Oikeastiko nyt luulet, että aloittaja on väkisin ja kutsumatta tunkenut synttäreille, joihin on kutsussa kutsuttu vain lapsia?
Melko hölmö olettamus.[/QUOTE]

Mä puhuin yleisesti siitä, että kaverisynttäreille ei kutsua vanhempia.
 
dddd
[QUOTE="heh";30335834]Sääliks käy sankarilasta. Ei varmaan saa karkkiin päin katsoakaan ja sitten isona vedetään senkin edestä :( Joku järki rajoittamisessakin, ei tuo ihan normaalilta kuulosta![/QUOTE]

Totta. Sairasta, jos ei edes synttäreillä saa karkkia.
 
"ööh"
Kahvi olis toki ollu aika jees, mut sitä mä en ymmärrä mitä vikaa porkkanakakussa on? Mä en itseasiassa tiedä montaakaan lasta, joka tykkäis kermakakusta. Suklaa kakku on voi olla Se kaikkein mieluisin, mutta siitä tulee helposti sotku. Porkkanakakku on mun mielestä siis lastenjuhliin ihan nappi valinta.
 
Ei lasten synttärit ole mikään terveysruuan oppitunti.
Siellä vedetään naamaan täytekakkua, karkkia, sipsiä, jäätelöä jne. Sit ne muut 364 päivää vuodessa kiristetään pipoa.
Minä olen ihan eri mieltä, jo senkin takia että niitä synttäreitä on kyllä enemmän kuin yhdet vuodessa... paitsi jos ei saa kutsua kenenkään muun juhliin. SE olisi kurjaa, ei se että oletettavasti aika pienen lapsen synttäreillä ei ollut mielikuvituksetonta karkkia ja jäätelöä ja popparia.

Itse arvostan sitä, että on nähty vaivaa ;)
Ja myös sitä, että joku välillä ajattelee sitä terveellisempääkin puolta.
 
Minä olen ihan eri mieltä, jo senkin takia että niitä synttäreitä on kyllä enemmän kuin yhdet vuodessa... paitsi jos ei saa kutsua kenenkään muun juhliin. SE olisi kurjaa, ei se että oletettavasti aika pienen lapsen synttäreillä ei ollut mielikuvituksetonta karkkia ja jäätelöä ja popparia.

Itse arvostan sitä, että on nähty vaivaa ;)
Ja myös sitä, että joku välillä ajattelee sitä terveellisempääkin puolta.
No joo en mä tuolla 364:llä tarkoita että olisi vain yhdet synttärit vuodessa. :) Mä olen muksujen kohdalla sopinut niin että kaverisynttäripäivä korvaa karkkipäivän.

Ja joo, kaikkea hienoa olen yrittänyt synttäreille muksuille järkätä mut ne ällörasvaiset popparit ja sipsit vie voiton.
 
No voih eikö äiti ole opettanut että vieraille ja ystäville on kohteliasta tarjota kahvit? Jos ei 15 e maksavaan keittimeen ole varaa niin hohhoijaa :D
Vähän ot, mutta en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joiden pitää aina ja kaikkialla saada sitä omaa lempijuomaansa tai muuten on päivä pilalla. Jotkut varmaan vielä kaipailee sitä omaa kahvimerkkiäänkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Aurel ja Nuri
"Veeruska"
No voih eikö äiti ole opettanut että vieraille ja ystäville on kohteliasta tarjota kahvit? Jos ei 15 e maksavaan keittimeen ole varaa niin hohhoijaa :D
Hohhoijaa vain sulle taas. Ei ole rahasta ainakaan mun kohdalla kiinni, mutta en osta kahvinkeitintä sen takia, että kerran vuodessa keitän kahvit lapsen synttäreillä. Muuten jos tulee meille kylään niin ihmiset kyllä tietää, että kahvia meillä ei ole.
 
No voih eikö äiti ole opettanut että vieraille ja ystäville on kohteliasta tarjota kahvit? Jos ei 15 e maksavaan keittimeen ole varaa niin hohhoijaa :D
Jokainen tyylilään, en itse olettaisi saavani kahvia paikassa jossa isäntäväki ei sitä juo koskaan. En myöskään oleta saavani liharuokaa perheessä jossa kaikki ovat vegaaneja. Kannattaisi myös vieraiden opetella kunnioittamaan muiden tapoja SE vasta onkin kohteliasta.
 
