Marraskuun Mussukat *Toukokuussa*

Marraskuun mussukoiden lasketut ajat:

Paikkaansa etsii:

Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Pioni85/1.lapsi
Muru16
ekakertaa/34v./1.lapsi la?
-minttu-/25v./3.lapsi la?

30.10

Mimmu222/30v./2.lapsi/TAYS

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Annapalaa/29v./1.lapsi/

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS
Hanri5/5.lapsi/OAS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri
Helmiäinen80/2.lapsi
Mirot/2.lapsi/NKL

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas

12.11

Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi

13.11

Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

14.11
Nempsu87/1.lapsi
Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS

15.11

Pinkki Myy/35v./Kaksoset/NKL
KasKummaa/31v./2.lapsi/OYS
Eviane/34v./2.lapsi/JS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi
L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS

19.11

Mamma086/4.lapsi
Flowergirl/34v/2.lapsi
Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS

21.11

Unelmoida/1.lapsi

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS
Mamma93/22v./2.lapsi/KAKS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi
Sirppuliina/4.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi
Pyllerö90/26v./2.lapsi/KYS tai KAKS

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS

26.11
Plussamamma/29v./
Mandari/40v/3.lapsi
Memilia/33v./4.lapsi/KOKS
Jenanie/2.lapsi/TYKS
Peikko86/30v/2.lapsi/LPKS

27.11
:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS
Lotta1

29.11
Rockinen/37v./3.lapsi/PS

30.11

Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi/K-SKS
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS

1.12
Browneyedgirl
Truuly/38v./2.lapsi/KYS

Surun kohdanneet
Jose85
1986/13
Triinuli

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


HUOM! Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :)


Aiemmat ketjut:

Maaliskuu 2016

Huhtikuu 2016
 
Viimeksi muokattu:
Voi teitä onnellisia jotka jo niskaultrassa käyneet. Mie NIIN ootan kun itellä vasta 23.5.. Jotenkin olo semmonen että en oo raskaana ennenkuin niskaultrassa käynyt, ja kun hyvin oireetonta aikaa muutenkin niin välillä jopa unohtaa koko asian... Ja ihan tämmöinen kysely kun moni muukin sitä ultraa odottaa. Entä JOS turvotus olisi ollut riskiarvojen yli...? :eek:

Itse pakko sanoa että joutuisi pitkään ja hartaasti asiat miettimään.....

LA siis siirtyi varhaisultrassa 1.12
 
Mulla np-ultraan 10 päivää.. Meillä ylsi lapsista on erityislapsi ja jos jotain turvotuksia nyt näkyis niin sit näkyis. Keskeyttäisin raskauden ainoastaan siinä tapauksessa että lääkärit olisivat täysin varmoja siitä että lapsi menehtyy jo odotusaikana tai nopeasti syntymän jälkeen ja tulisi lyhyen elämänsä kärsimään. Muuten meiltä kyllä riittää rakkautta vähän erilaisemmallekin tyypille :) en voisi kuvitella elämää ilman meidän keskimmäistä lasta, joka on maailman ihanin pikkukaveri omista vammoistaan huolimatta <3

Mut joooh, vielä pitää 10 pv odotella, vähän jäi kaivelemaan kun viikko sitten ei neuvolassa löydetty sydänääniä... :(

Sirppis + Höpö 10+5
 
En tiedä olisinko tästä ajasta huvittunut vai mitä :rolleyes:

Odottelen siis esikoista ja toki muutamat ystävät ovat saaneet lapset ja ollaan raskausajastakin juteltu. Mutta pääasiassa on jäänyt vaan mieleen kavereiden puheet siitä, että haluaa jätskiä keskellä yötä ja loppuajan raskaus. Mutta eipä kukaan ole maininnut, että raskaana ei kannata olla keväällä, jos sattuu olemaan allerginen kukinnoille ja muulle kivalle ja jos kevät auringon kirkkaus saa migreenin aikaiseksi.

En voinut edes kuvitella että raskauden toinen ja kolmas kuukausi voisivat olla näin kamalia. Väsyttää, oksettaa, aivastuttaa, yskittää :sleep:Ja mikä raskauden aikainen lihominen?? Minä olen viimeisen kahden kuukauden aikana syönyt pääasiassa marjoja pakastimesta, hedelmiä, tomaattia, maustamatonta jogurttia, banaania, mannavelli menee just ja just. Kaikki muu oikeastaan vaan pakolla. En voinut edes tajuta, että jauhelihakin voi haista niin pahalle ja keitetyt porkkanat :rolleyes: Mies on ihan huuli pyöreenä, että ei oo totta.

