Kenen vastuu jos pelehdin varatun kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja sinkkunainen
  • Ensimmäinen viesti
"Huomio"
Jokainen vastaa teoistaan juu. Murhan avustaminenkin on rikos, vaikka ei itse tekoa suorittaiskaan, etkö tiennyt.

Samalla tapaa kolmas pyörä voi olla osaltaan vastuussa siitä että sitä yhtä ihmistä petetään ja loukataan.

Mutta niinkuin sanottu, ehkä se on omantunnon kysymys. Itse pitäisin itseäni osasyyllisenä ja osaltani vastuussa, jos pelehtisin tietoisesti varatun miehen kanssa, loukkaisimme toiminnallamme sitä miehen vaimoa ja kenties sen johdosta rikkoisimme koko perheen. Itse en halua olla tuollaisessa mukana yhtään, yöks.
No just samaa mieltä minäkin olen, moni vaan kääntää sen niin, että pettäjä yksin olisi vastuussa petoksessa. Syyllisyys on aivan erillinen kysymys.
 
sinkkunainen(ap)
Tämä onkin herättänyt paljon keskustelua. Jakaa mielipiteitä paljonkin.
En ole missään vaiheessa sanonut että etsisin tarkoituksella varattuja, osa on varattuja ja osa sinkkuja. Uskon kuitenkin että maailmassa on paljon uskollisia miehiä jotka arvostavat vaimoaan. Valitettavasti osa ei arvosta ja se näkyy pettämisenä ym. En voi kuitenkaan syyllistää ketään koska en tiedä toisten elämästä mitään. Niimpä olen vaan mennyt mukaan juttuihin enkä todellakaan jää vatvomaan asioita jälkikäteen. Varatuista pääsee helposti eroon yhden yhteisen illan jälkeen, eivät jää roikkumaan perään ;) Osa on ollut huonoja sängyssä ja osa niin kännissä ettei pysty mihinkään. Suurin osa kuitenkin ihan kelpomiehiä :) Aion valitettavasti jatkaa tätä niin kauan kuin olen sinkku. Jos joskus löydän hyvän miehen jonka kanssa haluan suhdetta, niin sitä en etsi varatuista vaan uskon, että sinkuistakin on parisuhteeseen :)
 
Mustan maggaran lumoissa
Sen pettäjän puolison vastuu. Mitäs ei anna pillua. Jos antais niin miehen ei tarttis lähteä hakemaan sitä muualta.

Mulla on kierroksessa naapuritalon musta mies. Sillä on suomalainen muija mutta taitaa olla liian laiha kun mun jenkkakahvat on kuulemma "ehtaa naista" (real woman).
 
Vastuu on AINA pettäjän. Aina. Jos kolmas pyörä tietää, että toinen on varattu, on mielestäni osaltaan syypää, mutta syypää on aina se varattu, joka pettää. Oli kotona olot mitkä tahansa, ei pettämiselle ole syytä. Jos haluaa muita, kannattaisi erota ensin. Petetty on täysin syytön. Jos on pihtaamista, kannattaisi asia selvittää, eikä hakea muualta. Joku syy pihtaamiseenkin on. Pettäminen ei asiaa ratkaise..
 
Pettäjämies on päärikollinen, mutta hänen kanssaan pelehtivä nainen on rikoskumppani.
Sama kuin joku sanoisi mulle "haluan ryöstää tuon pankin, tuletko kuskiksi?".

Jokainen nainen on vastuussa käytöksestään pettäjämiehen seurassa. Houkutteleeko miestä ja innostaa jatkamaan, vai käyttäytyykö miestä kohtaan torjuvasti. Ei kukaan petturimies petä väkisin, jos nainen ei anna ymmärtää olevansa innokas myös.

Ja jos naiset tekisivät yhteisen sopimuksen että keltään ei heru pettureille, niin se pettäminen vaikeutuisi.
Noo sit ne miehet menis ammattilaisille....
 
Viimeksi muokattu:
Pettäjämies on päärikollinen, mutta hänen kanssaan pelehtivä nainen on rikoskumppani.
Sama kuin joku sanoisi mulle "haluan ryöstää tuon pankin, tuletko kuskiksi?".

Jokainen nainen on vastuussa käytöksestään pettäjämiehen seurassa. Houkutteleeko miestä ja innostaa jatkamaan, vai käyttäytyykö miestä kohtaan torjuvasti. Ei kukaan petturimies petä väkisin, jos nainen ei anna ymmärtää olevansa innokas myös.

