Miksi ihmiset ovat noin pahansuopia ja kateellisia toisia kohtaan?

Varsinkin Suomessa se on kansan tauti?
Taas törmäsin tänään siihen kun aivan tuntematon ihminen, näköjään halusi aiheuttaa minulle harmia, en tiedä kuka se on, voi olla jopa palstalainen. Mitäs mä sanon, sairasta. Toiset kun eivät kestä jos toisella menee paremmin...Ja mulla joku kai magneetti kun saan aina näitä perskärpäsiä ympärille :geek:. Ei mulla oikeastaan muuta, ihan vaan tahallaan täältäkin poistun, etten aiheuttaa näille ikäville ihmisille enää mielihyvän täälläkin. Vihainen en ole, enemmän naurattaa ihmisten tyhmyys ja kateus. Koska kun kateus syö ihmistä se ei osa muuta kun aiheuttaa typerällä tavalla ikäviä juttuja, mistä toinen saa lopuksi naurut.
 
vierailija
Varsinkin Suomessa se on kansan tauti?
Taas törmäsin tänään siihen kun aivan tuntematon ihminen, näköjään halusi aiheuttaa minulle harmia, en tiedä kuka se on, voi olla jopa palstalainen. Mitäs mä sanon, sairasta. Toiset kun eivät kestä jos toisella menee paremmin...Ja mulla joku kai magneetti kun saan aina näitä perskärpäsiä ympärille :geek:. Ei mulla oikeastaan muuta, ihan vaan tahallaan täältäkin poistun, etten aiheuttaa näille ikäville ihmisille enää mielihyvän täälläkin. Vihainen en ole, enemmän naurattaa ihmisten tyhmyys ja kateus. Koska kun kateus syö ihmistä se ei osa muuta kun aiheuttaa typerällä tavalla ikäviä juttuja, mistä toinen saa lopuksi naurut.
On totta että suomalaiset on kateellista kansaa. Sulle ollaan kateellisia kun oot hyvännäkönen ja sulla on massii.
 
vierailija
Kuka Suomea tituleeraa kateelliseksi, kapeakatseiseksi tai mitä näitä nyt on, ei ole tutustunut tarpeeksi muihin kulttuureihin. Suhteellisuuden tajua syytöksiin. Toki täälläkin on edellämainittua henkilöitä, ja meissä jokaisessa on noitakin ominaisuuksia.

Mitä aloittajaan tulee, niin kukaan joka sinut ja tarinasi ja tilanteesi tietää oikeasti, ei varmasti ole kateellinen sinulle. Kyllä se tunne on jotain ihan muuta. Toivotan onnea tulevaan, ja toivon kovasti että lapset olisivat prioriteettina teille jatkossa. Käytä energiasi sen leiviskänsä hoitoon.
 
vierailija
Kuka Suomea tituleeraa kateelliseksi, kapeakatseiseksi tai mitä näitä nyt on, ei ole tutustunut tarpeeksi muihin kulttuureihin. Suhteellisuuden tajua syytöksiin. Toki täälläkin on edellämainittua henkilöitä, ja meissä jokaisessa on noitakin ominaisuuksia.

Mitä aloittajaan tulee, niin kukaan joka sinut ja tarinasi ja tilanteesi tietää oikeasti, ei varmasti ole kateellinen sinulle. Kyllä se tunne on jotain ihan muuta. Toivotan onnea tulevaan, ja toivon kovasti että lapset olisivat prioriteettina teille jatkossa. Käytä energiasi sen leiviskänsä hoitoon.
oletko kateellinen?
 
Varsinkin Suomessa se on kansan tauti?
Taas törmäsin tänään siihen kun aivan tuntematon ihminen, näköjään halusi aiheuttaa minulle harmia, en tiedä kuka se on, voi olla jopa palstalainen. Mitäs mä sanon, sairasta. Toiset kun eivät kestä jos toisella menee paremmin...Ja mulla joku kai magneetti kun saan aina näitä perskärpäsiä ympärille :geek:. Ei mulla oikeastaan muuta, ihan vaan tahallaan täältäkin poistun, etten aiheuttaa näille ikäville ihmisille enää mielihyvän täälläkin. Vihainen en ole, enemmän naurattaa ihmisten tyhmyys ja kateus. Koska kun kateus syö ihmistä se ei osa muuta kun aiheuttaa typerällä tavalla ikäviä juttuja, mistä toinen saa lopuksi naurut.

Mitenköhän tämän nyt muotoilisin? Kyse tuskin on kateudesta. Aika usein kuulee jonkun valittavan siitä, että kaikki muut on sille vittumaisia vain siksi, että se on niin hyvännäköinen ja sillä on kaikki muutenkin mallikkaasti. Yleensä se, että ihmiset eivät pidä sinusta, johtuu siitä, että sinulla on jokin ominaisuus, joka ärsyttää, ei siitä, ettäkö sinulle oltaisiin kateellisia. Se, että syyttelee muita kateellisuudesta antaa ainoastaan itselleen luvan olla menemättä itseensä...

