Ylen uusi sarja Imettäjät

  • Viestiketjun aloittaja Yäk
  • Ensimmäinen viesti
"äiti94"
Aion myös katsoa, kun kiinnostaa nää vauva-aiheiset ohjelmat ja itse myös imetän kohta 6kk täyttävää esikoistani. Sain sellaisen järkevän kuvan ohjelmasta että siinä keskityttäisiin imetykseen. Eikä minun mielestä siinä ole mitään pahaa, jos haluaa isompaakin lasta imettää. WHO suositus 2 vuoteen asti. :) itse aion imettää niin kauan kuin mahdollista, enkä kauhistele ajatusta 2-vuotiaasta pojasta tissillä. Kyllä se siitä irtautuu ajan kanssa. Pohjoismaista Suomessa imetetään sitäpaitsi vähiten. En välitä mitä muut ajattelevat, vaan ajattelet lapseni hyvinvointia.
 
....
:D mä olen imettänyt kuopusta 4 vuotiaaksi asti, mutta yllätys en pidä asiasta meteliä. Imetyksessä ei ole mitään seksuaalista tai sairasta, päinvastoin ne jotka muuta väittävät ovat itse pervoja.
 
tisssssss
"äiti94" oikea ajatus! Kääntäkää kanavaa, jos tekee pahaa.
Ehkä tällä yritetään saada imetysmyönteinen ajatus kytemään edes jonkun tulevan mamman päähän ja saada takaisin luonnollinen tapa hoitaa ja antaa ravintoa pienelle vauvalle.

Itseäni "oksettaa" äidit, jotka oman pikkusielunsa takia laittaa tuttipullon korvikkeineen vauvalle ja selitetään kuinka maitoa ei tule ja tarttis päästä sidukalle tuulettaan vaginaa, kun oon ollu kotona jo kaksi viikkoa ja tarttis omaa-aikaa. Sitten tullaan palstalle ja joka median sivulle sanomaan kuinka oksettavaa on, kun taapero roikkuu tissis. Jokainen tippa omaa äidin tuottamaa OIKEAA maitoa on lapsen parhaaksi. Ehkä sitovaa on tissittäminen, mutta vaivan maksaa korkoineen takaisin.

Itse kahden lapsen imettäneenä toisen 1 vuotiaaksi ja toisen 3 vuotiaaksi. Nyt voin nakata tyhjät maitokannut olalle ja nauttia laatuaikaa miehen kanssa.

Ymmärrän toki terveydelliset syyt olla imettämättä, mutta oikeasti se on murto-osa korvikkeiden kuluttajista.
 
mami95
No mun mielestä on YHTÄ lailla oikein jos en ite haluu imettää+
Mulla on söpöt tissit ja miksi haluan et ne MENEE imetyksessä jos lapsi SAA enemmän vitamiinii jostain korvikkeesta? KAIKKI voittaa!!! Mut imettäkää te vaan, en mäkään teitä tuomitse vaikka itse haluun et Annabella SAA kaiken mitä tarvii!!!!!!!!!!!
 
joooooo
Monet asiat on sellaisia ettei niitä ymmärrä ennenkuin itse kokee.

Kolme lasta olin jo imettänyt ja aina ajatellut etten ikinä voisi kuvitella imettäväni yli 1 vuotiasta. Siinä olisi mun raja.

Kunnes syntyi neljäs joka oli armoton tissivauva josta kasvoi tissilapsi. Ikää pian 2v ja imetän 2-3krt/vrk.
Tilanne on ajautunut tähän eikä meistä kumpikaan asian vuoksi kärsi.

Ps. Miksi lehmän utareista tullut maito olisi ihmismaitoa parempaa?
 
mami95
No esim mieti paljon siihen voi lisätä vitamiinii? millä sä sitä tisseihis lisäät :DDDDDDDDDddd
Miksi ihmeessä tuttipullot ois eees keksitty jos imettäminen ois ainoo oikee keino?
En todellakaan AIO imettää vaikka maa räjähtäs, ei musta vaan OLE oikein ajatella et vauva imee jotain MUUTA ku pulloo!!!!!!!!!!!!!!
 
tissssss
Tuttipullot on keksitty "kermakansan" ja vaginantuulettajien lasten ruokintaa varten. Ennen oli rikkailla vauvan imettäjät (piiat/orjat) ja sitten joku "mami95" isoisoisoäiti keksi laittaa lehmän utareen olvipullon päähän ja juottaa sillä lehmän maitoa lehtolapselleen, kun ei ollut varaa imettäjään.
Ilman tuota keksintöä olisi ummessa olevat naiset kuolleet sukupuuttoon ja imetys olisi tänä päivänä ihan normaali asia.
Luultavasti "mami95" antaa jonkun isomman kuin taaperon imeä itseänsä vaikka mistä =)
 
Aina oppii uutta
Vaginantuulettaja -:D
Joo, on ällöä munkin mielestä imettää taaperoaan joka puhuu ja pyytää "tisua"....en aattele mitenkään šeksuaalisena tms., mut vaan ällöä....
Ja še who:n suositus imettää 2v saakka tarkoittaa kehitysmaita, Suomessa riittää hyvin kun imettää 1vuotiaaks!
 
miiiii
Vaginantuulettaja -:D
Joo, on ällöä munkin mielestä imettää taaperoaan joka puhuu ja pyytää "tisua"....en aattele mitenkään šeksuaalisena tms., mut vaan ällöä....
Ja še who:n suositus imettää 2v saakka tarkoittaa kehitysmaita, Suomessa riittää hyvin kun imettää 1vuotiaaks!
Kieltämättä hieman ahdisti se "tissiä tissiä tissiä" -hehkutus noin ison pojan suusta mutta kukin tavallaan.
 
Viera ss
Ja jotenkin tuo "kyllä se lapsi itse päätät milloin lopettaa imemiaen" ei istu mun ajatusmaailmaan....kun nyt vaan on asioita, joita lapsi ei osaa päättää, entä jos se päättää pitää vaippoja 6vuotiaaks, tai päättää istua rattaissa 8vuotiaaks...
Kun eihän tuossa kohtaa imetykselle enää oo mitään ravitsemuksellisesti perustelua syytä
No kukin tyylillään, kerran oon livenä nähnyt kun äiti imetti 3-4v tyttöä, lapsi kävi 10-15min välein nostamassa äidin paitaa ja ottamassa huikat....kyläpaikassa, jossa useampia lapsiperheitä samaan aikaan paikalla tapahtui tämä. Yäk, yäk, yäk.....
 

Yhteistyössä