Pitäis ampua noi sudet!

noh.
Asutko sinä sellaisella alueella jossa lapset kulevat takseilla kouluun? Onko lapsia?
Ei tartte vastata jos ei halua.
Mulla ei ole lapsia. Asun oikeastaan just siinä taksikyytiläisten rajalla suurinpiirtein, että toisella puolella asuvat kulkevat jalkasin ja toisella puolen asuvat ovat oikeutettuja taksiin. Kuinkas niin? Tämäkin seutu on melkoista landea, kauriit pomppivat pihoilla ja ilveshavaintojakin on paljon. Ei täällä silti kukaan ilveksiä tunnu pelkäävän. Tuolla teillä tallaa ihan pieniäkin lapsia keskenään vaikka isot pellot ja mettät on ihan vieressä.
 
[QUOTE="...";30452879]Muuta kaupunkiin, niin lakkaa marina.[/QUOTE]

Täällähän minä Helltsingissä.:wave:

Hirviä kyllä on tossa naapurissa. Ollaan uitu vantaanjoessa joskus rintarinnan.:)

Mä en voi luonnollisesti edes ymmärtää täysin sitä äitien huolta mitä he kantavat siellä susien keskellä, voin vain kuvitella.:|

Kyllä susi pitäisi saada ampua omaan pihaan ilman mitään lupia!
Ja luuletteko tosiaan etteivät ihmiset niin tee??
Omat lapset vaarassa, totta hitossa se ammutaan!
 
Mulla ei ole lapsia. Asun oikeastaan just siinä taksikyytiläisten rajalla suurinpiirtein, että toisella puolella asuvat kulkevat jalkasin ja toisella puolen asuvat ovat oikeutettuja taksiin. Kuinkas niin? Tämäkin seutu on melkoista landea, kauriit pomppivat pihoilla ja ilveshavaintojakin on paljon. Ei täällä silti kukaan ilveksiä tunnu pelkäävän. Tuolla teillä tallaa ihan pieniäkin lapsia keskenään vaikka isot pellot ja mettät on ihan vieressä.
Noni diipadaapa!
En minäkään osais pelätä jos mulla ei olis lapsia.
Enkä varmaan osais kokea empatiaa niitä kohtaan jotka pelkäävät lastensa puolesta.
 
"..."
Täällähän minä Helltsingissä.:wave:

Hirviä kyllä on tossa naapurissa. Ollaan uitu vantaanjoessa joskus rintarinnan.:)

Mä en voi luonnollisesti edes ymmärtää täysin sitä äitien huolta mitä he kantavat siellä susien keskellä, voin vain kuvitella.:|

Kyllä susi pitäisi saada ampua omaan pihaan ilman mitään lupia!
Ja luuletteko tosiaan etteivät ihmiset niin tee??
Omat lapset vaarassa, totta hitossa se ammutaan!
Tuolla periaatteella aika moni pitäisi saada ampua...
Jos miettii, kuinka moni lapsi kuolee esim liikenteessä rattijuoppouden tai piittaamattomuuden tähden, niin eikö ensin pitäisi sallia se, että huonosti ajavat tyypit saisi ampua.
 
"Sudet eivät tiettävästi ole tappaneet tai vahingoittaneet ihmistä koko Suomessa vuoden 1882 jälkeen."

Lähde sll.fi

Että semmosta. :D
Niin, noh, voishan sitä katsoa miten käyp jos kukaan ei enää varois susia.
Laitettais lapset kävellen kouluihin ja annettais olla pimeällä ulkosalla.
(ihan vain vaikka omissa pihapiireissä tai kävellä kaverin luota kotiin)

Ihan pienenä pirpanana olen itsekin maalla ollessa jolkotellut vaikka missä yksinäni, pimeälläkin! Mutta kun se ei satu olemaan sitä pahinta susiseutua. Toki siellä muutamia saattaa olla, mutta ei nimeksikään. Eikä kukaan pelännyt mun puolesta, mikä on ihan ymmärrettävää.
 
