Ovatko uudet pöytätietokoneet yhtä hiljaisia kuin kannettavat?

  • Viestiketjun aloittaja kompuutteri
  • Ensimmäinen viesti
.vieras.
Aivan. Minulla pöytäkoneessa 2 isoa näyttöä ja on hiljainen toisin kuin kuumissaan puhisevat läppärit. Kiintolevykapasiteettia voi tarpeen vaatiessa lisätä kahden minuutin asennustyöllä - edullisesti.

Liikkeellä olijalle sopii täydennykseksi padi.
Minullakin on kaksi näyttöä työläppärin telakassa ja samoin speksein lisääntyy kiintolevytila suunnilleen samassa ajassa. Ei puhise kuumissaan.
 
"jeps"
Jos kokoaa tietokoneen itse osista, siitä saa hyvinkin hiljaisen; hiljainen prosessorijäähdytin, kotelotuuulettimet ja passiivinen tai hiljainen näytönohjain, sekä passiivinen tai hiljainen virtalähde.
 
.vieras.
[QUOTE="jeps";30784350]Jos kokoaa tietokoneen itse osista, siitä saa hyvinkin hiljaisen; hiljainen prosessorijäähdytin, kotelotuuulettimet ja passiivinen tai hiljainen näytönohjain, sekä passiivinen tai hiljainen virtalähde.[/QUOTE]

Paljonkos tällainen optimaalinen kokoonpano kustantaa?
 
Minullakin on kaksi näyttöä työläppärin telakassa ja samoin speksein lisääntyy kiintolevytila suunnilleen samassa ajassa. Ei puhise kuumissaan.
Minulla on työpaikalla tuo telakka + näppis + ulkoinen näyttö-ratkaisu. Ergonomian ja suorituskyvyn kannalta paljon kömpelömpi kuin kotona oleva pöytäkoneeni. Siksi nykyisin usein tuonkin töitä kotiin, sujuvat nopeammin kun on tehokkaampi kone ja kunnolla työtilaa näytöillä.
 
.vieras.
Minulla on työpaikalla tuo telakka + näppis + ulkoinen näyttö-ratkaisu. Ergonomian ja suorituskyvyn kannalta paljon kömpelömpi kuin kotona oleva pöytäkoneeni. Siksi nykyisin usein tuonkin töitä kotiin, sujuvat nopeammin kun on tehokkaampi kone ja kunnolla työtilaa näytöillä.
En suoraan sanoen ymmärrä, mitä vaikutusta tuolla on ergonomian kanssa, enkä sitäkään, mitä merkittävää merkitystä on suorituskyvyllä olettaen ettei työläppäri ole täysin mopo ja työ ei ole merkittävässä määrin kuvan, videon tai äänen käsittelyä tai cadia.
 
laskin oikein
Ei niitä vaihdeta kuin harvoihin malleihin. Miksi sitä näytönohjainta pitäisi vaihtaa? Siksikö, että viimeisimmät pelit sitä vaativat? Se parempi näytönohjain lieneekin varmaan todella edullinen ja tämä "samalla rahalla enemmän" pysynee edelleen speksissä.
Niin... niitä EI voi vaihtaa kuin harvoihin malleihin. Eli kun näyttis laukee niin koko kone ongelmajätettä.

Sä taidat olla vähän yksinkertainen?
Kun PC päivittää niin riittää kun ostaa siihen osan komponenteista, läppäri pitää ostaa kokonaan uus.
Otahan laskin käteen ja ala laskea.
 
.vieras.
Niin... niitä EI voi vaihtaa kuin harvoihin malleihin. Eli kun näyttis laukee niin koko kone ongelmajätettä.

