Naisten kauneusihanteet: Mistä ne tulee?

37M
Lainaan nimimerkki "raipe" :lta tuon hyvän kysymyksen

"mistä jotkut naiset ovat saaneet päähänsä, että langanlaihuus olisi miesten keskuudessa suosittua ja ketkä näitä kauneusihanteita pitää yllä" ???

Sanokaas naiset, miten on?

Onhan se hoikka minunki mielestä usein kiva kattella, mutta ei se kyllä ihanne ole.
 
"rrr"
No esimerkiksi lehtien kansissa ja tv-ohjelmissa näkee pitkälti vain hoikkia naisia.
Kyllähän se vaikuttaa jokaiseen vähintään alitajuisesti vaikka osaisikin rationalisoida että ei kaikkien tarvitse tuolta näyttää.
 
Vastakysymyksenä mä kysyisin, että mistä miehet ovat saaneet päähänsä, että naiset tavoittelevat tietynlaista ulkonäköä miesten vuoksi?

Vielä en ole kenenkään naisen koskaan kuullut sanovan, että täytyis laihduttaa parikymmentä kiloa, että miehet tykkäis, vaan pikemminkin että mahtuu muiden naisten kanssa samaan muottiin. Ja sillä ei rakkaat miehet ole mitään tekemistä teidän kanssanne.
 
Vierasmiess
Vastakysymyksenä mä kysyisin, että mistä miehet ovat saaneet päähänsä, että naiset tavoittelevat tietynlaista ulkonäköä miesten vuoksi?

Vielä en ole kenenkään naisen koskaan kuullut sanovan, että täytyis laihduttaa parikymmentä kiloa, että miehet tykkäis, vaan pikemminkin että mahtuu muiden naisten kanssa samaan muottiin. Ja sillä ei rakkaat miehet ole mitään tekemistä teidän kanssanne.
Ihmisnainen ei ole sen kummalisempi kuin kanakaan, ainainen kilpailu miehistä on kaunistautumisen syy. Miksi helvetissä kukaan laittaisi pakkelia naamaan itsensä takia?
 
37M
Vastakysymyksenä mä kysyisin, että mistä miehet ovat saaneet päähänsä, että naiset tavoittelevat tietynlaista ulkonäköä miesten vuoksi?

Vielä en ole kenenkään naisen koskaan kuullut sanovan, että täytyis laihduttaa parikymmentä kiloa, että miehet tykkäis, vaan pikemminkin että mahtuu muiden naisten kanssa samaan muottiin. Ja sillä ei rakkaat miehet ole mitään tekemistä teidän kanssanne.
Tiedämme toki tuon.
Emme siksi tunne lainkaan syyllisyyttä naisten ulkonäköpaineista.
 
"rrr"
Miksi olla kauniimpi jos ei vastakkaisen sukupuolen tai niistä kilpailevien naisten takia?
No mulla ainakin on hitsin huono itsetunto joten meikkaus on tapa näyttää edes vähän paremmalta ihan kaikkien silmissä.

Tää nyt on muutenkin tällainen juttu että ihmisillä on ehkä tulkinnassa eroja. Eli toki se itsensä kauniiksi laittaminen on myös miehiä varten mutta ei se toimi niin että "uuuuh, nyt laitan ripsarii niin miehet näkee mun ripset!" vaan kyse on paljolti varmaan muillakin itsetunnosta ja siitä että kun tuntee olevansa ok näköinen on fiiliskin paljon parempi. Toki sitten on ne yksittäishetket kun vaikka tietää että kumppani diggaa naisista jotka käyttää korkokenkiä ja sen takia välillä käyttää niitä vaikka itse viihtyisi paremmin tennareissa.
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
Miksi olla kauniimpi jos ei vastakkaisen sukupuolen tai niistä kilpailevien naisten takia?
Jos minä menen tilaisuuteen, jonne tulee vain ja ainoastaan naisia, laittaudun huomattavasti paremmin ja kauniimmin, kuin jos menen tilaisuuteen, jossa on miehiä. Vaikka yksikään mies ei jalallakaan astuisi samaan huoneeseen kuin jossa olemme. Miksi? Varmaan siksi, että naiset arvottavat toisiaan aika paljon ulkonäön perusteella.
Toisaalta olen myös työssä, jossa joudun olemaan edustava kaiken aikaa. Aivan sama, onko se pöydän toisella puolella istuva mies vai nainen.
 
