Äitipuolen liian kovat asenteet

  • Viestiketjun aloittaja Isä,siis lähi-sellainen
  • Ensimmäinen viesti
Isä,siis lähi-sellainen
Voiko tästä tulla enää mitään?

Olen siis ei-enää-niin-nuori-mies ja mulla on teinix-tytär ja lapseton avopuoliso ts. Teinixin äitipuoli. Kolmisen vuotta olemme tällä kokoonpanolla asuneet jo.

Ongelmana on äitipuolen kohtuuttoman kovat asenteet lastani ja myös monia muita asioita kohtaan. Kyseessä ei sentään ole fyysinen väkivalta, korkeintaan toteutumattomia uhkauksia sillä saralla.

Hänen mukaansa nöyryyttäminen on oikea ja toimiva keino kasvatuksessa, samoin usein pitäisi lapselle huutaa niin paljon/kauan, että oppii/muistaa asiat oikein.
Suhtautuminen on usein tylyä, kylmää ja vihamielistä. Hänen mielestään teinit on tyhmiä ja siksi ansaitsevat kärsiä virheistään.

En todellakaan voi suosia koko perheen yhdessä oloa, sillä jos tyttäreni omaksuu äitipuoleltaan naisen mallin, niin hänestä voi tulla todella kamala aikuisena.
 
jepjuu
Hyvä että olet tarttumassa asiaan. Fyysisellä väkivallalla uhkailulle on olemassa rikosnimike, laiton uhkaus, etkä voi sallia lapsesi joutuvan sellaisen kohteeksi kotonaan. Mitä tekisit, jos joku perheen ulkopuolinen uhkailisi ja nöyryyttäisi tytärtäsi? Oletan, että pitäisit huolen, että sellainen loppuisi alkuunsa.

Itse en periaatteessa voisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka kohtelisi lapsiani noin, mutta tiedän ettei tuo ole noin yksinkertaista. Jos äitipuolta kiinnostaa suhteen jatkaminen, hän lienee valmis hakemaan apua muutokseen. Perheneuvolasta voisi lähteä liikkeelle. Maria-akatemia tarjoaa palveluita väkivaltaisille naisille, mutta lähteekö hän yksin apua hakemaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Isä,siis lähi-sellainen
No eihän tämä äitipuoli tietenkään näe omassa käytöksessään vikaa.
Asiaa hankaloittaa se, että naset kun tunnetusti ovat verbaalisesti paaaljon miehiä lahjakkaampia, niin hän puhuu minun argumentit helposti tyhjäksi ja sitten hänen mukaansa vaan riitelen tahallani tyhjästä vain häntä kiusatakseni.
 
Tuo tapa ei luonnollisesti johda mihinkään hyvään, eikä ole edes oikein.

Miksi annat hänen kohdella lasta noin? Itsekin tiedostat että tuo on väärin!
Puhukaa rauhassa kahdenkesken ja tee selväksi, että teidän kasvatustavat eivät
nyt kohtaa tyydyttävällä tavalla.

Käykää myös perheneuvolassa keskustelemassa noista asioista. Nuo naisen kasvatustavat ja näkemykset saattavat istua niin tiukassa, ettei teidän välinen keskustelu välttämättä riitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
No eihän tämä äitipuoli tietenkään näe omassa käytöksessään vikaa.
Asiaa hankaloittaa se, että naset kun tunnetusti ovat verbaalisesti paaaljon miehiä lahjakkaampia, niin hän puhuu minun argumentit helposti tyhjäksi ja sitten hänen mukaansa vaan riitelen tahallani tyhjästä vain häntä kiusatakseni.
Antaisin alkuun kaks vaihtoehtoa; joko perheneuvola tai sitten ulos!
 
Isä,siis lähi-sellainen
Penessä on käyty muutamia kertoja. Olen sielä tätä kovuutta ottanu esille, mutta ilmeisesti en oikein osaa muotoilla asiaa oikein, kun ei synny rakentavaa keskustelua. Kerran tämä nainen jopa käänsi tuon kovuutensa täysin ympäri puheillaan ja sitten porukalla ihasteltiin hänen huolenpitoaan perheen asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Penessä on käyty muutamia kertoja. Olen sielä tätä kovuutta ottanu esille, mutta ilmeisesti en oikein osaa muotoilla asiaa oikein, kun ei synny rakentavaa keskustelua. Kerran tämä nainen jopa käänsi tuon kovuutensa täysin ympäri puheillaan ja sitten porukalla ihasteltiin hänen huolenpitoaan perheen asioista.
Voit käydä siellä ihan yksinkin.
Kannattaa kirjoittaa itselleen muistilappu mukaan.
Noissa tilanteissa saattaa unohtua moni asia.

Tsemppiä!:flower:
 

Yhteistyössä