Lopetin blogien lukemisen, ei ole ollut ikävä niitä :D

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllästyin totaalisesti. Aiemmin seurasin n. 30 eri muoti/lifestyle/diipadaapa -blogia päivittäin. Olen nyt n. kuukauden ajan jättänyt niiden kaikkien lukemisen täysin ja on jotenkin vapautunut olo.

Alkoi tökkiä se kaupallisuus ja pinnallisuus ja kliseisyys. Aina ne samat rätit, lumput ja kuvat ruoka-annoksista. Hohhoijaa. Ja sitten kaikkea ihme draamaa tyhjästä, ilmeisesti lukijoiden ja klikkausten kalastelun vuoksi.

Jälkikäteen mietityttää, että miksi ihmeessä olen tuhlannut niin paljon aikaani joidenkin nobodyjen tyhjän elämän kulissien ja kiiltokuvamaisten arjen asetelmien seuraamiseen. Ja kaikki se vielä niin, että kaupallisuus on tungettu epämääräisesti sinne sekaan. Bloggaajat vannovat, että eivät suosittele mitään tuotetta/palvelua, jos eivät tosissaan seiso takana. En usko siihen, sen lauluja laulat, kenen leipää syöt...

Mitä ajattelin tehdä vapautuneella ajalla? Noh, jatkossa keskityn omaan elämääni ja kirjojen lukemiseen, noin niinkuin kärjistetysti! :)

Onko kukaan muu päätynyt samaan ratkaisuun? Siis lopettanut blogien seuraamisen?
 
vierailija
Minäkin sain tänään blogeista tarpeekseni. En tajua, miten jonkun lehden blogin pitäjä voi käyttäytyä kuin hirmuhallitsija. Imagessa bloggaava Saku Timonen ei siedä ollenkaan mitään muuta kuin p*rseensä nuoleskelun :D
 
Pin
En mä oikeastaan lue blogeja melkein koskaan, mutta en mä kyllä kilahtaisi, vaikka huomaisin niiden saavan palkkaa työstään ja jos tuollaiset asiat ärsyttäisi, en vain enää lukisi niitä joissa bloggaaja tekee sitä työkseen.
 
vierailija
Mä en edes jaksa lukea mitään blogeja. Ne on aina niin pitkiä ja täynnä lässytystä enkä tykkää makeilusta. Mua ärsyttää todella paljon kaikki sellanen tuunailu jossa kehitetään ite vastoin niitä mitä ne vaatteiden suunnittelijat on tarkottanut. Kaikkia merkkejä ei voi myös sotkea keskenään ja jos sulla on päällä jotain merkkiä niin olis siitten ainakin melkein kaikki muut vaatteet samaa merkkiä niin ne sopii yhteen ja ne on tarkotettu niin.
 
No on Blogeja ja blogeja. Esimerkiksi Takkiraudan (nainen, kutsuu itseään Ruukinmatruunaksi) blogi on kiinnostavaa seurattavaa.

Tässä lainaus blogista ajatuksia kiihdyttämään:
Ruukinmatruuna on todennut, että naiset kypsyvät miehiä varhemmin henkisesti, mutta miehet kypsyvät pitemmälle. Ja tämä on sanasta sanaan totta. 17-vuotias nainen kykenee toimimaan täysin ongelmitta yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä, kun taas 17-vuotias poika on täysi kakara. Mutta 25-vuotiaina miehet ovat kirineet tämän etumatkan kiinni ja 30-vuotiaina miehet ovat paljon kypsempiä ja vastuullisempia kuin naiset. Useimmat 30-vuotiaat naiset ovat pelkkiä kotkottavia kanoja, joita kiinnostavat lähinnä vaatteet, meikit, ruoat, laihdutuskuurit ja sisustus, kun taas samanikäiset miehet keskustelevat yhteiskunnallisista asioista, verotuksesta, maanpuolustuksesta, suurpolitiikasta, talouspolitiikasta ja työelämästä. On selvää, että yhteiskunta ja sen ylläpitäminen on miesten juttu. Pelkästään naisten varaan jätetty yhteiskunta luhistuu nopeasti - se ei kertakaikkiaan kestä. Tietysti on aina poikkeuksia niin miehissä kuin naisissakin ja ruukinmatruuna itse tietää olevansa poikkeusyksilö. Mutta kun puhutaan isoista lukumääristä, tällöin ei puhuta yksilöistä vaan tilastomatematiikasta.

http://takkirauta.blogspot.fi/
 
LaMamanMorbid
Eikö bloggaajat nimenomaan toimi niin, että mainostavat tuotteita blogeissaan ja saavat siten lisää etuja...? En kyllä itse ole hurahtanut yhteenkään blogiin. Kerran alotin oman, mutta se oli suhteellisen tylsää hommaa...
 