miesss
Näin miehenä pakko kommentoida senverran, että kyllä minäkin yritän näyttää hyvältä. Siistit kuteet, parta ajettu ja muutenkin pidän huolta ulkonäöstä. Tulee itselle parempi fiilis ja varmasti myös muille, jos ei näytä ojasta revityltä spurgulta ja haise kilometrin päähän.

Kiva se on myös miehenä katsella naisia jotka ovat panostaneet ulkonäköön ja näyttävät hyvältä, minulle tulee hyvä fiilis kun näen tälläisiä naisia. Minulle ihan sama minkätakia kukin haluaa näyttää hyvältä, mutta kivempi paikka tämä on ainakin elää kuin sellainen paikka missä kaikki haisee pahalle eikä pidä mitään huolta itsestään.
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
Näin miehenä pakko kommentoida senverran, että kyllä minäkin yritän näyttää hyvältä. Siistit kuteet, parta ajettu ja muutenkin pidän huolta ulkonäöstä. Tulee itselle parempi fiilis ja varmasti myös muille, jos ei näytä ojasta revityltä spurgulta ja haise kilometrin päähän.

Kiva se on myös miehenä katsella naisia jotka ovat panostaneet ulkonäköön ja näyttävät hyvältä, minulle tulee hyvä fiilis kun näen tälläisiä naisia. Minulle ihan sama minkätakia kukin haluaa näyttää hyvältä, mutta kivempi paikka tämä on ainakin elää kuin sellainen paikka missä kaikki haisee pahalle eikä pidä mitään huolta itsestään.
jaa että on ojasta revitty haiseva puliukko jos ei meikkaa. vai mitä sä koitat selittää.
 
Jos minä menen tilaisuuteen, jonne tulee vain ja ainoastaan naisia, laittaudun huomattavasti paremmin ja kauniimmin, kuin jos menen tilaisuuteen, jossa on miehiä. Vaikka yksikään mies ei jalallakaan astuisi samaan huoneeseen kuin jossa olemme. Miksi? Varmaan siksi, että naiset arvottavat toisiaan aika paljon ulkonäön perusteella.
Toisaalta olen myös työssä, jossa joudun olemaan edustava kaiken aikaa. Aivan sama, onko se pöydän toisella puolella istuva mies vai nainen.
Aivan, mutta sitä et tunnu ymmärtävän, että biologia määrittelee kauneusihanteesi. Haluat, niinkuin muutkin naiset, näyttää nuorelta hedelmälliseltä naiselta, joka on parhaassa lisääntymisiässä. Et tietenkään ajattele näin, mutta geenisi vievät sinua. Naisporukassa siis osoitatte paremmuutta toisillenne olemalla "enemmän miehen jälkeläisen synnyttäjäksi sopivan näköisiä" ja sitä kautta korkeammalla keskinäisessä nokkimisjärjestyksessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
avieras
LAiha, poikamainen naisvartalo on ollut jo pian sata vuotta länsimaisen naisen ihanne. Laihuus ja poikamainen olemus kertovat, että nainen pystyy elämään vapaasti omana itsenään liikkuen ja toimien tahtonsa mukaisesti. Naista muokkasi tiukat kureliivit, alistettu asema ja äänioikeus puuttui monissa maissa.