Ja sitten se, että kun etukäteen suunnittelee, että kenelle kerrotaan ja milloin. Olin päättänyt, että esimiehelle en ees kerro ennen kuin näkyy, koska oon määräaikaisena lastenhoitajana ja työt loppuu jo syksyllä. Noh. Naisvaltaisessa työpaikassa ei jäänyt paljon arvailujen varaan, kun yhtäkkiä aamuenerginen ihminen tulee töihin ihan pihalla olevana ja myöhässä, kun aamuoksennukset on ohi. Ja sitten ihan yhtäkkiä en enää pysynyt pesemään lapselta kakkoja pois ilman, että yökkäilin hajua. Oli vaan pakko reilusti myöntää, että joo. Ja ei siinä ystävilläkään varmaan ollut enää epäselvyyksiä, kun ei vappubrunssilla enää kuohuvat maistunut ja olin jo iltapäivällä valmis kotiin nukkumaan :rolleyes:

Noh. Ei voi mitään. Ens vkolla on np-ultra ja toivottavasti siellä on terve pikkuinen ja antaa taas syyn jaksaa tätä karmeaa olotilaa :ROFLMAO:Kenellekään en pahaa oloa toivo, mutta on silti lohdullista lukea täältä että en ole ainoo.
 
Menin sit tilaamaan kotidobblerin ja tänää posti sen toi.. ruokakin jäi lautaselle syömättä kun kuopus kiikutti postilaatikosta minun aarteen ja pakko oli heti päästä piiloon kokeilemaan.. hetken kesti kun mitään ei kuulunut, mutta sitten. Oijoi ... <3 pienen pieni jumpsutus alkoi kuulua... niin ihana ääni että on kuin musiikkia korville :D

Nyt viimein alan uskoa todeksi raskauden ja että siellä joku on.. muita 'todisteita ' kun ei vielä ole, kuin plussa testissä ( tai kymmenessä testissä :D ) ja pois jääneet kuukautiset. Varhaisultrassa kun ei käyty ja nyt eka ultra 10 päivän päästä.. ihanin ja melko luottavaisin mielin nyt saa sinne mennä <3

Mangoss ja pikkuinen 10+1
 
Pitkästä aikaa minäki kirjoittelen. Pahoinvointi on vienyt tähän asti kaiken voiman ja mitää ylimääräistä ei oo jaksanu ees aatella, hyvä että on pakollisista selvinnyt. Nyt selvästi helpottamaan päin ja jospa se kohta ois jo kokonaan pois.
Tänää oli jo toinen neuvola ja kaikki oli hyvin. LA on muute siirtynyt 5.11. Maha alkanut vähän jo näkymään ja eilen illalla oli eka kertaa hankala alkaa nukkumaan ku ei tienny miten päin nukkuis:ROFLMAO:
Kummeista täällä puhuttu. Me ruukattu kysyä sit ku vauveli on syntynyt ja neljä kummia meillä on muillakin. Nimi julkistetaan vasta ristiäisissä.

Mukaan vaan kaikki uudetkin! Ja voimia ja tsemppiä ihan kaikille! :love:

Hanri 13+2
 
Se olisi sitten jo toukokuu! Toivottavasti kaikilla meni vappu hyvin :) Me käytiin miehen kanssa tutustumassa tulevaan kummipoikaamme :love: Hän on kolme viikkoa vanha ja aivan ihana! Oli kyllä pienoinen ihmetys pitää noin pientä vauvaa sylissä näin "pitkästä" aikaa. Oma vauva kun on jo 3-vuotias. Mutta kyllä sitä varmasti sitten marraskuussa alkaa asiat palata mieleen. Saatiin myös tramppa pystyyn sunnuntaina, sekä takapiha kevätsiivottua, eipä illalla tarvinnut unta hirveästi kenenkään odottaa :D

Truuly kyseli, mitä tehtäisiin, jos nt-ultrassa tulisi jotain hälyttävää esiin. Sen verran tiedän, että haluaisin tehdä kaikki tarvittavat tutkimukset mahdollisen löydöksen jälkeen. Mitä sen jälkeen? Sitä en osaa sanoa varmasti, sitä pitäisi miettiä sitten. Tällä hetkellä on sellainen tuntemus, että en kovin herkästi lähtisi raskautta keskeyttämään, muuten kuin jos lapsi menehtyisi heti syntyessään tai syntymän jälkeen kärsisi kohtuuttomasti ja eläisi vain lyhyen aikaa.