Hukka
Noni diipadaapa!
En minäkään osais pelätä jos mulla ei olis lapsia.
Enkä varmaan osais kokea empatiaa niitä kohtaan jotka pelkäävät lastensa puolesta.
Sorry, mulla vaihtu tuo nikki vahingossa välissä mutta "noh." oli siis Hukka. :D Mutta sun mielestä mun mielipide on siis jotenkin vähempiarvoinen koska mulla ei oo lapsia? On mulla kuitenkin lemmikkejä jotka on ihan perheenjäseniä ja rakastan niitä siinä missä muitakin sukulaisia. Ja omaan kovan suojeluvietin niitä kohtaan. Siksi mulla onkin niille kunnon aitaukset ettei tule ilvekselle kiusausta minun rakkaita popsia suuhunsa. Eikä kyllä pelota koiran kanssa metsässä kulkea vaikka se kuin oma lapsi onkin. Samoissa metsissä minäkin muksuna temmelsin, ihan kavereiden kanssa ilman vanhempia.
 
Hukka
Niin, noh, voishan sitä katsoa miten käyp jos kukaan ei enää varois susia.
Laitettais lapset kävellen kouluihin ja annettais olla pimeällä ulkosalla.
(ihan vain vaikka omissa pihapiireissä tai kävellä kaverin luota kotiin)

Ihan pienenä pirpanana olen itsekin maalla ollessa jolkotellut vaikka missä yksinäni, pimeälläkin! Mutta kun se ei satu olemaan sitä pahinta susiseutua. Toki siellä muutamia saattaa olla, mutta ei nimeksikään. Eikä kukaan pelännyt mun puolesta, mikä on ihan ymmärrettävää.
No varooko niillä susialueilla jo muka nyt kaikki niitä susia? Ettei vaan olisi ne hysteerisimmät tapaukset jotka ei uskalla lapsia ulos päästää?
 
Sorry, mulla vaihtu tuo nikki vahingossa välissä mutta "noh." oli siis Hukka. :D Mutta sun mielestä mun mielipide on siis jotenkin vähempiarvoinen koska mulla ei oo lapsia? On mulla kuitenkin lemmikkejä jotka on ihan perheenjäseniä ja rakastan niitä siinä missä muitakin sukulaisia. Ja omaan kovan suojeluvietin niitä kohtaan. Siksi mulla onkin niille kunnon aitaukset ettei tule ilvekselle kiusausta minun rakkaita popsia suuhunsa. Eikä kyllä pelota koiran kanssa metsässä kulkea vaikka se kuin oma lapsi onkin. Samoissa metsissä minäkin muksuna temmelsin, ihan kavereiden kanssa ilman vanhempia.
Ei sun mielipide ole yhtään vähempiarvoinen.
Mutta mä tiedän että et voi kokea sitä äitien hätää, mikä heillä on omista lapsistaan.
Eläin ei ikinä ole yhtä tärkeä kuin oma lapsi.
 
"..."
Niin, noh, voishan sitä katsoa miten käyp jos kukaan ei enää varois susia.
Laitettais lapset kävellen kouluihin ja annettais olla pimeällä ulkosalla.
(ihan vain vaikka omissa pihapiireissä tai kävellä kaverin luota kotiin)

Ihan pienenä pirpanana olen itsekin maalla ollessa jolkotellut vaikka missä yksinäni, pimeälläkin! Mutta kun se ei satu olemaan sitä pahinta susiseutua. Toki siellä muutamia saattaa olla, mutta ei nimeksikään. Eikä kukaan pelännyt mun puolesta, mikä on ihan ymmärrettävää.
Huoh, meillä lapset kyllä juoksee ulkona illat pitkät, vaikka sudet ns. kuseksii nurkille.
Lasten puolesta toki pelkää montaa asiaa, mutta ulkona metsässä liikkuminen ei ole yksi niistä. Eiköhän jossain helsingin kaduilla ilta-aikaan liikkuminen ole huomattavan paljon hengenvaarallisempaa, kuin susialueella ilta-aikaan ulkoilu.
 
