Onko tuttuni käytös oikeutettua?

  • Viestiketjun aloittaja Tuomariko?
  • Ensimmäinen viesti
Tuomariko?
Ongelmana on se, että tuttuni on alkanut haukkumaan minua kovin sanoin (huora), koska minulla on hänen mielestään ollut liikaa kumppaneita. Olen siis 30 v. ja tähän ikään mennessä minulla ollut kumppaneita yhden käden sormin laskettava määrä, mikä ei mielestäni ole paljon. Näiden ihmisten kanssa olen seurustellut kuukausia-vuosia, joten mistään irtosuhteista tai yhdenyönjutuista ei ole kyse. Olen luottanut tähän tuttuuni täysin ja olemme olleet melko avoimia näiden asioiden suhteen, jonka vuoksi hän näistä suhteistani tietääkin. Tämä haukkuminen alkoi kun aloin seurustelemaan nykyisen kumppanini kanssa reilu vuosi sitten.

Onko tuttuni käytös mielestänne oikeutettua tai ylipäänsä normaalia?
 
Tuomariko?
Tuttuni on mies ja hänellä ei juurikaan seurusteluhistoriaa ole. Olen saanut kuvan, että hän pitää itseään "puhtoisena", koska hänellä ei ole ollut montaa kumppania. En ymmärrä, miksi hän luulee olevansa oikeutettu asettamaan normit joiden mukaan kaikkien pitäis elää, ja tuomitsemaan, mikäli näin ei tee. Olen yrittänyt tutulleni asiaa selittää monin eri tavoin, niin omin sanoin kuin faktatietonakin esim. tutkimustuloksina kumppaneiden määrästä elämän aikana. Mikään ei auta, enkä ymmärrä mistä tämä käytös näin yhtäkkiä tuli.
 
Luulisin
Voiko tämä mies olla sinun ihastunut? Jos häntä siksi ärsyttää kaikki miesystäväsi ja seurustelusi?

Vai onko hän ehkä uskovainen niin että kokee tehtäväkseen saarnata tuollaista syntiä vastaan?

Jos tuo ei juuri seurusteluhistoriaa tarkoittaa ettei hänellä ole ollut yhtään naisystävää (mikä siihen voisi olla syynä?) niin voihan se olla jo ihan kateutta yleisesti, omaa turhautumista ja seksuaalisia patoutumia.

Oli syy mikä hyvänsä, kavereita ei haukuta huoriksi. Jos toinen elää selvästi vaarallista elämää tällä saralla, esim yhden yön suhteita jatkuvasti ilman kumin käyttöä tai vaikka moraalisesti toimii tosi väärin pettämällä puolisoaan tai seurustelemalla varatun ihmisen kanssa niin niistä voi mun mielestä keskustellessa sanoa myös oman näkemyksensä. Mutta jos toinen ei usko, ei niistäkään jäädä hokemaan.

Selvästi kaverillasi on ongelmia ja mä en jaksaisi tuollaisen kanssa edes kaveerata.
 
"Realisti"
Olen yrittänyt tutulleni asiaa selittää monin eri tavoin, niin omin sanoin kuin faktatietonakin esim. tutkimustuloksina kumppaneiden määrästä elämän aikana. Mikään ei auta, enkä ymmärrä mistä tämä käytös näin yhtäkkiä tuli.
Öö mitä hittoa? Tuo sun tuttu haukkuu sinua huoraksi ja sinä selität että en oo huora, kato vaikka tästä tutkimuksesta? Ei voi olla todellista. Mitä hemmettiä sinä selittelet asioita ihmiselle, joka haukkuu sinua noin törkesti? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Ei sinun tarvitse vakuuttaa tyyppiä siitä, että hän on väärässä - sinun pitää vakuuttaa ITSESI siitä, että kenellekään ei ole oikeutta haukkua sinua huoraksi. Ei, oli niitä kymppaneita sitten 5 tai 500.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Ciervo
Tuomariko?
[QUOTE="Realisti";30361472]Öö mitä hittoa? Tuo sun tuttu haukkuu sinua huoraksi ja sinä selität että en oo huora, kato vaikka tästä tutkimuksesta? Ei voi olla todellista. Mitä hemmettiä sinä selittelet asioita ihmiselle, joka haukkuu sinua noin törkesti? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Ei sinun tarvitse vakuuttaa tyyppiä siitä, että hän on väärässä - sinun pitää vakuuttaa ITSESI siitä, että kenellekään ei ole oikeutta haukkua sinua huoraksi. Ei, oli niitä kymppaneita sitten 5 tai 500.[/QUOTE]