Perjantaina posti toi kutsun nt-ultraan ja se olisi 20.5. eli kolmisen viikkoa pitäisi vielä malttaa odottaa :rolleyes: Dopplerilla yritin eilen saada kuuluviin sydänääniä, mutta vielä se ei onnistunut, liian aikaista vielä. Täytyy yrittää sinnikkäästi, huolestunut en siis ole, mulla ei koskaan ole kotikonstein kuulunut vauvan sykettä ennen 10+ viikkoja.


Madaam 9+5
 
Meillä oli tänään nt-ultra. Ei ollut kovin hyvä käynti. Yritin kysyä että voiko tuosta turvotuksesta sanoa mitään, ensin lääkäri ei oikein vastannut vaan sanoi että hoitaja selittää kohta. No, hoitaja ei selittänyt joten kysyin uudestaan, että niin, että onko kaikki nyt ok? Siihen lääkäri sitten sanoi että no kaikki mitä nyt pystyy näkemään, niin on. Ei jäänyt kovin varma olo, päinvastoin. Turvotuslukemakin kun oli 2,8 eli mielestäni aika korkea?? Esikoisesta luku oli 1,0 mutta viikkojakin oli viikon verran tuolloin vähemmän. Ei auta kun nyt toivoa että tulee postissa tulokset, jos jotakin on vialla niin vissiin soittavat aika pian perään...
 
Meillä oli tänään nt-ultra. Ei ollut kovin hyvä käynti. Yritin kysyä että voiko tuosta turvotuksesta sanoa mitään, ensin lääkäri ei oikein vastannut vaan sanoi että hoitaja selittää kohta. No, hoitaja ei selittänyt joten kysyin uudestaan, että niin, että onko kaikki nyt ok? Siihen lääkäri sitten sanoi että no kaikki mitä nyt pystyy näkemään, niin on. Ei jäänyt kovin varma olo, päinvastoin. Turvotuslukemakin kun oli 2,8 eli mielestäni aika korkea?? Esikoisesta luku oli 1,0 mutta viikkojakin oli viikon verran tuolloin vähemmän. Ei auta kun nyt toivoa että tulee postissa tulokset, jos jotakin on vialla niin vissiin soittavat aika pian perään...
Ja viikkoja tänään siis 12+1.
 
Marsikka: no olipa inhottava käynti toisaalta mittausvirheitä sattuu ja se pelkkä turvotus ei välttis mitään kerro vaan se verikoetulos siihen yhdistettynä.Tuli muuten parissa päivässä tulokset nettiin omakantaan ☺ toivottavasti siellä kaikki ok!
 
Nyt tulee eritekysymys onko kellään ollut limaista vuotoa raskauden aikana? Mulla pari päivää tullut vessakäynnillä reilusti sitkeää limaa, kuin ovislimaa mutta paksumpaa ja sakeempaa.Onkohan ihan normia vai pitääkö huolestua?
 
Mun mielestä ihan normaaleja noi vuodot niin valko ku kirkkaampi. Itellä ollu edellisessä ja täsaäkin sitä :)

Truuly: Niin ja JOS oistodettu niskaturvotusta tai muuta vikaa ultras. Oltas pyydetty kaikki kokeet varmistukseen ja päätös raskauden jatkumisesta tai keskeyttämisestä sit käyty keskustelu ukonkaa...vaikee se ois nyt sanoo miten toimis.tietysti jos lapsella ei mitään mahollisuuksia elää pitkään ois valinta "helppo" ,eli keskeytys. Mutta muissa tapauksis täytyy myöntää että ois varmaan vaikee päättää...
 
Meillä on ens viikolla jo toka neuvola edessä. Tietäispä vaan mitä siellä käsitellään, että kannattaako miehen tulla mukaan vai ei.. Jännä nähä myös millanen se oma neuvolaihminen on, viimeeks oli sijainen.

JOS nt-ultrassa olis selvinny, että on syytä huoleen, oltais tutkittu asia kunnolla ja sen perusteella tehty päätös. Mä ajattelen, että jos vaikka lapsella olis vamman takia sydänvikaa tms mikä tulis aina haittaamaan elämää myös hänen näkökulmastaan, en ehkä haluais seurata sitä elämää vierestä tietäen, että mä valitsin tuon kärsimyksen hänelle. Vähän erilainen lähestymistapa eetisyyteen.. Ymmärrän täysin miksi joku pitää lapsen, ymmärrän myös miksi ei.

