Mitä teette jos teille tulee kylässä nälkä?

  • Viestiketjun aloittaja Wierailija
  • Ensimmäinen viesti
Wierailija
Kaveri sanoo, että hänen on pakko nyt syödä anteeksi vain, on huono-olo ja nälkä

A) Kerrotte, että mullakin olisi vähän nälkä, mutta en mä nyt voi syödä kun et sä halua, mulle antaa ruokaa. Se olisi kauhean kallista, koska olet köyhä.
B) Epäreilua, maailma on epäreilu. Miksi jotkut syö ja toiset ei,, miksi on nälänhätää, miksi mun pitäisi saada syödä kun mulla on nälkä, voin ottaa kotiin asti vaikka siihen menisi useampia tunteja aikaan, jos mulle ei haluta tarjota ruokaa, oon sit ilman,
c) Otatte omat eväät mukaan ja syötte ne salaa vessassa
d) Tuotte tuliaisina tarjottavaa ja vihjaatte, että voisi keittää kahvit.

Mä usein tota käytän tota B:tä =)))
 
vierailija
Jos mä tiedän että mulla on esim. lapset mukana ja niiden täytyy saada välipala, niin sanon yleensä jo vierailusta sovittaessa, että pojilla on sitten välipala-aika, tuon mukanani jotain syötävää. Muuten vien kahvileipää ja harva on niin tyhmä ettei älyä niitä tarjota :D
 
vierailija
B tai D. Lasten kanssa pitemmässä matkassa vierailtaessa huolehdittiin siitä, että ennen vierailua käytiin syömässä, jotta lapset pärjää vierailun ajan. Mukana oli aina myös vähintään mehua, jotta juotavaa oli saatavilla. Nälän yllättäessä oli hyvä aika lähteä pois.
D eli tuliaisten vieminen on myös hyvä tapa. Mutta kokemuksesta olen oppinut, että tuliaisia annettaessa on syytä sanoa selvästi, että syödään nämä nyt. Muuten on saattanut käydä niin, että vieraisilla ei ole tuliaisista huolimatta tarjottu mitään.
 
Wierailija
B tai D. Lasten kanssa pitemmässä matkassa vierailtaessa huolehdittiin siitä, että ennen vierailua käytiin syömässä, jotta lapset pärjää vierailun ajan. Mukana oli aina myös vähintään mehua, jotta juotavaa oli saatavilla. Nälän yllättäessä oli hyvä aika lähteä pois.
D eli tuliaisten vieminen on myös hyvä tapa. Mutta kokemuksesta olen oppinut, että tuliaisia annettaessa on syytä sanoa selvästi, että syödään nämä nyt. Muuten on saattanut käydä niin, että vieraisilla ei ole tuliaisista huolimatta tarjottu mitään.
En voi lähteä pois sen takia, koen syyllisyyttä, jos lähdettäisiin selvästi aikaisemmin kuin normaalisti, tuon syyn takia. Noh, jos pyörtymispisteessä olen, niin silloin voisin sanoakin, että pitää lähteä..
 
vierailija
En voi lähteä pois sen takia, koen syyllisyyttä, jos lähdettäisiin selvästi aikaisemmin kuin normaalisti, tuon syyn takia. Noh, jos pyörtymispisteessä olen, niin silloin voisin sanoakin, että pitää lähteä..
Pari kolme tuntia riitttää yleensä vierailun pituudeksi. Jos on erityinen paikka, jos pitää olla pitempään, niin onko lähellä paikkaa, jossa voisi piipahtaa kahvilla tai syömässä kesken vierailun ja palata sitten takaisin. Jos ei onnistu eikä poiskaan voi lähteä eikä tuliaisten tuomisesta ole apua, niin omat eväät mukaan on hyvä vaihtoehto.
 
vierailija
Kun mulla tulee kylässä nälkä, on toimintamallini seuraava:

1. Kävelen mitään sanomatta hänen jääkaapillensa ja avaan sen.
2. Otan broilerin, riuhdon siltä koiven irti ja syön sen murahdellen samalla.
3. Kaadan maitoa suoraan tölkistä suuhuni, antaen sen pursuta naamalleni.
4. Röyhtäisen.
5. Sanon: "Keijolla on nälkä. Keijo on barbaari. Onko mitään parempaa?"
6. Katson ystäväni hämmentynyttä ilmettä ja repeän hervottomaan nauruun.
7. Sanon lopuksi: "no tsoukki, tsoukki... tyyppi otti ihan todesta".
 
vierailija
Jos mä tiedän että mulla on esim. lapset mukana ja niiden täytyy saada välipala, niin sanon yleensä jo vierailusta sovittaessa, että pojilla on sitten välipala-aika, tuon mukanani jotain syötävää. Muuten vien kahvileipää ja harva on niin tyhmä ettei älyä niitä tarjota :D
On niitäkin jotka jemmaa tuliaisherkut kaappiin itsellensä, odottamaan ihanaa vapaa-aikaa ja helpotusta kun vieraat on lähteneet.
 
vierailija
On niitäkin jotka jemmaa tuliaisherkut kaappiin itsellensä, odottamaan ihanaa vapaa-aikaa ja helpotusta kun vieraat on lähteneet.
No tyhmä pitää olla, jos antaa ne ruoat sille emännälle. Ruoat pidetään omassa kädessä ja kysytään, että toin nämä meille syötäväksi, mille lautaselle laitetaan. Ei niitä anneta niin kuin ne olisivat lahja. Jos ne lahjaksi annetaan, niin sittenhän se emäntä tosiaan saa laittaa ne kaappiinsa.
 

Yhteistyössä