Ja jos naiset tekisivät yhteisen sopimuksen että keltään ei heru pettureille, niin se pettäminen vaikeutuisi.
Noo sit ne miehet menis ammattilaisille....
Paitsi että muiden kanssa pelehtiminen ei ole rikokseksi luokiteltava teko suomen laissa. Että on se kuitenkin vähän eri asia, kuin lähteä ryöstämään pankkia.
 
säpäle harmaana
Mä väitän, että enemmistö varatuista miehistä ei sortuisi.
Näin minäkin väittäisin. Väkisinkin tulee mieleen, että miten vaikeaksi esim tämän ketjun vastaajat kokevat kieltäytymisen tuollaisessa tilanteessa. Itselleni ole kyllä mitenkään vaikeaa kieltäytyä, joten on tosi vaikeaa kuvitella, että se olisi useimmille ihan mahdotonta. Toki ymmärrän, että ihmiset ajattelevat eri tavoin kuin minä enkä ainakaan voi päästä miesten pään sisälle, mutta kuulostaa se jotenkin hurjalta, että se houkutus olisi niin voittamaton, ettei tervejärkinen sitä pysty vastustamaan.

Onko se känniseksisählääminen sitten niin valtavan hienoa, että sen takia ollaan valmiina pyörimään loppuelämä omantunnontuskissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30390619:
Näin minäkin väittäisin. Väkisinkin tulee mieleen, että miten vaikeaksi esim tämän ketjun vastaajat kokevat kieltäytymisen tuollaisessa tilanteessa. Itselleni ole kyllä mitenkään vaikeaa kieltäytyä, joten on tosi vaikeaa kuvitella, että se olisi useimmille ihan mahdotonta. Toki ymmärrän, että ihmiset ajattelevat eri tavoin kuin minä enkä ainakaan voi päästä miesten pään sisälle, mutta kuulostaa se jotenkin hurjalta, että se houkutus olisi niin voittamaton, ettei tervejärkinen sitä pysty vastustamaan.

Onko se känniseksisählääminen sitten niin valtavan hienoa, että sen takia ollaan valmiina pyörimään loppuelämä omantunnontuskissa?
Mun mielestä täällä väheksytään miehiä ja heidän kykyään toimia järkevästi. Ihan kuin mies olisi joku viettiensä vietävissä oleva tyhmä apina, joka ei vaan kertakaikkiaan voi naisen vetovoimalle mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
säpäle harmaana
Mun mielestä täällä väheksytään miehiä ja heidän kykyään toimia järkevästi. Ihan kuin mies olisi joku viettiensä vietävissä oleva tyhmä apina, joka ei vaan kertakaikkiaan voi naisen vetovoimalle mitään...
No siltä minustakin tuntuu. Tämä on miesten kannalta vähän kaksipiippuinen juttu. Onko heidän edukseen, että heidän hairahduksensa hyväksytään, mutta samalla heitä pidetään tyhminä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30390652:
No siltä minustakin tuntuu. Tämä on miesten kannalta vähän kaksipiippuinen juttu. Onko heidän edukseen, että heidän hairahduksensa hyväksytään, mutta samalla heitä pidetään tyhminä?
Tai sitten naisille on vaan helpompi antaa miehelleen anteeksi pettäminen, kun uskottelee itselleen, että se toinen nainen vaan väkisin sen miehen vei sänkyynsä kun se oli niin kännissäkin. Jolloin siis vastuu poistuu omalta mieheltä ja se voidaan siirtää toiselle naiselle. Kun kaikki on toisen naisen vikaa, voidaan jatkaa omaa suhdetta tyytyväisenä, kun se oma Ukko on oikeesti niin ihana ja sillälailla sitä vaan käytettiin hyväkseen.
 
Surnia
onko minulla oikeus mennä sänkyyn varatun miehen kanssa?
Minultako tätä kysyt ? Kuka tuollaisia oikeuksia tässä maassa jakelee tai keneltä niitä anotaan ??? En ole juristi ja vaikka olisinkin, ei ole minun asiani tuomita kahden suostuvaisen aikuisen seksielämää. Eikä se ole yhtään kenenkään ulkopuolisen asia.
Mitään lakia ei rikota.
Moralisointi on täysin turhaa. Moralistit ovat niitä, joita kismittää kun muilla on kivaa eivätkä itse uskalla heittäytyä elämään. Siitä, miten asiat todellisuudessa ovat, ei voi päätellä, miten niiden tulisi olla. Fakta on, ettei ihminen ole pariuskollinen laji. Eikä hänestä tule uskollista vaikka kuinka unelmoitaisiin.
 
Surnia
Aika moni pettäminen jäisi väliin,jos sitä piirakkaa saisi kotona.

Milloinkahan naiset oppivat.

