Syönkö tarpeeksi vai liikaa laihtuakseni?

  • Viestiketjun aloittaja D.
  • Ensimmäinen viesti
D.
Olen normaali ja ylipainon rajoilla, mut laihtuminen pysähtynyt jostain syystä... Haluaisin vielä pari kiloa laihduttaa, mut moneen viikkoon en oo laihtunu.

En mässäile edes viikonloppuisin, jos syön jotain hyvää niin se on 100g suklaata ja lasken ne päivän kaloreihin myös...

Tässä muutaman päivän syömiset ja liikunnat, vettä juon joka päivä 2 litraa. Annokset ei suuria, normikokosia/vähän pienempiä.. en lisää sokeria mihinkään ja tässä on kaikki mitä syön tosiaan. Eli ei mitää "napostelet välissä".. -kommentteja kiitos

Su: Aamupala: Kaurapuuro veteen (kaurahiutaleita 1,5 dl), 0,5 dl mustikoita, 125g maitorahkaa, omega 3 kapseli
Kuppi kahvia kevytmaidolla
2 kuppia vihreää teetä
Päivällä: 3 dl linssikeittoa (linssejä, kasvisliemikuutio, tomaattia, sipulia, mausteita, valkosipulia)
Välipala: omena
Iltapala: 250g maitorahkaa, 0,5 dl mustikoita, 1 rkl aurigonkukansiemeniä

2h kävelyä

Ma: Aamu: Smoothie: 0,5 dl mustikoita, 1 dl maitoa, 150g maitorahkaa, 6 mansikkaa
Kuppi kahvia kevytmaidolla
Päivällä: Siivu ruisleipää 1 tl kasvirasvalevitteellä ja kevytjuustolla ja 4 siivulla kurkkua
Vihreä tee
Myöhemmin: Salaatti; jääsalaattia, tomaattia, kelt. paprikaa, 1 rkl auringonkukan siemeniä, 100g kanaa, vähän pinaattia
Iltapala: 100g raejuustoa, ruisleipäsiivu 1 tl kasvirasvalevitteellä ja 2 siivulla tomaattia, vihreä tee

2h kävelyä, 45 min. hölkkä, vähän lihaskuntoa

Ti: Aamu: Kuppi kahvia kevytmaidolla, 200g maitorahkaa, 0,5 dl mustikoita
Välipala: 2 omenalohkoa (juuuu..)
2 x vihreä tee
Päivällä: munakas (2 tl oliiviöljyä), 3 kanamunaa, tomaatti ja 50g pinaattia, 50g raejuustoa, vihreä tee
Iltapala: 150g maitorahkaa

30 min. bodypump
2h30 min. kävelyä

Tänään: Aamu: kuppi kahvia kevytmaidolla, ruisleipäsiivu + puolikas avokado
Vihreä tee
Päivällä: 200g raejuustoa, jauhelihapihvi, kesäkurpitsaa uunissa, tomaatti, 100g pinaattia, 1/3 kurkku
Viheä tee
Välipala: 12 babyporkkanaa, vihreä tee
Illalla n. tunnin päästä 200g maitorahkaa ja ruisleipäsiivu varmaan

3h kävelyä
45 min. aerobic tunti

Liikun siis ihan ok:sti ja syönkin suht. monipuolisesti, missä siis vika? Läskiä löytyy ylimääräistä.
 
toinen laihduttaja
Ruisleipä ainakin pois, kahvikaan ei ole laihduttajalle hyväksi. Lisää keitettyjä munia, ovat erittäin hyvä proteiinien lähde laihduttajalle. Itse syön 1-3 munaa päivässä.
 
"Mymy"
Oon sitten vahinkolaihduttaja ja täytyy sanoa, että syön tuplat tuosta kaikesta! Siis en rahkoja yhtään, raejuustoo siinä tilalla. Ruvetkaa imettämään ja stressatkaa kunnolla, niin johan alkaa kiloja lähteä.

Kysy ravitsemusterapeutilta.
 
vieras..
Minusta kuulosti kullä aika vähältä syömiset, itse syön kyllä kaksi "oikeaa ruokaa" päivässä. Onko kävely sykettä nostavaa vai löntystelyä lapsen kanssa?
 
Liian pienetkin kalorimäärät voivat olla syy laihtumisen loppumiseen.
Alussa toki niilläkin laihtuu, mutta vähän ajan kuluttua elimistö alkaa "sulkea toimintoja" ja käydä säästöliekillä ja laihtuminen loppuu.

Minulle kävi juuri niin taannoin kun sairastuin ja syömiseni loppuivat käytännössä kokonaan (osin hukkaa tosin korvattiin suonensisäisillä ravintoliuoksilla.)
Muutamassa viikossa meni kymmenkunta kiloa ja sitten (samalla nolladieetillä) seuraavien kuukausien aikana yhteensä vain muutama kilo.

Sittemmin ravintoterapeutti on toistanut , että vähintään 1000 kilokaloria on syötävä, jos tahtoo laihtua - tai mikä tärkeämpää: huolehtia siitä että sydän, maksa ja munuaiset kestävät edes muutaman muoden.
Ja jos liikkuu niin vielä parempi olisi 1500 kcal.
 
Luultavasti muutaman sadan kilokalorin lisääminen jokaiseen päivään (yhden oikein isokalorisen päivän jälkeen - itse en siihen pysty,kun en pysty enää nielemään kiinteää ruokaa) nopeuttaisi laihtumista.
Tsemppiä projektiisi!
 

Yhteistyössä