LaMamanMorbid
No on Blogeja ja blogeja. Esimerkiksi Takkiraudan (nainen, kutsuu itseään Ruukinmatruunaksi) blogi on kiinnostavaa seurattavaa.

Tässä lainaus blogista ajatuksia kiihdyttämään:
Ruukinmatruuna on todennut, että naiset kypsyvät miehiä varhemmin henkisesti, mutta miehet kypsyvät pitemmälle. Ja tämä on sanasta sanaan totta. 17-vuotias nainen kykenee toimimaan täysin ongelmitta yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä, kun taas 17-vuotias poika on täysi kakara. Mutta 25-vuotiaina miehet ovat kirineet tämän etumatkan kiinni ja 30-vuotiaina miehet ovat paljon kypsempiä ja vastuullisempia kuin naiset. Useimmat 30-vuotiaat naiset ovat pelkkiä kotkottavia kanoja, joita kiinnostavat lähinnä vaatteet, meikit, ruoat, laihdutuskuurit ja sisustus, kun taas samanikäiset miehet keskustelevat yhteiskunnallisista asioista, verotuksesta, maanpuolustuksesta, suurpolitiikasta, talouspolitiikasta ja työelämästä. On selvää, että yhteiskunta ja sen ylläpitäminen on miesten juttu. Pelkästään naisten varaan jätetty yhteiskunta luhistuu nopeasti - se ei kertakaikkiaan kestä. Tietysti on aina poikkeuksia niin miehissä kuin naisissakin ja ruukinmatruuna itse tietää olevansa poikkeusyksilö. Mutta kun puhutaan isoista lukumääristä, tällöin ei puhuta yksilöistä vaan tilastomatematiikasta.

http://takkirauta.blogspot.fi/
Ajai, nyt tutkimusta ja lähdettä kehiin...aika isoja olettamuksia...:LOL:
 
Ajai, nyt tutkimusta ja lähdettä kehiin...aika isoja olettamuksia...:LOL:
No tuohan oli Ruukinmatruunan mielipide ja näkemys asioiden tilasta, ei minun. Mutta toki voit kommentoida hänen blogissaan, Ruukinmatruuna vastailee kyllä ahkerasti kommentteihin ja perustelee mielipiteensä. Mutta blogi on siis mielestäni hyvä ja erilainen naisblogi, koska bloginpitäjä kirjoittaa asioista ja näkemyksistään, ei tavaroista, vaatteista, meikeistä ja kattauksista.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
LaMamanMorbid
No tuohan oli Ruukinmatruunan mielipide ja näkemys asioiden tilasta, ei minun. Mutta toki voit kommentoida hänen blogissaan, Ruukinmatruuna vastailee kyllä ahkerasti kommentteihin ja perustelee mielipiteensä. Mutta blogi on siis mielestäni hyvä ja erilainen naisblogi, koska bloginpitäjä kirjoittaa asioista ja näkemyksistään, ei tavaroista, vaatteista, meikeistä ja kattauksista.
Rakas, se oli vitsi.....
 
LaMamanMorbid
Asia selvä. Näillä palstoilla totisten kommenttien, läpän ja sarkaismin erottaminen toisitaan on ainakin minun putkiaivoilleni joskus vaikeaa :confused:
Palstan tyylinhän kuuluu tätä nykyä vaatia ihan jokaiseen mielipiteeseen perustelut ja lähdematskut.. mitä sitä tavallinen palstailija enää muuta voi kuin mennä virran mukana ;) Tämä kun ei taida olla enää keskustelupalsta vaan joku muka-poikkitieteellinen älämullealakoskaoonoikeessa taistelutanner. Shame on us.
 
Kyllästyin totaalisesti. Aiemmin seurasin n. 30 eri muoti/lifestyle/diipadaapa -blogia päivittäin. Olen nyt n. kuukauden ajan jättänyt niiden kaikkien lukemisen täysin ja on jotenkin vapautunut olo.

Alkoi tökkiä se kaupallisuus ja pinnallisuus ja kliseisyys. Aina ne samat rätit, lumput ja kuvat ruoka-annoksista. Hohhoijaa. Ja sitten kaikkea ihme draamaa tyhjästä, ilmeisesti lukijoiden ja klikkausten kalastelun vuoksi.

