Alkuraskauteen ja pelko...

  • Viestiketjun aloittaja Apuaaa
  • Ensimmäinen viesti
Apuaaa
Hei! Taustaa: 8 vuotta yritystä, ei koskaan + raskaustestiin. Clomeja 2014, ei vastetta. Laihdutus -25kg, 2016 syksyllä uudestaan clomit ja nyt toisiksi viimeisellä clomikierto tuli plussa viime perjantaina. Nyt vaan pelottaa, olenko sittenkään raskaana... Tein siis pe:na ensin rfsu:n liuskatestin, johon tuli heti haalea haamu. Sekosin täysin ja lähes juoksin apteekkiin ja ostin clearbluen digitalin. Tein testin ja odottelin, olin ihan varma että on negatiivinen. Yllätys oli suuri, kun näytössä luki "raskaana 1-2". Tein testin päivänä, jolloin kuukautisten olis pitänyt alkaa... No, mulla oli sitten kovia nippailuja vatsassa, ummetusta, ilmavaivoja, itkuherkkyyttä ja turvotus alavatsalla, lämmöt koholla/kuumeinen olo. Eli kaikenlaisia raskausoireita.... Tänään oireet on hiipuneet. Ei oo mielialanvaihteluja, ehkä vähän oon ollut apaattinen ja hieman ärsyyntynyt jostain... Selässä tuntuu kipua ja pari kertaa nippasi vatsasta. Turvotus on laskenut... Ei oo enää oloa, että oisin raskaana. Pelottaa, että nyt meni kesken... Mitään vuotoa ei ole, mutta oon googlannut liikaa kaikkia oireita ja joillakin km näkyy vasta viikkojen päästä ultrassa. Pelottaa! Oon ihan pihalla koko hommasta, kun oikeastaan en enää uskonut tulevani raskaaksi ja nyt yhtäkkiä sitten :) Auttaisikohan, jos tekisin raskaustestin uudelleen? Näyttääkö se plussaa vaikka km? T: Hermoromahduksen partaalla oleva esikoisen odottaja....
 
vierailija
Oireet tulee ja menee, ja joillakin ei ole koko raskauden aikana yhtään mitään tuntemuksia, eikä mikään oireettomuus tai oire kerro onko vauva hengissä tai montako vauvaa sielä on.
Siksi tätä kutsutaan O-DO-TUS-A-JAK-SI. Tämä on piiiiitkää odottamista. Mitään et voi asialle tehdä, muuta kuin odottaa.


Viimeksi itse tässä vaiheessa oksensin, nyt en tiedä mitään. Viikko 5.
 
Apuaa
Kai sitä sitten vain panikoi vähän liikaa... Olis varmaan parasta vain odottaa ekaa neuvolaa ja olla tyytyväinen kun vihdoinkin on tärpännyt. Sitä niin monta vuotta tutkiskella itseään ja oireita, että se vissiin jäi vähän päälle...
 
vierailija
Kai sitä sitten vain panikoi vähän liikaa... Olis varmaan parasta vain odottaa ekaa neuvolaa ja olla tyytyväinen kun vihdoinkin on tärpännyt. Sitä niin monta vuotta tutkiskella itseään ja oireita, että se vissiin jäi vähän päälle...
Näinhän se on. Jos et kuitenkaan pysty karistamaan huolta mielestäsi, yritä saada lähete verinäytteeseen. Minulla oli haalean plussa, joka ei alkanut vahvistua. Verinäytteestä näki kuitenkin, että raskaushormonia oli veressä muttei normaalia määrää. Oli siis tapahtunut vain kiinnittymisen yritys, hormoni ei kuitenkaan kokonaan poistu ennen kuin pitkän ajan kuluttua, siksi raskaustestit voivat näyttää virheellistä plussaa (myös digitaalinen).

Raskausoireet tulee ja menee, niiden perusteella ei kannata jännittää.
 
vierailija
Hei! Taustaa: 8 vuotta yritystä, ei koskaan + raskaustestiin. Clomeja 2014, ei vastetta. Laihdutus -25kg, 2016 syksyllä uudestaan clomit ja nyt toisiksi viimeisellä clomikierto tuli plussa viime perjantaina. Nyt vaan pelottaa, olenko sittenkään raskaana... Tein siis pe:na ensin rfsu:n liuskatestin, johon tuli heti haalea haamu. Sekosin täysin ja lähes juoksin apteekkiin ja ostin clearbluen digitalin. Tein testin ja odottelin, olin ihan varma että on negatiivinen. Yllätys oli suuri, kun näytössä luki "raskaana 1-2". Tein testin päivänä, jolloin kuukautisten olis pitänyt alkaa... No, mulla oli sitten kovia nippailuja vatsassa, ummetusta, ilmavaivoja, itkuherkkyyttä ja turvotus alavatsalla, lämmöt koholla/kuumeinen olo. Eli kaikenlaisia raskausoireita.... Tänään oireet on hiipuneet. Ei oo mielialanvaihteluja, ehkä vähän oon ollut apaattinen ja hieman ärsyyntynyt jostain... Selässä tuntuu kipua ja pari kertaa nippasi vatsasta. Turvotus on laskenut... Ei oo enää oloa, että oisin raskaana. Pelottaa, että nyt meni kesken... Mitään vuotoa ei ole, mutta oon googlannut liikaa kaikkia oireita ja joillakin km näkyy vasta viikkojen päästä ultrassa. Pelottaa! Oon ihan pihalla koko hommasta, kun oikeastaan en enää uskonut tulevani raskaaksi ja nyt yhtäkkiä sitten :) Auttaisikohan, jos tekisin raskaustestin uudelleen? Näyttääkö se plussaa vaikka km? T: Hermoromahduksen partaalla oleva esikoisen odottaja....
Mullakin ihan ekoina viikkoina tuntuu että välillä oireet katosivat kokonaan mutta ei se mitään meinannut.
Sitten viikolla 6 aloin oksentamaan ja sitä jatkuikin viikolle 21, toivottavasti vältyt siitä. Onnea odotukseen ja nauti tästä ainutkertaisesta ajasta
 
vierailija
Minulla ei ollut raskausaikana mitään oireita, ja raskaus oli silti täysin normaali. Ennen kuin tulin raskaaksi, kuvittelin itselleni vaikka minkälaisia oireita. Tuosta tiedän, ettei oireilla ole merkitystä, kosja oma mieli saa aiheutettua oireita, vaikkei raskaana edes olisi. Ennen viikkoa 7 ei juuri muuta voi kuin odottaa ja käydä tarkistamassa raskaushormonin pitoisuutta veressä.
 

Yhteistyössä