Miten häätää talosta "kummitukset", vai mitä ne ovat?

En tiedä mitä täällä tapahtuu, enkä oikein tiedä uskonko edes mihinkään yliluonnolliseen, mutta haluan tästä elämöinnistä nyt lopun, kun lapset pelkää, minä en nuku, ja ukko hermoilee, kun lapset vauhkoaa. Eli APUA!

Meidän tarina lyhyesti:
- Asutaan Keski-Suomessa, pikkukaupunki, tavallinen omakotitaloalue noin 3km keskustasta, talo rakennettu vuonna 2003, en tiedä mitään muuta talon historiasta kuin sen, että meitä ennen täällä asui sama perhe, joka talon rakennutti ja me olemme talon toiset omistajat.
- Perheessä minä, mies, kaksi alakouluikäistä lasta, kaksi koiraa

Muutimme tänne noin vuosi sitten ja ensimmäinen puoli vuotta sujui ilman mitään ongelmia. Sitten pikkuhiljaa kaikki on mennyt päin helvettiä.
Ensin alkoivat painajaiset. Lapset heräilivät pitkin yötä ja itkivät toistuvasti, että joku tulee monta kertaa yössä sängyn viereen seisomaan ja hönkäilee kylmää ilmaa kasvoille.
Luulin sitä vaan joksikin vaiheeksi, mutta sitten koirat rupesivat temppuilemaan. Kumpikaan ei enää suostunut sisälle ilman hirveää tappelua edes pakkasöinä, vaikka eivät todellakaan ole mitään tarhakoiria. Jouduttiin tekemään niille lämpimään autotalliin nukkumapaikat, kun alkoivat sisälle pakotettuina kusemaan pitkin lattioita ja olivat selvästi paniikissa.
Sitten alkoivat ovet paukkua itsekseen ja astiat kilisemään pitkin öitä ja vedet valumaan kesken yötä. Olen herkkäuninen, joten viimeisen puoli vuotta olen valvonut ja odottanut seuraavaa paukahdusta.

Eli mitä hittoa tämä on ja miten saamme kodin taas tuntumaan kodilta ja estämme totaalisen hermoromahduksen? Tietääkö joku, onko jollain ollut samoja ongelmia, miten niistä olette selvinneet? Nämä ilmiöt on todettu meidän perheessä kaikkien silmin, eivät ole paskapuhetta, ja anoppilan väki todisti niitä myös. Anoppi on herkkä ja arka, eikä suostu enää meille yöksi ollenkaan. Se nyt ei ole ongelma, päinvastoin, mutta tämä unenpuute syö jo naista.

UNOHDIN kertoa sen pahimman, mikä sai minut kirjoittamaan tämän viestin ylipäätään. Eli isäntä väitti kuulleensa viime yönä, kuinka joku kulki yläkerran käytävässä (meidän makkarit on yläkerrassa) ja kuiski "tule ulos, tule ulos" tai jotain vastaavaa. Minä en kuullut mitään, vaikka en muutenkaan nuku kunnolla, joten saattoihan tuo nähdä untakin, mutta se oli outoa, että aamulla ylösnoustessa rappujen yläpäässä oli kasa likaisia vaatteita, jotka oli takuuvarmasti alakerran kodinhoitohuoneen pyykkikorissa vielä siinä vaiheessa, kun menimme nukkumaan. Siis outoa...
 
Viimeksi muokattu:
Etsikää apua
Energia-ekspertti hätiin. Tuttavani asunto oli myös rauhaton, kuuli öisin ääniä jotka muistuttivat sotilasmarssia, paukauksia, ym. Tilasi jostain tämän "häätäjän", asetti energiamuurit ettei asuntoon enää päässyt. Talo oli ilmeisesti rakennettu pellolle jossa aikoinaan sodittu. Suojauksen jälkeen tuli rauhallista.
 
hankala tilanne
En sulattaisi tuota, että lapsia pelottelevat. Olisin varmasti itse ihan kauhuissaan tilanteesta mutta enemmän raivoissani kun lapsiini kohdistaisivat kummittelunsa. Oletteko kokeilleet puhutella niitä? Järkkäisin itse lapset mummolaan yöksi ja jäätäisiin miehen kanssa valvomaan yöksi niin pitkään että näyttäytyvät ja yrittäisin puhutella niitä että mikä tässä nyt oikein on meneillään. Elleivät näyttäytyisi meille niin kutsuisin papin ainakin ensi alkuun siunaamaan kodin (lähiomainen teki näin kun ei näki hahmoja ja liikettä kotonaan ja kyllä se sitten rauhoittui, tai sitten sai itse mielenrauhan ja loppui sen vuoksi)
 