Ja siis en ymmärrä, miten kukaan jaksaa alkaa aiheuttaa toisen elämään vahinkoa oli syy mikä tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Mitenköhän tämän nyt muotoilisin? Kyse tuskin on kateudesta. Aika usein kuulee jonkun valittavan siitä, että kaikki muut on sille vittumaisia vain siksi, että se on niin hyvännäköinen ja sillä on kaikki muutenkin mallikkaasti. Yleensä se, että ihmiset eivät pidä sinusta, johtuu siitä, että sinulla on jokin ominaisuus, joka ärsyttää, ei siitä, ettäkö sinulle oltaisiin kateellisia. Se, että syyttelee muita kateellisuudesta antaa ainoastaan itselleen luvan olla menemättä itseensä...

Ja siis en ymmärrä, miten kukaan jaksaa alkaa aiheuttaa toisen elämään vahinkoa oli syy mikä tahansa.
Juu, kateuskortti onkin varattu juuri näille typeryksille, jotka ei kykene näkemään asioita pintaa syvemmältä.
 
Mitenköhän tämän nyt muotoilisin? Kyse tuskin on kateudesta. Aika usein kuulee jonkun valittavan siitä, että kaikki muut on sille vittumaisia vain siksi, että se on niin hyvännäköinen ja sillä on kaikki muutenkin mallikkaasti. Yleensä se, että ihmiset eivät pidä sinusta, johtuu siitä, että sinulla on jokin ominaisuus, joka ärsyttää, ei siitä, ettäkö sinulle oltaisiin kateellisia. Se, että syyttelee muita kateellisuudesta antaa ainoastaan itselleen luvan olla menemättä itseensä...

Ja siis en ymmärrä, miten kukaan jaksaa alkaa aiheuttaa toisen elämään vahinkoa oli syy mikä tahansa.
Samaa veikkaisin. Tuo kateus ehkä näyttelee merkittävää tekijää jossain teini-ikäisten riidoissa, mutta ei yleensä aikuisten välisissä ongelmissa.
Etenkin jos tuntuu, että joka toinen vastaantulija on sinulle kateellinen, niin kannattaa tarkistaa sitä omaa käytöstään ja tapaa, jolla toisia kohtelee.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Varsinkin Suomessa se on kansan tauti?
Taas törmäsin tänään siihen kun aivan tuntematon ihminen, näköjään halusi aiheuttaa minulle harmia, en tiedä kuka se on, voi olla jopa palstalainen. Mitäs mä sanon, sairasta. Toiset kun eivät kestä jos toisella menee paremmin...Ja mulla joku kai magneetti kun saan aina näitä perskärpäsiä ympärille :geek:. Ei mulla oikeastaan muuta, ihan vaan tahallaan täältäkin poistun, etten aiheuttaa näille ikäville ihmisille enää mielihyvän täälläkin. Vihainen en ole, enemmän naurattaa ihmisten tyhmyys ja kateus. Koska kun kateus syö ihmistä se ei osa muuta kun aiheuttaa typerällä tavalla ikäviä juttuja, mistä toinen saa lopuksi naurut.
No mitä se tyyppi teki/sanoi sinulle ja millaisessa tilanteessa?
 
vierailija
Enemmän ehkä kyse siitä etteivät ihmiset halua nähdä erilaisuutta vaan tiettyä kaavaa, ja jos joku poikkeaa heidän hyvänä pitämästään elämästä on helpompi sanoa ilkeästi kuin ymmärtää että meitä on erilaisia. Jokainen meistä syylistyy tähän sillointällöin, ja useimmiten silloin kun itsellä on paha olla.
Toki on myös asioita jossa kuuluu mennä itseensä, mutta silloin vastapuolella pitää olla jokin syy tai perustelu. Se että on vain ilkeä jollekulle muttei sano mitään todellista on aivan sama tyhjän kanssa.

Toiset ovat ilkeitä, toiset pystyvät rakentavaan keskusteluun. Pitää myös kunnioittaa toisten näkemyksiä jos sellaisia saa ja pohtia niitä.
 
vierailija själöaö
pahansuopia...... ihminen on siis pohjimmiltaan vain eläin, lihansyöjä.... ja heikoimmat vaan syödään... Yep.... ihminen ei ole tarkoitettu vegaaniksi ... jos olisi mm. B12 vitamiinia ei tarvitse purkista popsia... näin se vain menee.... ev.lut. taitaa olla vauvakin jo paha.. syntinen
jos syntyessään.....
 
vierailija
Sinä nautit siitä että joku olisi tai on kateellinen sinulle. Miksi siis kritisoida sitä? Vai koetko että asian esiin nostaminen lisäisi kateutta? Jos tai kun joku sitten kateellinen on, niin nauti siitä. Saat sitä polttoainetta itsellesi :) rakkautta :)
 
vierailija
No ihan itsepä olet siihen syypää. Mitä pitää joka välissä olla pröystäilemässä elämällään ja miehes rahoilla. Muutapa omaa käytöstäs ja katso mitä tapahtuu - voit yllättyä lopputuloksesta.
 

Yhteistyössä