Ensimmäiset "laiheliinit" ilmestyivät reilut sata vuotta sitten naisten vapautusliikkeiden myötä ja muotigurut ottivat siitä kaiken irti kehittämällä huolettoman poikatytön. Se sama malli elää yhä vaihtuen olemukseltaan hyvin vähän.

On myös ollut aikakausia, jolloin pullea nainen oli kaunis ja lihavuus ylipäätään vaurauden mitta. Aikana, jolloin sairaudet ja nälkä kiusasivat ihmisiä. Joten teollistumisen myötä, elintason noustessa, hyvinvointia edustaa hyvin hoidettu keho ja nuorekkuus. Ja koska me ihmiset haluamme todistaa itsellemme ja muille pärjäävämme ulkoisilla statuksilla, niin naisten hoikkuus on vain yksi merkki siitä. Eihän miehetkään saa olla lihavia ja plösöjä. Joten tällä kaikella ajan takaa sitä, etteivät naiset yksin ihanteitaan keksi. Siihen tarvitaan molempia sukupuolia tukemaan myös naurettaviakin arvoja.

MInusta olisi kivaa, jos olisi vielä rokokooajan tyyli ja miehetkin pynttäisivät itseään. Se olisi yksi ihanne!
 
Aivan, mutta sitä et tunnu ymmärtävän, että biologia määrittelee kauneusihanteesi. Haluat, niinkuin muutkin naiset, näyttää nuorelta hedelmälliseltä naiselta, joka on parhaassa lisääntymisiässä. Et tietenkään ajattele näin, mutta geenisi vievät sinua. Naisporukassa siis osoitatte paremmuutta toisillenne olemalla "enemmän miehen jälkeläisen synnyttäjäksi sopivan näköisiä" ja sitä kautta korkeammalla keskinäisessä nokkimisjärjestyksessä.
Mutta juurihan täällä on todettu, että miehet eivät odota naiselta tällaista ulkonäköä? :O
 
"johan"
Ei naiset miesten takia laittaudu ja laihduta, vaan kyse on naiseten keskinäisestä kilpailusta ja ihailusta. On totta että normaalipainoinen ja sen ylikin painava nainen on miesten mielestä seksikkäin.
 
miesss
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30364861:
jaa että on ojasta revitty haiseva puliukko jos ei meikkaa. vai mitä sä koitat selittää.
Kunhan vain totesin, että ihan mukava jos käy suihkussa ja näyttää kaikinpuolin siistiltä. Olipa motiivisi mitkä hyvänsä, kivempi elää kuin viinalta haisevien spurgujen seassa.

Eli kiitos kun viitsitte pitää huolta itsestänne, vaikka sinulla onkin vapaus haista ja näyttää miltä haluat.
 
:'D Ai miehet eivät pidä enemmän naisista jotka näyttää hyvältä? Älä jaksa...
Tottakai pitävät. Mutta aloitusviestistä käy hyvin selvästi ilmi, että tämänhetkinen naiskauneuskäsitys ei vastaa täysin miesten käsitystä kauniista ja haluttavasta naisesta. Miksi sitten naiset tieten tahtoen kasvattaisivat itselleen esimerkiksi urheilullista ja totuttua lihaksikkaampaa vartaloa, mikäli vaikutin olisi vain miesten miellyttäminen? Jos joku mies sanoo sinulle näyttäväsi parhaalta saunanraikkaana, miksi käyttäisit enää meikkiä? Tottakai yhteiskunnassa pyritään pariutumaan ja näyttämään hyvältä itseään kiinnostavan sukupuolen silmissä, mutta minä uskon niin, että suurin vaikutus on ehdottomasti oman sukupuolen esimerkki.
 
Kunhan vain totesin, että ihan mukava jos käy suihkussa ja näyttää kaikinpuolin siistiltä. Olipa motiivisi mitkä hyvänsä, kivempi elää kuin viinalta haisevien spurgujen seassa.