Meidän ei ole tarvinnut äänittää mitään, koska ollaan oltu monta kertaa koko porukka hereillä silloin, kun elämöinti on alkanut, mutta todisteeksihan nauhoitteita voisi tosiaan kerätä. Olen viime yöhön asti ollut vakuuttunut siitä, että tämä on selitettävissä jotenkin jollain sähkömagneettikentillä tai mitä lie ovatkaan. Sähköähän on joka puolella ja jos meidän talo sattuu olemaan jonkun voimakkaammin 'säteilevän' alueen päällä, se vaikuttaa sitten lasten uniin ja saa jotenkin metalliset keittiötarvikkeet putoilemaan (kai se sitäkin voi tehdä jos tarpeeksi voimakas sähkökenttä on), ja kaikkihan tietävät, että eläimet voivat reagoida hyvinkin voimakkaasti sähköön. Sitä vaan ihmettelen, miksi tämä elämöinti alkoi vasta puoli vuotta muuttamisen jälkeen ja se viime öinen on kyllä karmivaa. Ei mikään magneettikenttä sentään kuiskaile ja kuljeskele käytävissä eikä kanniskele likavaatteita. Kuiskailu voidaan kuitata unennäöllä, ok, ja vaatteet on voinut käydä hakemassa vaikka joku unissakävelijä, joita tosin ei meillä ole ollut, mutta hitostako sitä tietää. On tämä vaan uskomattoman ärsyttävää. Isäntä yritti koko päivän tavoittaa entisiä omistajia, mutta eivät vastaa. Luulevat tietenkin, että valitetaan talokaupoista tai jotain. Yritän nyt ensin googlata "energiamuurit", jos joku tuollainen häätäjä löytyy ja osaa sanoa mitä tämä voisi olla. Kiitos kaikille vastauksista.
 
En sulattaisi tuota, että lapsia pelottelevat. Olisin varmasti itse ihan kauhuissaan tilanteesta mutta enemmän raivoissani kun lapsiini kohdistaisivat kummittelunsa. Oletteko kokeilleet puhutella niitä? Järkkäisin itse lapset mummolaan yöksi ja jäätäisiin miehen kanssa valvomaan yöksi niin pitkään että näyttäytyvät ja yrittäisin puhutella niitä että mikä tässä nyt oikein on meneillään. Elleivät näyttäytyisi meille niin kutsuisin papin ainakin ensi alkuun siunaamaan kodin (lähiomainen teki näin kun ei näki hahmoja ja liikettä kotonaan ja kyllä se sitten rauhoittui, tai sitten sai itse mielenrauhan ja loppui sen vuoksi)
Minä en ole ollenkaan ollut vakuuttunut siitä, että tässä olisi kyse kummittelusta, mutta viime yönä homma vaan meni niin oudoksi, etten enää tiedä mitä ajatella. En siis ole puhuttelemaan ruvennut. Sekopääksihän siinä itsensä tuntisin. Lasten kanssa on nukuttu samassa huoneessa silloin, kun ovat monta kertaa yössä heränneet. Yritän kuitenkin ensin etsiä tietoa, jos ongelmaan löytyisi joku normaali selitys ja turvaudun pappiin vasta sen jälkeen.
 
pappia kyydissä
Miksi pappi? ensinnäkään suomessa ei ole mitään kirkon tarjoamia elokuvamanauksia, toisekseen kristinuskoon ei kuulu usko kummituksiin. Jos jotain jossain manataankin, manataan tällöin saatanan demoneja poistumaan, ei maan päällä hortoilevia ihmisten sieluja, jotka vielä kerran toistamiseen eivät kuulu kristinuskoon.

Talon siunaaminen kirkon miehen toimesta on mahdollista, mutta millä logiikalla se auttaisi sellaisen aihepiirin ongelmiin jota ei taas siunaukseen perustuvassa uskossa ole olemassa.

Päättäkää ensin onko talossanne kummituksia, helvetin syövereistä teitä kiusaamaan nousseita demoneja, saunatonttuja vai mystisiä sähkökenttiä ja hankkikaa "apu" sen mukaan.
 
Juuri sitä tässä yritetään tehdä eli selvittää mistä on kyse. Kun ei vaan ole mitään tietoa mistä sitä vastausta etsiä, siksi tämän keskustelunavauksen tein. Jokunen konkreettinen neuvokin tuolta tuli, joten lähden nyt selvittämään tätä niiden pohjalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30759093:
4.4.2015 ja joku uskoo vielä kummituksiin. :headwall:
Toivottavasti et tarkoita minua, ärsyttää muutenkin tämä, että täällä ruvetaan minua tästä solvaamaan "ota yhteys päätohtoriin" -tyyliin. Tämän takia en olisi halunnut tästä edes kirjoittaa, mutta minkäs teet kun on niin neuvoton olo. Minä en jumaliste mihinkään kummituksiin ole ikinä uskonut, siksihän tuo sana "kummitukset" on lainausmerkeissä, ja niinhän sanoin tuolla jo aiemmin, ja oma yritykseni selittää tätä ei liity kummituksiin alkuunkaan, mutta koko muu perhe hyppii likimain seinille anoppia myöten ja asia alkaa todella rasittaa normaalia arkea. On se kumma juttu jos kenelläkään muulla ei ole tällaisesta mitään kokemuksia!
 

Yhteistyössä