Vähän ot, mutta en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joiden pitää aina ja kaikkialla saada sitä omaa lempijuomaansa tai muuten on päivä pilalla. Jotkut varmaan vielä kaipailee sitä omaa kahvimerkkiäänkin :D
:D heh, ei minun päivä menis siitä pilalle mutta tulisi myötähäpeä heitä kohtaan. Kuitenkin se on suomalainen perinne, että kahvia/teetä ja lapsille jtn mehua tarjotaan. Briteissä tarjottiin aina teetä ja siihen itsekin opin :) nämä on näitä normeja ja hyviä tapoja joihin ihminen yleensä oppii kulttuurissaan.
 
"Lilli"
[QUOTE="Samu";30335939]Elämän täytyy olla hyvin vaikeeta, jos tollasesta saa ongelman.[/QUOTE]

Komppaan.. on taas niin iso ongelma ja oikein tekemällä tehty, mutta mitäpä muuta voisi odottaa näin vähä-älyisiltä.
 
:D heh, ei minun päivä menis siitä pilalle mutta tulisi myötähäpeä heitä kohtaan. Kuitenkin se on suomalainen perinne, että kahvia/teetä ja lapsille jtn mehua tarjotaan. Briteissä tarjottiin aina teetä ja siihen itsekin opin :) nämä on näitä normeja ja hyviä tapoja joihin ihminen yleensä oppii kulttuurissaan.
Että ihan myötähäpeä jos ei kahvia tarjota, aikuistu nyt pikkasen lisää.
 
:D heh, ei minun päivä menis siitä pilalle mutta tulisi myötähäpeä heitä kohtaan. Kuitenkin se on suomalainen perinne, että kahvia/teetä ja lapsille jtn mehua tarjotaan. Briteissä tarjottiin aina teetä ja siihen itsekin opin :) nämä on näitä normeja ja hyviä tapoja joihin ihminen yleensä oppii kulttuurissaan.
Kun suomalainen on vieraana, hän nostaa itsensä arvoon arvaamattomaan. Viis siitä, että isäntäväki on erilainen, tai ei omista kahvinkeitintä. Viis mistään kunnioituksesta toisia kohtaan, jotka ovat nähneet vaivaa vaikka sitten synttäreiden eteen ja kutsuneet niille.

Suomalainen kun tulee, niin hän tulee vaatimuslistan kanssa: pitää olla kahvia synttäreillä, alkoholia häissä, voileipäkakkua hautajaisissa. EI saa olla sitä eikä tätä, ja pitää olla tuota sekä tätä. Muuten mietitään että paskat juhlat, ja mennään Mäkkärin kautta kotiin.

Toisen vaivannäöllä ei ole enää väliä.
Eikä toisia enää kunnioiteta.

Minulle opetettiin, että sitä mitä tarjotaan niin sitä otetaan tai jos ei oteta, niin ei tehdä siitä numeroa. AINA sanotaan kiitos ja jälkeenpäin ei nurista. Jos epäkohtia huomasi ja ne kovasti haittaisi niin mummi sanoi: tee sitten itse paremmin.
 
:D heh, ei minun päivä menis siitä pilalle mutta tulisi myötähäpeä heitä kohtaan. Kuitenkin se on suomalainen perinne, että kahvia/teetä ja lapsille jtn mehua tarjotaan. Briteissä tarjottiin aina teetä ja siihen itsekin opin :) nämä on näitä normeja ja hyviä tapoja joihin ihminen yleensä oppii kulttuurissaan.
Ja se on ainoa oikea tapa että tarjotaan vain tiettyjä? Eiköhän se suomalainen kulttuuri opeta sitäkin että vieraille tarjotaan vaikkei se aina pakosta ole sitä kahvia. täytyykö sitte väkisin olla sitä ellei vieras juo kahvia? miksi se ei voi mennä niin päin että jos isäntäväki ei juo, vieraatkin saavat muuta?
 
Kun suomalainen on vieraana, hän nostaa itsensä arvoon arvaamattomaan. Viis siitä, että isäntäväki on erilainen, tai ei omista kahvinkeitintä. Viis mistään kunnioituksesta toisia kohtaan, jotka ovat nähneet vaivaa vaikka sitten synttäreiden eteen ja kutsuneet niille.