Eli kiitos kun viitsitte pitää huolta itsestänne, vaikka sinulla onkin vapaus haista ja näyttää miltä haluat.
sanoinko etten kävisi suihkussa ja jopa saunassa riittävän usein ?
en haise, sinä vissiin haiset ilman maikkiä naamassa.
omalle ulkonäölle ei oikeen voi mitään. eikä tarviikkaan.
 
Tottakai pitävät. Mutta aloitusviestistä käy hyvin selvästi ilmi, että tämänhetkinen naiskauneuskäsitys ei vastaa täysin miesten käsitystä kauniista ja haluttavasta naisesta. Miksi sitten naiset tieten tahtoen kasvattaisivat itselleen esimerkiksi urheilullista ja totuttua lihaksikkaampaa vartaloa, mikäli vaikutin olisi vain miesten miellyttäminen? Jos joku mies sanoo sinulle näyttäväsi parhaalta saunanraikkaana, miksi käyttäisit enää meikkiä? Tottakai yhteiskunnassa pyritään pariutumaan ja näyttämään hyvältä itseään kiinnostavan sukupuolen silmissä, mutta minä uskon niin, että suurin vaikutus on ehdottomasti oman sukupuolen esimerkki.
Juu totta tuokin. Kaikkia ei kiinnosta mitä miehet ajattelee vaikka tatuoinneista, lihaksista tai lyhyestä tukasta. Ja sitten taas järjestään kaikki (!!) miehet sanovat, että maalipytty ei ole kaunis vaan joko vähällä meikillä tai kokonaan ilman :D Jännä, miten naiset kuvittelee miesten silmään miellyttävän enemmän sillä kauhealla pakkeloinnilla, vaikka se on just päinvastoin! Se on totta siis, että toiset naiset ja tämä ympäröivä kulttuuri vaikuttaa laittautumiseen hyvin paljon.. :/
 
"nuuh"
Täytyykö nykyään olla langanlaiha? Kävelevät ammattihengarit erikseen. Eikös nyt pidä omata jumalaton perä, pyöreät palluratissit, suuret huulet ja vielä suureammat hiukset ja ripset? Reidetkin saa olla yhteen-mallia mutta muuten siis hoikka. Ja huomatkaa mulla tulee näistä kaikista ominaisuuksista mustaihoinen nainen mieleen.........
 
Nimenomaan. Kauneusihanteita. Monikossa.

Ehkä olen vähän tyhmä, mutta valehtelisin, jos väittäisin tietäväni, että mikä on tämänhetkinen kauneusihanne. Kuka sen edes määrittelee?

Mun nähdäkseni kauneusihanteita on useita, eikä siis vain yhtä. Yleisesti ottaen voidaan varmaan ajatella, että kaikilta osin huoliteltu nainen on aikalailla se, mitä kauneusihanne pitää sisällään. Mutta en esim. tiedä sitä, että onko vuoden 2014 kauneusihanne se, että nainen on vartaloltaan malli, missi vai "fit".

En ole siinä uskossa ja luulossa, että langanlaihuus olisi mitenkään erityisesti miesten mieleen, vaan uskon ja luulen, että hoikka nainen on miesten keskuudessa langanlaihaa huomattavasti "suositumpi". Lisäksi uskon, että sairaaloisen lihava nainen ei ole niin monen miehen mieleen, kuin mitä hoikka. Jokaiselle vartalomallille on aivan varmasti ottajansa, mutta luultavasti hoikka nainen saisi eniten "ääniä", jos kaikki mahdolliset vartalomallit pantaisiin äänestyksen alle.

Tosin ap:n mielestä hoikka ei ole ihanne. Mutta tässä nyt vähän sekoittuu se, että ensin puhutaan langalaihasta ja sen jälkeen hoikasta. Mulle ne on 2 täysin eri asiaa...ap on kuitenkin vissiin niputtanut ne yhteen? Ilmeisesti meillä on siis näistä käsitteistä erilainen kuva.
Mä näen langanlaihan sellaisena ns. huomiota herättävänä laihuutena. Hoikka on mielestäni normaalipainoinen ihminen, joskaan ei yleensä kuitenkaan sielä normaalipainon ylärajoilla...joskin nämä riippuu niin siitä vartalomallista, jotta eipä sitä näinkään määritellä voi.

