Lumikasat purettava, ettei lapset tee lumilinnoja/tipu korkealta

  • Viestiketjun aloittaja Vie ras
  • Ensimmäinen viesti
Ei niissä kyllä silloin, kun mä olin penska, saanut leikkiä.

Tai sai! Niissä, mitkä oli kotipihalle käsin kolattu.

Tää on taas niin tätä kun nykyäidit eivät raaski räkänokiltaan mitään kieltää!
 
ziliukkoz
Oisko tuohon lumivallien siirtoon sellain ratkaisu,että tehtäis se ehtoosta/yöstä?Olis ehkäpä liikenteenkin kannalta turvallisempi.

Kyllä mä annan lapsieni leikkiä KOTIPIHASSA lumikasoissa,mutta en missään kaupungissa,kadunvarsilla..
 
Ei niissä kyllä silloin, kun mä olin penska, saanut leikkiä.

Tai sai! Niissä, mitkä oli kotipihalle käsin kolattu.

Tää on taas niin tätä kun nykyäidit eivät raaski räkänokiltaan mitään kieltää!
nii.i...aattele mite kukaan nykyäiti ei jos jotkut antaa...on se vaa. Sää varmaan oot räkänokkiesi kanssa ymmärtänyt ajatella ihan kaikki ilman että mistään on kenenkään pitäny sanoa että kannattasko ajatella tota asiaa? Onhan se lumileikki yhtä kun se ettei mitää kielletä.
 
penskana kyllä leikittiin lumikasoissa, ja kukaan ei varoitellut eikä vahtinut. omani on saaneet leikkiä, mutta valvonnan alla. kyllähän niissä vaara piilee. ukon sisaren perheessä hyvä kokemus tästä asiasta, kun lumilinna sortui lapsen niskaan, onneks pikku sisko ymmärsi mennä heti sanomaan vanhemmille
 
Mun mielestä ois ehkä kieltämistä fiksumpaa opettaa lapsia käyttämään omaa järkeä ja selittää, että kun aura tulee niin helvetin kyytiä pois sieltä kinoksesta tai käy huonosti. Täytyyhän niiden oppia itsekin joskus ajattelemaan, ei vanhemmat tai kylänmiehet oo aina varottelemassa tai suojelemassa tai ajattelemassa puolesta.
 
Mun mielestä ois ehkä kieltämistä fiksumpaa opettaa lapsia käyttämään omaa järkeä ja selittää, että kun aura tulee niin helvetin kyytiä pois sieltä kinoksesta tai käy huonosti. Täytyyhän niiden oppia itsekin joskus ajattelemaan, ei vanhemmat tai kylänmiehet oo aina varottelemassa tai suojelemassa tai ajattelemassa puolesta.
Tämäkin on totta! Mutta jos on kaivettu onkalo, missä leikitään, ei auraa edes kuule.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
Tämäkin on totta! Mutta jos on kaivettu onkalo, missä leikitään, ei auraa edes kuule.
Pitää oppia varomaan. Meille aikoinaan kuvailtiin kerran minkälaista on tukehtua lumiluolaan ja sen jälkeen kyllä muistettiin varoa ettei olla kaikki samaan aikaan siellä vaan osa porukasta touhuaa jotain luolan ulkopuolella. Rakentaa rappusia lumivuoren huipulle tai jotain muuta ja osaa sitten varoittaa luolassa olijoita.
 
Muksuna tuli asuttua urheilukentän vieressä. Se oli talvisin luistinrata ja auratut kinokset sen ympärillä olivat pikkupojan silmissä lähes vuoria.
Pikkupoika + massiivinen lumikinos = luolia ja tunneleita

Kesäisin sit lunta on yleensä vähemmän, jolloin
pikkupoika + vesilätäkkö = loiskis ja märkä pikkupoika
ja
pikkupoika + isompi vesilätäkkö = lautanrakennus

Noi on luonnonlakeja joille äidit ei voi yhtään mitään.
 
"vihreä"
Muksuna tuli asuttua urheilukentän vieressä. Se oli talvisin luistinrata ja auratut kinokset sen ympärillä olivat pikkupojan silmissä lähes vuoria.
Pikkupoika + massiivinen lumikinos = luolia ja tunneleita

Kesäisin sit lunta on yleensä vähemmän, jolloin
pikkupoika + vesilätäkkö = loiskis ja märkä pikkupoika
ja
pikkupoika + isompi vesilätäkkö = lautanrakennus

Noi on luonnonlakeja joille äidit ei voi yhtään mitään.
Ei tässä leikkejä olla kieltämässä vaan kiinnittämässä huomiota siihen turvallisuus puoleen. Kyllä meillä ainakin varoitellaan kotona tietyistä vaaranpaikoista.

Toiseksi se ei taida olla ainoastaan äitien ongelma pitää lapset turvassa. Ainakin meillä se kiinnostaa myös miestä ja muistelen omaa isäänikin kiinnostaneen missä ja miten leikitään ettei jäädä sinne kinoksen alle tukehtumaan.
 
nooh
Oisko tuohon lumivallien siirtoon sellain ratkaisu,että tehtäis se ehtoosta/yöstä?Olis ehkäpä liikenteenkin kannalta turvallisempi.

Kyllä mä annan lapsieni leikkiä KOTIPIHASSA lumikasoissa,mutta en missään kaupungissa,kadunvarsilla..
Olisikohan ihan kustannuskysymys ja myös se että sittenhan sitä valitusta tulisikin kun koneet jyrää ja kolistelee yöllä.....
 

Yhteistyössä