Pihtaamalla ei häviä kuin pihtaaja itse :)
Pelkäävät tietysti, että järvi kuluu soudellessa. Yhtä rationaalista kuin pelätä taivaan putoavan niskaan.
Jos joku olisi luonut meille sukuelimet ynnä jatkuvan kiiman niin hän ilman muuta edellyttäisi, että elimiä myös käytetään ja paljon.
Useilla muilla eläinlajeilla on selvästi helpompaa. Niiden kiima-aika on vain kerran vuodessa. Hyvähän siinä olisi olla uskollinen - mutta eivät ne silti ole. Uskollisuus luonnossa on erittäin harvinainen ilmiö. Se on omien geenien levittämisen ja muuntelun kannalta huono strategia.
Jopa legendaariset joutsenet - jotka pääsääntöisesti solmivat elinikäisen parisuhteen - harrastavat pieniä syrjähyppyjä silloin tällöin. Niidenkin uskollisuus on siis vain myytti.
 
Surnia
Olen varmaankin huono ja moraaliton ihminen
No et todellakaan ole kumpaakaan. Olet vain - ihminen. Ei sen enempää eikä vähempää. Ja ihminen käyttäytyy lajilleen tyypillisesti. Ihan järjetöntä syyttää ihmistä siitä, että hän käyttäytyy niinkuin ihminen. On vuosituhansien varrelta enemmän kuin runsaasti havaintoaineistoa siitä, ettei ihminen ole uskollinen laji. Turha siis potkia tutkainta vastaan.
Ei koiraakaan siitä syyllistetä että se käyttäytyy kuin koira. Pikemminkin se enimmäkseen saa aikaan ympäristössä iloista mieltä, hymyä ja hassun pikku mussukan maineen.
Sukupuolisuus/seksuaalisuus on aivan ihmisen ytimessä. Hyvä seksi parhaimmillaan saa tajuamaan, että taivas on maan päällä.
Ja sitä voi tarjota niin varattu kuin sinkkukin.
 
Zufe
[QUOTE="Marle";30387693]On vaan hassua että vieläkin on poikamiehiäkin joille ei kelpaa ilmainen seksi todella kauniilta naiselta.[/QUOTE]
Jospa ne onkin homoja ? Tai ne häpeää itseään jollain tavalla ? Tai ovat jollain tavalla sairaita ? Monet lääkkeet saattavat aiheuttaa haluttomuutta.
 
pohdiskellen
Jokainen on vastuussa omista teoistaan; se sinkkunainen itselleen ja omalletunnolleen ottaen samalla riskin että saa petetyn naisen vihan myös niskaansa, samoin kuin kyseenalaisen maineen. Se mies joka pettää puolisoaan on itse se joka loppupelissä rikkoo sen perheensä kun lähtee vieraita vikittelemään.

Jokainen valitsee sen oman moraalin minkä mukaan haluaa elää. Mulle tulee kuitenkin nyt väkisin mieleen yksi ystävä joka sinkkuvuosinaan pokasi usein ukkomiehiä, oli kuulemma kätevämpi noin kun ei itsekään halunnut mitään suhdetta. Hänen mielestä ainoa joka tuossa tekee väärin on se mies itse ja ehkä osin vaimonsakin koska parisuhde on kahden kauppa ja jos kerran mies on valmis lähtemään vieraiden mukaan niin omassa naisessa on sitten jotain vikaa.

Nyt hän on kahden pienen lapsen äiti ja miehensä jäi eka kertaa kiinni vieraissa käymisestä vähän ennen toisen lapsen syntymää ja toiseen otteeseen vauvan ollessa ihan pieni, kaksi eri naista kyseessä ja on epäilyksiä että heitä olisi enemmänkin. Nyt tämä ystävä on haukkunut nämä huorat ties miksi moraalittomiksi miestennielijöiksi ja perheenrikkojiksi, samalla kun haukkuu kyllä sitä omaa miestäkin mutta ei ole valmis ainakaan vielä eroamaan.

Niin, jokainen valitsee sen oman moraalinsa, mutta voiko sitä muuttaa oman asemansa muuttumisen myötä? Tuntuu vähän oudolta kuulla nyt hänen kiukkua ja raivoa asiasta mikä onnen on hänen mielestä ollut täysin ok.
 
"Petteri"
Naiset on syyllisiä ne on heti valmiita pelehtimään ja pettämään ja yrittää saada kunnon miehetkin, senhän näkee jo raamatussa, nainen otti heti hedelmän kun käärme vähän houkutteli ja sitten vielä suostutteli miehenkin maistamaan. Kyllä, sellaisia lutkia kaikki naiset on. Kyllä sen baareissa näkee kun kavereitten kiltit pikkuvaimot muuttuu heti munankipeiksi ja on tarjoamassa itseään kun miehensä ei tiedä. En huoli sellaisia, parempi on miehelle elää ilman naisia kun on lapset saatu tehtyä.
 

Yhteistyössä