Mies ei halua koskea vauva vatsaan

Olenko ainut jonka mies arastelee koskea vauva mahaan? :O
Oma mieheni arastelee asiaa todella paljon. Mies kyllä huolehtii minun hyvinvoinnista ja jos minulla on pienikin kipu jossain niin on heti sairaalaan viemässä :D mutta ei vapaaehtoisesti halua koskea vatsaani kun sanon että " nyt potkii ja paljon. "

Mies kerran kokeili mutta säikähti sitä niin paljon että veti käden samantien pois eikä sanonut mitään.

Minua kyllä hieman harmittaa kun hän ei halua kokeilla sitä ihanaa tunnetta kun vauva potkii. Jos sanon että nyt potkii, niin mies vastaa vain " mmh " :/ ja se todella harmittaa minua..
 
Mieheni ei myöskään ollut mikään masunsilittelijä. Muutaman kerran taisi kummastakin lapsesta kokeilla potkuja kun pyysin, mutta vapaaehtoisesti ei masuun koskenut. Ei ole kuulemma sen tyyppinen ihminen. Molempia on kuitenkin hoitanut esimerkillisesti heidän synnyttyään. Esikoisesta vaihtoi 95% kakkavaipoista kun imettämään ei pysty :)

Muista että sinulle masussa kasvava sikiö on jo lapsi, valmis ihminen. Miehelle se on vain liikettä mahassa, lapsi konkretisoituu vasta synnyttyään. Hänelle liikkeiden kokeileminen ei ole välttämättä "ihana tunne".

Asiasta kannattaa ehkä keskustella puolison kanssa.
 
Pakko kommentoida. Meillä nimittäin ihan sama tilanne ollut nyt kaikissa neljässä raskaudessa. Mies vaan ei oo mikään vattansilittelijä, vaikka mun mielestä mies vois silitellä vattaa vaikka koko ajan:D

Tokassa raskaudessa kerroin miehelle miten paljon se mulle merkittee,että edes joskus osoittaa hellyyttä myös sille vattalle, ja muutamia kertoja sen jälkeen onkin sitten joka raskaudes silitellyt tai tunnustellut liikkeitä.

En tiedä onko sellaisia miehiä paljonkin jotka silittelee vauvavattaa,vai tuleeko sellainen kuva vaan esim somesta ja mediasta?!

Mutta summarumma rum, ihana isä tuo meidän isännys on kaikille lapsille ollut:love:
 
  • Tykkää
Reactions: teenmama

Yhteistyössä