Hyi helkatti minkäkokoinen kimalainen kopsutteli ikkunaa vasten :O

  • Viestiketjun aloittaja puistatus
  • Ensimmäinen viesti
puistatus
Se oli lihapullan kokoinen, mikähän mahtoi olla? Musta ja kimalaisen näköinen, takajalat roikkui peräpäässä samalla tavalla, mutta oli tosiaan pirusti isompi kuin kimalainen
 
V.ieras
Olisko ollut sitten kuningatar? Ne kait on vielä isompia kuin "tavis"kimalaiset.

Kimalaiset on söpöjä =) Taaperon kanssa niitä yksi päivä pihalla seurailtiin hyvän aikaa. Kädellekin otin pari että nähtiin ihan likeltä :)
 
"a p"
Googlettelin kimalaista ja mun mielestä tää jättiversio oli ihan kokonaan musta. Ei siis keltaista ollut ollenkaan kuten kuvahaun örkeissä.

Hyi helkatti, ei tee yhtään mieli mennä ulos kun kesä ja kaikki tuollaiset :/
 
V.ieras
[QUOTE="a p";30783374]Googlettelin kimalaista ja mun mielestä tää jättiversio oli ihan kokonaan musta. Ei siis keltaista ollut ollenkaan kuten kuvahaun örkeissä.

Hyi helkatti, ei tee yhtään mieli mennä ulos kun kesä ja kaikki tuollaiset :/[/QUOTE]

Ei kimalaisia kannata pelätä =) ne on rauhallisia pörriäisiä.
Ampiaisia kannattaakin vähän varoa, ne on kiukkuisia ja pistävät herkästi.
 
Yöökk
[QUOTE="a p";30783374]Googlettelin kimalaista ja mun mielestä tää jättiversio oli ihan kokonaan musta. Ei siis keltaista ollut ollenkaan kuten kuvahaun örkeissä.

Hyi helkatti, ei tee yhtään mieli mennä ulos kun kesä ja kaikki tuollaiset :/[/QUOTE]

Meidän lihapullan kokoisessa kimalaisessa oli raidat.
 
[QUOTE="a p";30783374]Googlettelin kimalaista ja mun mielestä tää jättiversio oli ihan kokonaan musta. Ei siis keltaista ollut ollenkaan kuten kuvahaun örkeissä.

Hyi helkatti, ei tee yhtään mieli mennä ulos kun kesä ja kaikki tuollaiset :/[/QUOTE]

Mun partsilla oli kans tollanen, menasin saada sydärin paniikista kun sitä tapoin. Mikä ihme se oli.
 
[QUOTE="a p";30783396]Olemme siis löytäneet uuden lajin :D[/QUOTE]

Nähtävästi, en ennen ole tuolaista hirviötä nähnyt. Se oli melkein peukalon kokoinen (mulla on pienet sormet). Todella paksut jalat ja ihan pikimusta.
 
V.ieras
Kimalainen voi olla kokomustakin.

Älkääkä ny tappako niitä! Muutenkin osa lajeista jo uhanalaisia kun kukkakedot ja pajukot katoaa.
Ja jos nuijitte hengiltä niitä kuningattaria, niin se tietysti vähentää uusien kimalaisten syntymistä, mikä taas vähentää tärkeiden pölyttäjien määrää. Mikä vähentää marjojen määrää, omenoiden määrää jne...
 

Yhteistyössä