Suomalainen kun tulee, niin hän tulee vaatimuslistan kanssa: pitää olla kahvia synttäreillä, alkoholia häissä, voileipäkakkua hautajaisissa. EI saa olla sitä eikä tätä, ja pitää olla tuota sekä tätä. Muuten mietitään että paskat juhlat, ja mennään Mäkkärin kautta kotiin.

Toisen vaivannäöllä ei ole enää väliä.
Eikä toisia enää kunnioiteta.

Minulle opetettiin, että sitä mitä tarjotaan niin sitä otetaan tai jos ei oteta, niin ei tehdä siitä numeroa. AINA sanotaan kiitos ja jälkeenpäin ei nurista. Jos epäkohtia huomasi ja ne kovasti haittaisi niin mummi sanoi: tee sitten itse paremmin.
Juu, näinpä juuri! Suomalainen ei nolaa ketään kaiken "kansan" nähden ja ala ihmettelemään vaikka sitten wc-paperin puuttumista tai mitään muutakaan, vaan pitää mölyt mahassaan. Niin kyllä varmasti toimitaan muuallakin :)
Jos kanssaihmisen ei ole tavoille oppinut niin en minä ainakaan ala aikuista enää opettamaan.
 
Juu, näinpä juuri! Suomalainen ei nolaa ketään kaiken "kansan" nähden ja ala ihmettelemään vaikka sitten wc-paperin puuttumista tai mitään muutakaan, vaan pitää mölyt mahassaan. Niin kyllä varmasti toimitaan muuallakin :)
Jos kanssaihmisen ei ole tavoille oppinut niin en minä ainakaan ala aikuista enää opettamaan.
Minä toivon että ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja jos jotain ei kotoa löydy, sitä ei tarvitse muita varten hankkia.
 
Ja se on ainoa oikea tapa että tarjotaan vain tiettyjä? Eiköhän se suomalainen kulttuuri opeta sitäkin että vieraille tarjotaan vaikkei se aina pakosta ole sitä kahvia. täytyykö sitte väkisin olla sitä ellei vieras juo kahvia? miksi se ei voi mennä niin päin että jos isäntäväki ei juo, vieraatkin saavat muuta?
Voi tarjota muutakin, mutta isommissa juhlissa joissa tietää todennäköisesti kahvin juojia olevan niin on hyvä varautua sitten siihen myös.
 
vierass
:D heh, ei minun päivä menis siitä pilalle mutta tulisi myötähäpeä heitä kohtaan. Kuitenkin se on suomalainen perinne, että kahvia/teetä ja lapsille jtn mehua tarjotaan. Briteissä tarjottiin aina teetä ja siihen itsekin opin :) nämä on näitä normeja ja hyviä tapoja joihin ihminen yleensä oppii kulttuurissaan.
Voi elämä sentään. Kukin tarjoaa mitä haluaa ja jos ei kelpaa niin voi olla ilman. Käsittämätöntä nillitystä taas.
Miksei kahvinjuoja voi juoda teetä tai vettä? Kahvia pitäis aina olla?
Ja lapsille ehdottomasti mehua vaikka päivänsankari ei siitä esim. lainkaan tykkäisi? Ei siis sankarin mukaan vaan "kulttuurin" mukaan tarjoilut?!

Musta noissa synttäritarjoiluissa ei oo mitään vikaa. Kuka laumaa sokerihumalaisia lapsia jaksaa kuunnella. Ruissipsit ja porkkana on fiksuja valintoja ja maistuu luultavasti kaikille. (Meidän lapset ei tykkää karkista ja mehuista juovat vain tiettyjä pillimehuja, joten juhlissakin valitsevat usein juomaksi veden.)
 
vierass
Juu, näinpä juuri! Suomalainen ei nolaa ketään kaiken "kansan" nähden ja ala ihmettelemään vaikka sitten wc-paperin puuttumista tai mitään muutakaan, vaan pitää mölyt mahassaan. Niin kyllä varmasti toimitaan muuallakin :)
Jos kanssaihmisen ei ole tavoille oppinut niin en minä ainakaan ala aikuista enää opettamaan.
Täh? Tässähän sä just kumoat aikaisemman kommenttisi siitä että kulttuuriin kuuluu että on kahvia ja voileipäkakkua (yök) vaikka isäntäväki ei kummastakaan yhtään tykkäisi. Ketä sä nyt mielestäsi olisit edes oikeutettu opettamaan?

Grow up.
 

Yhteistyössä