Sopiva palkkio kissojen hoidosta?

  • Viestiketjun aloittaja crazycatlady
  • Ensimmäinen viesti
crazycatlady
Olen lähdössä kahdeksi viikoksi reissuun ja olen sopinut tuttavapariskunnan kanssa että ottavat kaksi kissaani hoitoon tuoksi ajaksi. Tuo pariskunta on suunnitellut kissan ottamista jo pidempään niin nyt saavat sitten konkreettisesti kokea sen "kissa-arjen" :) Kissat eivät ole mitään ongelmatapauksia. Päivittäin pakolliseen hoitoon (=hiekkalaatikon putsaus + ruoan anto ja veden vaihtaminen) menee n. 5 min. Täytyyhän niitä vähän pitää silmällä joten toki niistä on jonkinlaista "vaivaakin".

Minä maksan ylläpidon eli ostan ruoat, hiekat jne. Nyt mietin että kun haluaisin vielä lisäksi jotakin hoitopalkkiotakin maksaa, niin mikä olisi mielestänne sopiva summa?
 
kissallinen
Kissa vieraassa paikassa voi olla aika rasittavakin hoitajilleen joten kyllä minä varmaan satasen heittäisin vaivanpalkkaa ja lisäksi jotain kivoja tuliaisia reissulta.
Tai no...minä kyllä yrittäisin saada jonkun omaan kotiini vahtimaan kissoja, tulisi illalla ja olisi vaikka vaan yön ajan kattien seurana. Olisivat helpompia hoidettavia tällä tavalla.
 
natusan
Itse ajattelen niin, että jos haluaisin kokemusta siitä, millaista elo on kisujen kanssa, ja kaikki tarpeellinen ja välttämätön tulee kisujen mukana, niin joku "tuliainen" on ihan ok. En missään nimessä ajattelisi, että tarvitsen jotain "palkkaa" siitä, jos olen itse ilmaissut olevani halukas ottamaan kisut hoitoon. Tai vaihtoehtoisesti tykkäisin, jos mulle vaikka tarjottaisiin päivällinen ystävän luona tmv. ei rahaa kuiteskaan.
 
crazycatlady
Kissa vieraassa paikassa voi olla aika rasittavakin hoitajilleen joten kyllä minä varmaan satasen heittäisin vaivanpalkkaa ja lisäksi jotain kivoja tuliaisia reissulta.
Tai no...minä kyllä yrittäisin saada jonkun omaan kotiini vahtimaan kissoja, tulisi illalla ja olisi vaikka vaan yön ajan kattien seurana. Olisivat helpompia hoidettavia tällä tavalla.
Juu, vieraat eläimet kodissa aiheuttavat aina vaivaakin. Onhan siinä kuitenkin oma vastuunsa ja vahtiminen. Ehdinkin jo tarjota heille satasta, mutta he ilmoittivat haluavansa 150e. Sovittiin siis se 150e, eli homma hoidossa :)
 
Ihmeellinen tämä maailma, kun kaikesta pitää saada palkkio. Jos mä tarjoudun auttamaan jotakuta, en todellakaan kaipaa rahaa siitä hyvästä. Eriasia tietysti jos en haluaisi eläimiä hoitaa ja joku sitten houkuttelisi rahalla, mutta käsittääkseni ap:n tilanteessa ei ole ollut näin.
 
Aika kallista
On aika kallista hoitoa kyllä jos itse ovat tarjoutuneet. Tietysti tuossa on se hankaluus että mitä jos repivät sohvan tai verhoja mikäli stressaavat kodin vaihtoa, joutuuko korvaamaan vielä noita vahinkoja? Olisin itse kuvitellut tuossa tilanteessa hoituvan ihan runsailla tuliaisilla, mutta riippuu tietenkin kuinka hyviä tuttavia ovat
 
"Äiti-77"
Kuka helv.. kehtaa pyytää 150 egee?? Oikeesti oisit tolla jo vienyt hoitolaan.. Surullista kun tuo pyyteetön auttaminen on hävinnyt!!! Itse hoidin viimevuonna tuttavan kissoja ihan suklaarasia palkalla viikon :) ei ois mieleenkään tullu pyytää jotain rahaa rasiankin toi ihan pyytämättä!!!
 
Olisin tuolla rahalla vienyt kissat hoitolaan. Saavat varmaa hyvää ammattitaitoista hoitoa ja maksuun kuuluu hiekat ja ruoat + hoitolabn vakuutus kattaa mahdolliset vahingot joita voi sattua. En todella maksaisi hoitoa tarjoavalle tuttavalle hoitolamaksuja ja vielä päälle ruoat ja hiekat.
 
Viimeksi muokattu:
Vi eras
Olisin tuolla rahalla vienyt kissat hoitolaan. Saavat varmaa hyvää ammattitaitoista hoitoa ja maksuun kuuluu hiekat ja ruoat + hoitolabn vakuutus kattaa mahdolliset vahingot joita voi sattua. En todella maksaisi hoitoa tarjoavalle tuttavalle hoitolamaksuja ja vielä päälle ruoat ja hiekat.
Samaa mieltä!
Voitko olla edes varma, että pitävät kissoista hyvää huolta? Ei tiedä vaikka kyllästyisivät ja heittäisivät pihalle.
 
Tuntuu kyllä aika suurelta tuo 150€. Itse en pyydä mitään kun ystäväni eläimiä hoidan. Tuliaisia on tuonut, ja se riittää :)
Viimeks kun oltiin lomalla viikon, niin ystäväni asui meillä sen ajan. Tein ruuat valmiiksi, ja muutenkin ostin kaikkea ystävän herkkuja kaapit pullolleen. Annoin n.40€ vaivanpalkkaa tuliaisten lisäksi, vaikka ei pyytänyt mitään.
 
Pörrikkä
Kyllä minusta eläinten hoitajalle kuuluu korvaus. Joutuisihan sen maksamaan muutenkin hoitolaan. Voisin antaa vaikka lahjakortin johonkin liikkeeseen, jolla sitten voi hankkia mieleisensä jutun. Tuliaisetkin ovat vähän niin ja näin. Riemunkirjava keramiikka-astia ei välttämättä ole saajalle mieluinen. Jos ylipäätään onnistuu saamaan lemmikilleen hoitajan, niin kyllä siitä riemusta maksaakin.
 
Nohh
Siis mitä?? Oikeastiko tarjosit satasta ja se ei kelvannut vaan vaativat enemmän? Olen pöyristynyt. Itse olisin ollut tyytyväinen, jos olisit tuonut tuliaisiksi viinipullon tai muuta kivaa paikallista, mitään rahaa en olisi kaivannut.

Järkyttävää ahneutta kyllä näiltä tutuiltasi.
 
miunmau
Meillä ystävä ottaa lapset reiluksi viikoksi hoitoonsa ja vastapalvelukseksi olemme luvanneet hoitaa hänen lapsiaan.

Kissan hoitaja (samaksi ajaksi) ei ole pyytänyt mitään, joten viemme hänelle ehkä pari kahvipakettia ja jotain muuta lisäksi.

Kumma kun nykyään pitää aina olla rahaa pyytämässä pienimmistäkin asioista ( ja tuo meidän hoidon tarve nyt on jo sieltä isoimmasta päästä).
 
nunnukka&laila
Mulla on kissa 2 viikkoa hoidossa. En erityisemmin pidä kissoista, mutta tulee toimeen koirani kanssa joten en viitsinyt kieltäytyä. Harmi ku en älynnyt pyytää 150€. ;) Se olis vähimmäis korvaus siitä että tuo kehrää mun sylissä.
 

Yhteistyössä