Puhutko työpäivän tapahtumista puolison kanssa

  • Viestiketjun aloittaja työläinen
  • Ensimmäinen viesti
työläinen
Kuunteleeko puolisosi, jos kerrot työpäivän tapahtumista vai eikö kiinnosta ollenkaan, kun ne on työasioita. Minun puolisoa ei kiinnosta kuunnella yhtään. Vähän harmi sinänsä.
 
magicrelation
En koska ei häntä kiinnosta. Joskus olen yrittänyt lyhyesti kertoa jotai hauskaa tapausta mutta ei ne häntä naurata edes kun ei muutenkaan tiedä mun työasioista mitään. Tyhmä olo vain tulee itselle
Tilanne on sitten mennyt sellaiseksi että en itsekään viitsisi millään kuunnella hänen työjuttuja. Ärsyttää ku paljon että en vain pysyy kysymään mitään. Sanon vaan jaaha tai vainiin. Että meillä on tämmöinen kierre...
 
Lloora
Minä taas en jaksaisi kuunnella, mitä mieheni selostaa. Hän jaarittelee joka päivä riitaisan työyhteisönsä kinojen kiemurat, ja aina vaan siellä tapellaan sen sijaan että tehtäisiin töitä. En siis todellakaan jaksa päivittäin kuunnella selostusta, että " aamulla X ei tervehtinyt Y:tä, joka tuli mulle siitä puhumaan, ja sitten eri kumpikaan moikattu X:ää kopiokoneella, mutta pomo moitti tästä meitä, jonka vuoksi valitettiin henkilöstöosastolle, mutta niitä ei kiinnosta, ja sieltä yksi A joka on mun kaveri mutta ei Y:n tuli meidän pomolle puolustamaan mua mistä Y suuttui ja kieltäytyi keskustrlemasta mun kanssa, ja Ö, joka olisi ymmärtänyt kaikkien näkökulman vaan veteli sikeitä huoneessaan"

En edes yli viiden vuoden yhdessä olo jälkeen tiedä, mitä mies siellä töissä "ihan oikeasti" tekee, kun puheet liittyy aina vaan riitoihin. Ei ne varmaan tee oikeastaan mitään muuta kuin tappelee, ja siitä en jaksa joka päivä kuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: piiku2
Pin
Meidän yhteisestä projektista on pakko puhua, muusta ei kauheasti. Tai minä opinnoistani ja mies töistään. Kerrotaan jos on jotain isompaa, kuten tosi hyvän asiakkaan saaminen on aika kiva juttu ja vaikuttaa meihin molempiin.
 
"hölösuu"
Jutellaan pitkin päivää puhelimessa ja vielä kotonakin kummankin työpäivästä. Ei kyllä olla mitään konttorissa istuvia, eli meille sattuukin kaikenlaista päivän aikana (siis muutakuin työkaverin kanssa jutustelua vesiautomaatilla ;) )
 
Itse yleensä kerron perusasiat eli mitä tein ja tapasinko asiakkaita vai oliko enemmän toimistopäivä. Mies kertoo omasta työstään ja työyhteisöstä tosi paljon. En kauheen tarkasti kuuntele, mutta siitä pölinästä tiedän, et on hyvällä tuulella. Niin saa selostaa :)
 
macigrelation
[QUOTE="hölösuu";30843783]Jutellaan pitkin päivää puhelimessa ja vielä kotonakin kummankin työpäivästä. Ei kyllä olla mitään konttorissa istuvia, eli meille sattuukin kaikenlaista päivän aikana (siis muutakuin työkaverin kanssa jutustelua vesiautomaatilla ;) )[/QUOTE]

Mä en kestäisi silti ihan tuollaista symbioosia. (ei sillä, varmaan hyvä teille). Mulle riittäis edes vähän jotain juttelua illalla. Että oltaisiin edes vähän kiinnostuneita siitä miten toisen päivä meni.
 
gumm
Sitä ei oo kiinnostanu mun jutut ja nykyään en juuri koskaan juttele työasioita tai paljon muutakaan mut kun itse on nyt ammatissa, yrittäjänä jossa tarve jotenkin reflektoida tekemisiään ja päätöksiään niin höpisee paljon omia asioitaan. Tietyllä lailla kiinnostaa kun yhdessä kuitenkin ollaan ja itsekin osallisena yritykseen mutta kaikkia yksityiskohtia ei jaksaisi niin tarkasti.
 

Yhteistyössä