Hukka
Kyllä sä sitten ymmärrät jos/kun saat niitä omia lapsia.
Jos pitäis päättää kumman laitat suden suuhun ni kyllä se on ihan joka kerta se eläin.:D
Entäpä jos mä en tule koskaan saamaan omia lapsia? Ne eläimet on kuin mun lapsia. Ja kyllä aivan sata varmasti jos ilves hyökkäisi kimppuun niin suojaisin jokaikistä mun eläintä viimeiseen saakka. Ei mulla olisi sydäntä olla menemättä väliin.
 
Tässä jutussa oli muutenkin kyse yhdestä sudesta joka tunkee pihoihin ja talon rappusille. Se pitäisi ampua. Sudet jotka elävät metsissä ja pysyvät siellä, saavat olla toki. En siis kannata susien hävittämistä, vain niiden pedoksi luettavien eläinten jotka alkavat viihtyä ihmisasumusten välittömässä läheisyydessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tässä jutussa oli muutenkin kyse yhdestä sudesta joka tunkee pihoihin ja talon rappusille. Se pitäisi ampua. Sudet jotka elävät metsissä ja pysyvät siellä, saavat olla toki. En siis kannata susien hävittämistä, vain niiden pedoksi luettavien eläinten jotka alkavat viihtyä ihmisasumusten välittömässä läheisyydessä.
Tätä minäkin tarkoitin: "Noi sudet".
 
"wolf"
Niin, noh, voishan sitä katsoa miten käyp jos kukaan ei enää varois susia.
Laitettais lapset kävellen kouluihin ja annettais olla pimeällä ulkosalla.
(ihan vain vaikka omissa pihapiireissä tai kävellä kaverin luota kotiin)

Ihan pienenä pirpanana olen itsekin maalla ollessa jolkotellut vaikka missä yksinäni, pimeälläkin! Mutta kun se ei satu olemaan sitä pahinta susiseutua. Toki siellä muutamia saattaa olla, mutta ei nimeksikään. Eikä kukaan pelännyt mun puolesta, mikä on ihan ymmärrettävää.
Minä olen asunut koko ikäni juuri noilla pahimmilla susiseuduilla, ja yhden ainoa kerran olen onnistunut näkemään suden luonnossa. Silloinkin auton ikkunasta, kun eläin oli pakenemassa lähestyvää autoa.

Aina silloin tällöin yritetään lietsoa susipelkoa ja -vihaa täälläkin (jostain syystä tuntuu, että nuo ovat voimakkaimpia juuri jossain Helsingissä ja muissa suurkaupungeissa, mistähän tämä johtuu?), mutta ei ole oikein ottanut tulta, koska ainoat uhrit ovat edelleenkin olleet vapaina vaeltaneet tai narun nenään jätetyt koirat ja kissat. Näiltäkin uhreilta vältyttäisiin, jos ihmiset huolehtisivat kunnolla lemmikeistään.

Lispetille vielä vähän faktatietoa noista huikean suurista suskiannoista, joita sietää harventaa (anteeksi Wiki-lähde, oli nopein):

"Kanta-arvio ilmoitetaan tammi-helmikuussa ja se arvioi lumijälkilaskentoihin perustuen talven susikantaa. Metsästyksen ja luontaisen kuolleisuuden vuoksi talvikanta on syyskantaa pienempi, vuoden 2012 syyskannaksi RKTL arvioi 180-200 yksilöä."

Susi – Wikipedia
 
-9-9-
Ei sun mielipide ole yhtään vähempiarvoinen.
Mutta mä tiedän että et voi kokea sitä äitien hätää, mikä heillä on omista lapsistaan.
Eläin ei ikinä ole yhtä tärkeä kuin oma lapsi.
Meilläpäin oli omassa lapsuudessani paljon hirviä ja karhujakin, eikä ollut puhettakaan mistään koulutakseista tai siitä ettei lapset sais pimeällä olla ulkona. Ja nuo eläimet ovat kuitenkin oikeasti vaarallisia, toisin kuin sudet ja ilvekset.
Vaikka nuokaan ei ole läheskään niin vaarallisia kuin rattijuopot ja kaaharit, ja niitä on koko ajan ihan joka puolella Suomea vaarantamassa muiden elämän. Miksi äidit ei siitä hätäile?
 

Yhteistyössä