Oli muuten aika eri tasonen tuo julkisen ja yksityisen mittaus. Yksityinen odotteli rauhassa, että kulma on täydellinen, että saa tarkan tuloksen, julkisen täti nappas ekasta kuvasta, et "nooo, suunnilleen näin"

Viime yönä en meinannu saada nukuttua, kun mahaa viilteli nin kovaa! Meinasin jo nousta doppleroimaan, että onks Pätkällä kaikki kunnossa. Meni lopulta onneks ohi, mut ennenki on viillelly, mut kun vaikka kääntyy tms käyttää vatsalihaksia, nyt viilteli ihan vaan paikallaan maaten. Yh.

Me pyydettiin jo kummeja :ROFLMAO: Tärkeitä ja rakkaita ihmisiä, kiva kun elää mukana raskaudessa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, ettei tarvi elää mukana menetyksessä..
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Voi ei! Toivotaan tosiaan, että saavat selville mikä on nostanu lukuja. Mäki kannatan jatkotutkimuksia, vaikka haluaisikin pitää lapsen missä kunnossa hyvänsä. Synnärilläkin osataan varautua vastaanottamaan erityislapsi jos sellanen tilanne on. Peukut pystyssä, että lapsi on terve! Mitä se sitten kellekin tarkottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Joo tässä on nyt pyörinyt kyllä kaikenlaista mielessä, mitä en oo koskaan aiemmin oikeestaan ees kunnolla tullut ajatelleeksi. Huomenna meen verikokeisiin ja näyte lähtee Jenkkeihin, NIPT-testi siis kyseessä. Parin viikon sisään tulee sitten tulos että onko poikkeavuutta vai ei... Aika pitkät pari viikkoa varmaan tulee olemaan.
 
Hei kaikki!
En ole vielä tänne kirjoitellut, mutta ajattelin nyt liittyä mukaan jos vielä onnistuu? En nyt äkkiseltään löytänyt kenelle pitää ilmoittautua, mutta jos joku viitsii laittaa mulle linkin tai tiedot? etsiskelen tässä samalla tietoja vanhasta ketjusta..

Elikä tässä odotellaan 2. lasta syntyväksi 10.11. sairaala NKL. Eilen käytiin ekassa ultrassa ja kaikki näytti siellä olevan hyvin.Viikkoja nyt 12+5. Nyt vaan odotellaan seulan tuloksia. Iän puolesta vähän jännittää kun tuo maaginen 40 on tullut täyteen.
Tuntuu hyvältä että tämä eka "merkkipaalu" on ohitettu ja ehkä olokin alkaa tästä pikkuhiljaa kohenemaan. Mulla on ollut aika raskas alku olotilan puolesta ekaan raskauteen verrattuna jolloin kaikki sujui kuin tanssi. Kuulumisiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Voimahalaus Marsikka <3 kurjinta on aina odottaminen ja epätietoisuus! Toivon teille hyviä uutisia! Jaksuja odotteluun!

Minä poistun toviksi takavasemmalle, sen verran pahaa mieltä aiheuttaa tää viimeaikainen keskustelu näin vammaisen lapsen äitinä etten tästä aiheesta taida jaksaa enempiä mielipiteitä lukea ihan omaa napaa ajatellen.
 
  • Tykkää
Reactions: peikko86
Voimia kauheasti Marsikalle! Varmasti tosi raskaita aikoja elätte.

On kysytty mitä tekisin jos ultrissa jotain hälyyttävää esiintyisi. MINUN vastaus pitäisin lapsen AINA! Hänellä on oikeus elämään oli se sitten kuinka lyhyt tahansa. Ja olen kuullut monta tarinaa jossa ultrissa veikattu erittäin vammasta lasta ja eliniän odote ollut lyhyt niin silti lapsi syntynyt vähäisillä vammoilla ja elänyt pitkäänkin. Muistakaa että ultran ja lääkärin arviot on aina arvioita! Itselläni on erittäin pahan sydänvian kanssa syntynyt sisko joka elää tällä hetkellä täysin normaalia 18-vuotiaan elämää. Tänä päivänä kun lääketiede ja kirurgia pystyvät huimiin suorituksiin! Joten ymmärrän Sirppuliina sinun tuskan koska itse ottaisin vastaan myös erityislapsen, he ovat ihania ja heillä on usein sydäntä ja rakkautta enemmän kuin meillä "normaaleilla".

