Kuinka paljon teillä teinit on kavereiden kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti
teinin äiti
Hei!

Kyselen teiltä teinien vanhemmilta: löytyykö teiltä yläkoululaisia, jotka eivät koulun jälkeen viihdy kavereiden kanssa? Kavereita on meidän 14-vuotiaalla (poika) koulussa, mutta koulun jälkeen vain harvakseltaan käy esim. jonkun kaverin kanssa uimassa, mutta muutoin on tuskastuttavan paljon kännykällä ja koneella... Tässä meidän lähellä olisi useampi luokkakaveri, mutta vapaa-ajalla näiden seura ei kiinnosta. Toki ymmärrän, että näissä luokkakavereissa ei ole juuri sellaista pojan omantyylisekseen kokemaa kaveria.

Mies on sitä mieltä, että nykylapset ähöttävät koulun jälkeen - kuka minkäkin - ruudun ääressä. Näin poikammekin sanoo; että kaikki istuvat ja tollaavat jotain... tai pelaavat pleikkaa.

Harmittaa, kun poika lopetti liikuntaharrastuksensa (raivopäisen ohjaajan takia).
 
nohh
Meillä on jatkuvasti teinien kavereita kylässä. Eivät paljoa kylillä hengaile, joskus käyvät nuokkarilla palaamassa jotain tai sellaista, mutta pääosin ovat kyllä meillä. Aika paljon pelailevat kaikkea, soittavat jne.
Kavereiden kodeissa eivät hirveästi viihdy, ei sinne lie kaverit sitten niin tervetulleita?
 
Teinitkin on erilaisia.
Tiedän useamman teinin, jotka ovat mieluummin yksikseen kotosalla kuin ison lauman kera hengailemassa. Erään ystäväni tytär tuntuu olevan aina kotona, jos ei leivo niin on ulkona koiransa kanssa. JA hänellä on ystäviä.

Itse olin myös sellainen, joka ei paljoa koulun jälkeen tehnyt muuta kuin piirteli omassa rauhassa. En silti kokenut olevani yksinäinen, kyllä minulla ystäviä oli. Se ulkonaravaus vaihe taisi iskeä vasta parikymppisenä :D


Jos teini ei ole kiusattu ja viihtyy yksin, ei ehkä kannata liiaksi huolestua.
 
"vvv"
Ei tällä kylällä teinit toistensa luona käy koskaan, puhelimella viestittelevät. Pojan opettajan kanssa juuri puhuttiin ja hän sanoi että joku oli kertonut luokassa että pariin vuoteen ei ole ketään käynyt. Nyky ajan trendi kai on että nyhjätään omassa huoneessa ja viestitellään ja pelaillaan netissä.
 
vieraskin.
Fyysisesti vähän, mutta jatkuvasti pleikkarin kautta pelaisi kavereiden kanssa jos antaisi. Jos en anna niin istuu tabletilla/puhelimella. Omassa huoneessaan kököttää lähes aina.
 

Yhteistyössä