kertokaa kokeneemmat kirppiksestä

  • Viestiketjun aloittaja hhkhjbbn
  • Ensimmäinen viesti
hhkhjbbn
Olisin ottamassa pöytää kirppiksestä.

Millä niihin tavaroihin merkataan hinnat? Ainakin jossain oon nähnyt että ihan maalarinteipillä on laitettu.
pitääkö se pöytänumero myös merkata niihin tuotteisiin?

Entä onko jotain hälyttimiä joihinkin tavaroihin laittaa? Ne vissiin maksaa vai? Ja jos niin kuinka paljon?
 
Vierass
Kysy sieltä, mistä olet pöytää varaamassa. Monilla kirppareilla on omat laput tai jopa viivakoodit käytössä. Piikkihälyttimet maksavat yleensä 20 senttiä. Tarroja voi saada halvemmallakin.
 
Fjuuh
Itse aloitin kirppismyynnin kolmisen viikkoa sitten ja sain hyvät ohjeet ja neuvot kirppiksen pitäjältä. Rohkeasti vaan kysymään, joka paikassa omat sääntönsä ja tapansa. Täällä pitäjältä saa laput, johon kirjataan hinta ja halutessa koko, ei muuta. Kiinnitetään nuppineulalla, maalarinteippi oli toinen vaihtoehto, jonka huomasin aika pian huonoksi.
 
vierass
Kaikilla kirppiksillä, millä olen myynyt, on ollut viivakooditarrat käytössä. Osassa on hintakin tulostettuna lappuun, itse kirjoitetaan vain mistä tavarasta on kyse. Tarra-arkkeja tilatessa pitää osata silloin sanoa, mille hinnalle haluaa ja kuinka monta kutakin.Toisissa sitten on pitänyt itse täyttää se hintakin. Arkki tai kaksi on kuulunut hintaan mukaan, lisäarkit sitten ovat maksaneet erikseen. Hälyttimet maksavat jotain, se kyllä selviää sieltä kirpparilta. Kannattaa käydä katsomassa, on kyseisellä paikalla nettisivuja, monesti niilläkin on ohjeet.

Tarralaput eivät pysy hyvin kiinni vaatteissa tms. Itse olen liimaillut ne pahvinpaloille ja kiinnittänyt ne sitten vaatteisiin, kuten kaupassakin on laput vaatteissa.
 
vierass
Kiinnitetään nuppineulalla, maalarinteippi oli toinen vaihtoehto, jonka huomasin aika pian huonoksi.
Nuppineulat on kyllä vihon viimeinen kiinnitystapa - tosin niitä on sitten helppo vaihdella vaatteesta toiseen. Ja vedenpitäviin vaatteisiin ne pitää sitten kiinnittää sellaiseen paikkaan, että rei'istä on mahdollisimman paljon haittaa vedenpitävyyden kadotessa. Samaten niillä neuloilla kiinnitetyillä lapuilla peitellään vaatteen reiät ja tahrat.
 
Fjuuh
Maalarinteipillä kiinnitetyt laput irtosivat asiakkaiden pöyhiessä vaatteita. Vien myyntiin vain lapselleni pieneksi jääneitä vaatteita, jotka voisin ostaa itsekin. Loput poltan. Hyvin on kauppa käynyt.
 
ap.
Viivakoodeja en ole täällä päin vielä nähnyt. On tää paikka sen verran perähikiää että kaikilla näytti olevan joku tarra/maalarinteippi systeemi.

Hyvänkuntoista tavaraa olenkin myymässä osa jopa uudenveroisia.
Että tuo varastelu mua hieman huolettaa.

Mutta pakko kai yrittää kun huutis on aivan kuollut paikka.
 

Yhteistyössä