Te jotka ostatte eineslihapullia esim broileri-

  • Viestiketjun aloittaja vierailijailona
  • Ensimmäinen viesti
vierailijailona
Niin, mitä niiden kanssa syödään? Mulla pää lyö aivan tyhjää. Tulee vain riisi mieleen, mutta mitä pointtia olis syödä mikropullia, jos kuitenkin joutuis keittämään riisiä? Joskus tarttis ihan oikeesti olla se kahden minuutin ruoka ennen harrastuksia, mutta mun aivot hylkii kaikkia valmisruokia enkä löydä kaupasta mitään järkevää...

Siks yritän koota valmiin listan kiireisiä päiviä varten. Jos teillä on joku hyvä lisuke mielessä, niin mainitkaa valmistaja myös jos muistatte.

(Ja tämä ei ole keskustelu siitä miten ällöjä valmiit pyörykät ovat.)

Voitte myös mainita muita teidän arjen pelastajia. Omia suosikkeja valmisruuista Viola tomaattivuohenjuustokeitto + raejuusto, Jalostajan kasvishernekeitto.
 
vierailijailona
aivan, miks mulla ei koskaan oo edellispäivän perunoita, täytyy yrittää muistaa tää kun keittelee.

Nuudelit hyvä idea, mikä olis sopivan mieto että lapsetkin voi syödä? Muistissa opiskeluaikojen nuudelit jotka sai veden valumaan silmistä ja nenästä. :D Vai tarkoititko ihan maustamattomia?

Luulen että lapset ei syö valmis perunasalaattia tms, ne on jotenkin niin etikkaisia ja majoneesisia.
 
Pin
No osta vaikka pussi miniporkkanoita, raejuustopurkki, tomaatti ja vaikka joku hedelmä jota ei tarvii ees kuoria. Sillon ei tarvi pahimmillaan valmistaa yhtään mitään, senkus heittää pöydälle.

Vai tarviiko sen olla just jotain perunaa/riisiä/makaronituotetta?
 
aivan, miks mulla ei koskaan oo edellispäivän perunoita, täytyy yrittää muistaa tää kun keittelee.

Nuudelit hyvä idea, mikä olis sopivan mieto että lapsetkin voi syödä? Muistissa opiskeluaikojen nuudelit jotka sai veden valumaan silmistä ja nenästä. :D Vai tarkoititko ihan maustamattomia?

Luulen että lapset ei syö valmis perunasalaattia tms, ne on jotenkin niin etikkaisia ja majoneesisia.
Osta maustamattomia munanuudeleita. Ravitsevampia kuin pelkästä vedestä ja jauhosta tehdyt. Ja parempia!
 
vierailija
aivan, miks mulla ei koskaan oo edellispäivän perunoita, täytyy yrittää muistaa tää kun keittelee.

Nuudelit hyvä idea, mikä olis sopivan mieto että lapsetkin voi syödä? Muistissa opiskeluaikojen nuudelit jotka sai veden valumaan silmistä ja nenästä. :D Vai tarkoititko ihan maustamattomia?

Luulen että lapset ei syö valmis perunasalaattia tms, ne on jotenkin niin etikkaisia ja majoneesisia.
jättää vaan mausteet laittamatta keitinveteen ni maistuu pienemmillekkin, mut löytyy kyllä sellaisia joissa niitä mausteita ei ees oo mukana. meillä mama kananuudeleita yleensä, nuorimmalle vaan sit ilman mausteita.

ja noita salaatteja voi tehdä itse, vaikka edellispäivänä jos tietää et seuraavana päivänä kiire.

pakastemuusi on myös joskus ihan ok, ja lidlin muusijauhe on ihan ok myös, ja tosi nopea tehdä.ei ne nyt oikeeta voita, mut hätätapauksessa kyllä kelpaavat.
 
vierailija
Perunamuusia tosiaan. Pakasteet valmistuvat suht nopsaa. Niihinkin voi helposti lisätä esimerkiksi pakastepinaattia tai pakastemaissia sekaan, jos sellaisenaan on liian tylsä. Tai sitten ihan peruna-sipuli-sekoitusta pyöryköiden kanssa pannulla. Näiden kanssa sopii hyvin vaikka dippi, ja niihin on kiva dipata vaikka porkkanaa ja kurkkunaakin siinä samalla.

Hernekeitto ja pinaattikeitto (pakaste) on kanssa sellaisia mitä meillä on aina jemmassa. Pinaattiletut ovat tietty eineksistä meillä lasten suosikkeja.
 
Pari nopeaa tapaa millai syön einespullia:

Leivän päälle tätä tulee tehtyä aika usein niin, että halkaisen pullat ja pistän leivän päälle, voi siinä samassa laittaa muutakin.

Sit perunasalaatti ja lihapullat on kans hyvää, niin kylmänä kuin lämmitettynä. Kulhoon vaan sekaisin ja syömään,

Sitte perinteinen uunipäälle ja ranskalaisten kanssa uuniin. Nuudelit on toinen vaihtoehto.
 
vierailija
Pari nopeaa tapaa millai syön einespullia:

Leivän päälle tätä tulee tehtyä aika usein niin, että halkaisen pullat ja pistän leivän päälle, voi siinä samassa laittaa muutakin.

Sit perunasalaatti ja lihapullat on kans hyvää, niin kylmänä kuin lämmitettynä. Kulhoon vaan sekaisin ja syömään,

Sitte perinteinen uunipäälle ja ranskalaisten kanssa uuniin. Nuudelit on toinen vaihtoehto.
tai leipäsiivut paahtimeen, pullat halki ja mikrossa lämmitys, salaatinlehti, tomaattia, juustoa jne ja kasaa hampparin.. (ruisleivästä tulee myös hyviä )
 
No kun tää on just se ongelma, että kun periaatteessa en tykkää yhtään valmisaterioista niin hirveän vaikea keksiä. Mainitse jotain hyviä?
Makaroonilaatikoita joskus ostanut, ihan paskoja liistereitä. Lapset tykkää maksalaatikoista. Kerran ostin oisko ollut saarioisten poron käristyksen muussilla, oli ihan syötävää. Muuten en paljoa ole kokeillut. Pakastepizzoja on vedelty mutta nehän ei valmistu antamassasi kahden minuutin aikarajassa. Jalostajan hernekeitto on hyvää, tosiaan sekään ei valmistu kahdessa min.
 
vierailija
Riisi on musta melko nopea ruoka, mutta jos on niin kiire, ettei ehdi sitä keittää, niin makaronia tai pikanuudelit on vielä nopeempia. Kermainen ruskeakastike tulee nopeasti tai tomaattinen kastike murskasta (suolaa, sokerii, basilikaa, balsamicoa ja pippuria). Kasviksista pakasteporkkanat keitettyinä on nopein ja helpoin, tulee itsestään.
 
vierailija
Paahtoleivän voitelee ketsuppi-sinappiseoksella, päälle pyörykkäviipaleita ja sit viel viipale juustoa. Sitten mikroon, kunnes juusto sulanut ja kuumavoileipä valmis. Nopee ja herkullinen.

Niin ja se ketsuppi on vaan ihan maustettu vähällä sinapilla ja voihan sen sinapin jättää lapsilta kokonaan pois. Maistuu pizzavoileivältä.
 

Yhteistyössä