Sä taidat olla vähän yksinkertainen?
Kun PC päivittää niin riittää kun ostaa siihen osan komponenteista, läppäri pitää ostaa kokonaan uus.
Otahan laskin käteen ja ala laskea.
Eivät ne näytönohjaimet juurikaan laukeile pois lukien ehkä halpisläppärit. Voin olla vähän yksinkertainen, onnekseni vähemmän kuin joku muu. Kas kun minä ostan sellaisen läppärin, jossa on kolmen vuoden takuu. Minulla on käytössä sekä käyttämättä läppäreitä iältään 1- 12 vuotta, vanhemmat toki eivät ole enää käytössä, mutta ehjiä.
 
laskin oikein
Olen korjannut noin 200 pc:tä ja YRITTÄNYT korjata saman määrän läppäreitä.
Läppäreistä olen jokusen saanut korjattua, mutta PCeet on kaikki saanut uuden elämän.
Pelkästään läppärin kuorten avaamiseen menee vähintään 30min kun PC on auki 10 sekunnissa.
 
laskin oikein
Eivät ne näytönohjaimet juurikaan laukeile pois lukien ehkä halpisläppärit. Voin olla vähän yksinkertainen, onnekseni vähemmän kuin joku muu. Kas kun minä ostan sellaisen läppärin, jossa on kolmen vuoden takuu. Minulla on käytössä sekä käyttämättä läppäreitä iältään 1- 12 vuotta, vanhemmat toki eivät ole enää käytössä, mutta ehjiä.
No laukeehan. Mulla on täällä kotona nytkin noin 50kpl pimahtaneita läppäreitä.
Ethän sinä tiedä mitään koko asiasta. Kaatikset on väärällään näitä ogelmajäte läppäreitä kun ei niitä voi korjata.
Käytäppä vähän sitä googlea ja lue GPU ongelmista, nehän johtuu enimmäkseen siitä kun läppäreissä on liian huono jäähdytys.
Mitä se 3 vuoden takuu siihen vaikuttaa hajooko joku vai ei... jos on paskana niin on paskana. Onhan komponenteista rakennetuissa koneissakin osilla takuu... itse valitsen kuinka pitkät.
Miks pitää tulla pätemään keskusteluun josta ei mitään tajua?
 
.vieras.
No laukeehan. Mulla on täällä kotona nytkin noin 50kpl pimahtaneita läppäreitä.
Ethän sinä tiedä mitään koko asiasta. Kaatikset on väärällään näitä ogelmajäte läppäreitä kun ei niitä voi korjata.
Käytäppä vähän sitä googlea ja lue GPU ongelmista, nehän johtuu enimmäkseen siitä kun läppäreissä on liian huono jäähdytys.
Mitä se 3 vuoden takuu siihen vaikuttaa hajooko joku vai ei... jos on paskana niin on paskana. Onhan komponenteista rakennetuissa koneissakin osilla takuu... itse valitsen kuinka pitkät.
Miks pitää tulla pätemään keskusteluun josta ei mitään tajua?
Ei minun tarvitse googletella mitään. Olen aika jokusen läppärin viimeisen viidentoista vuoden aikana käsieni kautta kierrättänyt ja jokusen kymmenen niitä purkanut, osia vaihtanut ja ihan toimivaksi kasannutkin, alle puolessa tunnissa. Se kolme vuotta vaikuttaa siihen, ettei minun tarvitse laitteeseen kajota vaan se menee takuuseen.

Mitä tuohon jäähdytykseen tulee, olen onnistunut moiset halpispommit kiertämään kaukaa.
 
laskin oikein
:LOL: puoli tuntia, tämä selittääkin paljon.
montako läppäriä olet purkanut sillee että emolevy on irti, ehjä ja niin että osaat kasatakin sen vielä? Jokainen läppäri on erilainen purkaa ja kasata ja joudut lukeen manuaalit netistä ja ehkä katteleen opetusvideot ja jos et niitä löydä niin voi voi.
Jos teet ton homman alle 30 min niin saat heti töitä mun firmasta.
 
.vieras.
montako läppäriä olet purkanut sillee että emolevy on irti, ehjä ja niin että osaat kasatakin sen vielä? Jokainen läppäri on erilainen purkaa ja kasata ja joudut lukeen manuaalit netistä ja ehkä katteleen opetusvideot ja jos et niitä löydä niin voi voi.
Jos teet ton homman alle 30 min niin saat heti töitä mun firmasta.
Noin sata, täysin osiksi ja takaisin. Tietenkin oletuksella, ettei emo tai siihen integroidut osat ole olleet rikki. En tule sinulle hommiin, pidän omani.
 

Yhteistyössä