Jälkikäteen mietityttää, että miksi ihmeessä olen tuhlannut niin paljon aikaani joidenkin nobodyjen tyhjän elämän kulissien ja kiiltokuvamaisten arjen asetelmien seuraamiseen. Ja kaikki se vielä niin, että kaupallisuus on tungettu epämääräisesti sinne sekaan. Bloggaajat vannovat, että eivät suosittele mitään tuotetta/palvelua, jos eivät tosissaan seiso takana. En usko siihen, sen lauluja laulat, kenen leipää syöt...

Mitä ajattelin tehdä vapautuneella ajalla? Noh, jatkossa keskityn omaan elämääni ja kirjojen lukemiseen, noin niinkuin kärjistetysti! :)

Onko kukaan muu päätynyt samaan ratkaisuun? Siis lopettanut blogien seuraamisen?
No aika urakalla olet niitä blogeja katsellut jos sulla on 30 blogia ollu seurannassa. :eek: :)

En mäkään jaksa kauheasti blogeja enää selata. Ja sit ärsyttää kun bloggarit ottaa samasta asiasta monta kuvaa, eri kuvakulmista. Hei, neuloin sukan - ja siitä 10 kuvaa, ihan kuin lukija olisi joku tollo.

Mutta blogit on tosi käteviä sen suhteen että niistä saa uusia ideoita. Esim. monet uudet ruoka-tai leivontareseptini olen bongannut suoraan blogeista.
 
Tulee vähän seurattua lifestyle blogeja muutoinkaan. Itse jaksan kyllä lukea kaikenlaisia käsitöihin suuntautuneita blogeja ja varsinkin tuunausblogeja joista tehdään vanhoista tavaroista uusia. Ekologisuus ja hävikkiruoka kiinnostaa. Muutama ulkosuomalaisen blgi löytyy myös lukulistalta.
 
vierailija
No on Blogeja ja blogeja. Esimerkiksi Takkiraudan (nainen, kutsuu itseään Ruukinmatruunaksi) blogi on kiinnostavaa seurattavaa.

Tässä lainaus blogista ajatuksia kiihdyttämään:
Ruukinmatruuna on todennut, että naiset kypsyvät miehiä varhemmin henkisesti, mutta miehet kypsyvät pitemmälle. Ja tämä on sanasta sanaan totta. 17-vuotias nainen kykenee toimimaan täysin ongelmitta yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä, kun taas 17-vuotias poika on täysi kakara. Mutta 25-vuotiaina miehet ovat kirineet tämän etumatkan kiinni ja 30-vuotiaina miehet ovat paljon kypsempiä ja vastuullisempia kuin naiset. Useimmat 30-vuotiaat naiset ovat pelkkiä kotkottavia kanoja, joita kiinnostavat lähinnä vaatteet, meikit, ruoat, laihdutuskuurit ja sisustus, kun taas samanikäiset miehet keskustelevat yhteiskunnallisista asioista, verotuksesta, maanpuolustuksesta, suurpolitiikasta, talouspolitiikasta ja työelämästä. On selvää, että yhteiskunta ja sen ylläpitäminen on miesten juttu. Pelkästään naisten varaan jätetty yhteiskunta luhistuu nopeasti - se ei kertakaikkiaan kestä. Tietysti on aina poikkeuksia niin miehissä kuin naisissakin ja ruukinmatruuna itse tietää olevansa poikkeusyksilö. Mutta kun puhutaan isoista lukumääristä, tällöin ei puhuta yksilöistä vaan tilastomatematiikasta.

http://takkirauta.blogspot.fi/
Toihan on ihan täyttä sontaa kaikki. 17 vuotiaat tytöt on ne joiden elämään mahtuu vaan muoti, bilettäminen, matkustelu, kalorit ja reality ja salkkarit. Kolmekymppisenä on jo vähän enemmän tietoa maailmasta. Tyypillisesti nää kakarat haaveilee ihan älyttömän kalliista merkeistä ja siis sellasista jotka ei ole enää kun harvalle mahdollista. Osa sitten laittaa kaiken rahansa siihen ja maksaa osamaksuna kun se ei kuulemma maksa sillon paljon mitään. Osamaksut pitäis mun mielestä lopettaa kokonaan koska vaan harvat ymmärtää mitä se tarkottaa ja kun niitä on paljon niin on jatkuvassa kierteessä. En mä esim suostu maksamaan kahveista 5 euroa eikä kukaan mun kavereista mutta mun kakarat voi laittaa vaikka niillä olis vaan 5 euroa niin se viimenen 5 euroa menee johonkin tollaseen.
 

Yhteistyössä