Mutta kaikilla on tietysti oikeus omiin mielipiteisiin! Tämä on minun mutta en tuomitse muita jotka muuten valitsisivat, he tekevät se omien arvojensa pohjalta, jotka ovat ehkä erillaiset kun minun.

Täällä oireet helpottuneet huomattavasti. Päivisin ei pahaa oloa oikeastaan ole enää, iltaisin joskus pieni äklötys palaa kuvioihin, mutta siitä selviää nukkumalla :)

peikko+pikkunen 10+3
 
Munkin piti nyt vielä tulla kertomaan mistä tää mun aika poikkeava näkökulma tulee: tuttava perheellä on 5-vuotias vakavasti sydänsairas lapsi, muita vammoja lapsella ei ole. Lapsi kokee itse hyvin raskaaksi elämänsä ja puhuu varsin synkkiä asioita ja niin rakas kun lapsi heille onki, he ovat useasti miettineet tekivätkö oikean päätöksen. Mulla on myös suvussa MS-tautia ja vaikka aikuinen sairastava ei olekaan pieneen sikiöön verrattavissa, heidän puheensa oikeudesta kuolla (joka suomessa ei ole mahdollista, kuin itsemurhana) on pienestä asti mietityttänyt.

Tunnen myös monia erittäin onnellisia ja iloisia vammaisia lapsia, en todellakaan kyseenalaista heidän oikeuttaan elämään. Pelkään silti tilannetta, että omani kaipaisi oikeuden kuolemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Täällä olo on melko normaaliksi palautunut ja huono olo tiessään:)
Eilen tuntui mielestäni ihan kunnon liike, ihan kuin mahassa olisi tehty voltti.

Itse jo ensimmäisen raskauden kohdalla pidin selvänä ettei raskautta keskeytetä vaikka jotakin poikkeavaa löytyisi. Minä ajattelen että se lapsi on päättänyt syntyä meille ja kun me ollaan haluttu lapsia niin lapsi saa tulla sellaisena kuin on. Toki osallistuisin ehkä joihinkin jatkotutkimuksiin jotta tietäisi etukäteen suunnitella lapsen hoitoa jne. Ihminen voi kuitenkin sairastua myöhemminkin tai vammautua vakavasti. Jokaisella toki on oma näkemys asiasta ja toimii niinkuin omalla kohdalla on parasta.

Minulla onneksi flunssa alkaa pikkuhiljaa menemään ohi, lapsella edelleen korva kipeä ja nenä vuotaa :( mutta kuume selätetty.

En saa punaisella mutta LA vois muuttaa 3.11 kun en muistanut aiemmin päivittää.

Piiu rv.13+5
 
Marsikka♡ Toivotaan parasta ja tsemppiä odotteluun!

Oli puhetta siitä, että mitä tekisi jos np-ultrassa ei kaikki olisikaan hyvin. Totta puhuakseni en osaa sanoa. Ei sitä tilannetta varmasti pysty kuvittelemaan etukäteen ja et mitä sitä sitten pyörisi mielessä. Vaikka toisaalta mulla on niin vahva tunne jo vauvaa kohtaan, että sais olla todella painavat syyt miksi raskaus päättyisi keskeytykseen. Siksi ymmärrän hyvin, että Sirppuliinasta tästä aiheesta keskustelu voi tuntua hankalalta ♡ Toki ymmärrän toisenkin ajattelukannan tähän aiheeseen.

Plääh.. kaksi pitkää viikkoa vielä ultraan!! Tänään kävin labrassa ja taas odottelu jatkuuuuuu..
 
Meillä oli tänään ultra. Jännitin kyllä kovasti, kun pelkäsin huonoja uutisia. En tosiaan olisi tiennyt, että mitä tekisin. Onneksi kaikki oli oikein hyvin ja todella eläväinen kaveri sieltä löytyi. <3 Kaksoissisaruksesta ei näkynyt enää jälkeäkään, mutta onneksi oli tämä sitkeä kaveri siellä.

Istukka on kuulemma tulossa taas eteen. Ajattelin sen jo tulevan johonkin toisaalle, kun sydänäänetkin kuuluivat niin hyvin. Pitää vaan muistaa olla varovainen, ettei kolhisi itseään hirveästi. Minulla kun on taipumusta törmäillä joka paikkaan. :ROFLMAO:

Nyt voin rauhallisin mielin olla taas hetken aikaa. :)

Nemelia ja Sissi rv 12+4
 

Yhteistyössä