Tiedän kyllä itse, etten ole huora, enkä tätä yritäkkään vakuuttaa. Selkeästi tutullani on hurjan vääristynyt käsitys siitä, mikä on normaalia ja mikä ei. Selittämällä asiaa tarkoituksenani oli pääasiassa saada hänet tajuamaan oma vääristynyt näkemyksensä. Se, muuttaako tämä hänen suhtautumista minuun, on toissijainen asia, sillä huoraksi haukkuminen on mielestäni pahinta, enkä tämän vuoksi aio tuttuni kanssa olla enää missään kanssakäymisissä.
 
Sano.
Sano sille että sua ei kiinnosta kaveerata ihmisen kanssa joka perättömästi haukkuu sua huoraksi. Oksettava äijä. Selkeesti hän on kiinnostunut susta ja siksi yrittää typerin keinon saada sua lopettamaan muut suhteensa. Hyi.
 
"Realisti"
Tiedän kyllä itse, etten ole huora, enkä tätä yritäkkään vakuuttaa. Selkeästi tutullani on hurjan vääristynyt käsitys siitä, mikä on normaalia ja mikä ei. Selittämällä asiaa tarkoituksenani oli pääasiassa saada hänet tajuamaan oma vääristynyt näkemyksensä. Se, muuttaako tämä hänen suhtautumista minuun, on toissijainen asia, sillä huoraksi haukkuminen on mielestäni pahinta, enkä tämän vuoksi aio tuttuni kanssa olla enää missään kanssakäymisissä.
Hyvä, ettet aio enää olla hänen kanssaan tekemisissä.

Mutta: et sä ole hänen terapeutti tai life coach. Ei ole sinun tehtäväsi opettaa aikuiselle ihmiselle mikä on "huoraamista" tai mitä ei, etkä sitä pysty tekemään. Otat itsellesi ihan liian suuren vastuun, jos/kun alat opettamaan selkeästi ilkeää/luonnehäiriöistä/kieroutunutta ihmistä. Se on ihan tuhoon tuomittua ja kuluttaa vain itseäsi.

Tuskin alkaisit opettamaan jotain ihan tuntematontakaan, joka huutaisi sun perään kadulla "huora". Yhtään sen enempää vastuuta sulla ei ole tutustakaan aikuisesta. Oma elämä muuttuu paljon helpommaksi, kun tunnistaa omat rajansa ja vastuunsa, ja jättää muiden vastuut heille itselleen.
 
Tiedän kyllä itse, etten ole huora, enkä tätä yritäkkään vakuuttaa. Selkeästi tutullani on hurjan vääristynyt käsitys siitä, mikä on normaalia ja mikä ei. Selittämällä asiaa tarkoituksenani oli pääasiassa saada hänet tajuamaan oma vääristynyt näkemyksensä. Se, muuttaako tämä hänen suhtautumista minuun, on toissijainen asia, sillä huoraksi haukkuminen on mielestäni pahinta, enkä tämän vuoksi aio tuttuni kanssa olla enää missään kanssakäymisissä.
1. Se sun tuttusi on suhun totaalisen rakastunut ja sitä korpeaa, kun sulla on muita.

2. Kenenkään ei tarvitse kuunnella ystävältä tuollaista. Valitse jatkossa ystäväsi paremmin ja kerro tälle tapaukselle, että voi painua himaansa runkkaamaan.
 
säälitys
[QUOTE="tosimies";30362010]kaikki te naiset olette huoria![/QUOTE]

Ja te huoriksi huutelijat ette kyl oo mitään miehiä... mistä joutuu ettette kunnon parisuhdetta koskaan voi saadakaan.

Kunnon mies saa kunnon naisen. Ja huoraksi piipittelijä saa olla onneton ittekseen koko ikänsä.Siksi niille ei ole edes vihainen; pahin rangaistushan noille on jo siinä että joutuvat elämään ittensä kanssa koko ikänsä.
 

Yhteistyössä