Ihanteita on tosiaan monenlaisia. Ap:n ihanne ei ole hoikka. Joku toinen mies on sitten taas sitä mieltä, että ap on ihan pehmeä, kun hän tekee tällaisen aloituksen, sillä hänen mielestään se langanlaiha on nimenomaan hänen naisihannettaan vastaava.

Niin. Mä tosiaan ajattelen, että suurin osa miehistä pitää siitä, että nainen ei ole ylipainoinen. Eikä alipainoinen. Voin toki olla väärässäkin. Mutta eipä sen niin väliä, sillä itse en ole koskaan joutunut pohtimaan sitä, että olenko miehille liian lihava, ruma, tms. Varmasti olen jollekin miehelle AIVAN liian lihava ja ruma. Ja liian vanha. Ja köyhä. Ja mulla on liian pieni kuppikokokin.
Mutta koska toisaalta olen aina ollut täysin vakuuttunut siitä, että kyllä meikäläiselle ottaja löytyy, en ole jaksanut vaivata päätäni sillä faktalla, että ihan kaikille en kelpaa. Koska ei kukaan muukaan kelpaa. Eihän mullekaan kelpaa mikä tahansa mies, vaan haluan miehen, joka on hyvännäköinen. Ja haluan miehen, jonka mielestä mä olen hyvännäköinen, enkä vain nainen, joka "kelpaa" ja on "ihan ok".

Miksikö sitten meikkaan? Siksi, että haluan näyttää hyvältä. Miksi haluan näyttä hyvältä? Siksi, kun mulle itselleni tulee siitä hyvä mieli.

On päiviä, jolloin en näe ketään muuta, kuin lapset. En siis poistu ovesta ulos ja mieskin on töissä ja treeneissä siten, että olen jo nukkumassa, kun hän tulee kotiin. Mutta meikkaan silti, sillä on kiva näyttää hyvältä. On kivaa, kun peilin ohi kulkiessaan voi ajatella "damn girl, you look hot!"

Hassua, miten joidenkin on niin kovasti hankala ymmärtää sitä, että nainen voi tehdä ulkonäköään parantavia asioita ihan oikeasti vain oman itsensä vuoksi. Nainen voi kyllä sisustaa kotiaan kauniiksi, jos hän tykkää estetiikasta...mutta jos hän meikkaa, syynä ei missään nimessä voi olla se, että hän itse tykkää siitä, että hän näyttää omasta mielestään hyvältä.

Olen saanut meikki-, sekä pukeutumisvinkkejä. Todennäköisesti ne vinkit ovat sellaisia, joista mun ihan oikeasti kannattaisi ottaa opiksi, JOS haluaisin olla "valtaväestön" mielestä hyvännäköinen, tyylikäs jne. Mutta kun en oikein halua. Tai siis, onhan se ihan kiva, jos muutkin tykkää, mutta kyllä pääasia on kuitenkin se, että tykkään itse.

Ja tästä syystä mun ei tee tiukkaakaan kulkea tänään ihmisten ilmoilla vimpanpäälle laitettuna...ja huomenna sitten ne eiliset meikit naamaan jääneenä, tukka takussa ja "kotihousut" jalassa. Mulla ei ole tarvetta miettiä ja pohtia sitä, että mitä mieltä joku muu on. Jos mä en jaksa tänään laittautua lainkaan, niin sitten en laittaudu. Yleensä en laittaudu. Toisinaan laittaudun. Riippumatta siitä, että näkeekö kukaan sitä laittautumista vai ei :)
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria

Yhteistyössä