Toukokuun Tömistelijät 2016 *Marraskuussa*



29.4
Gorthaur/3.lapsi/31v/SATKS

30.4
papupata78/3.lapsi/36v/KYS

1.5
Ludo/1.lapsi/25v/-
Naperonmamma/1.lapsi/-/OAS

2.5
pirpana-/3.lapsi/24v/KOS

3.5
Mrs.80/3.lapsi/34v/-
Nata_90/2.lapsi/25v/TYKS

4.5
ollakkovai/4.lapsi/-/-
norman91/1.lapsi/24v/KHKS

5.5
maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS

6.5
Toothie/2.lapsi/31v/-
Starshade/1.lapsi/26v/TAYS
Jaukki90/4.lapsi/25v/TAYS

7.5
Mrs. Peek-a-boo/1.lapsi/32v/eos

9.5
Allu13/2.lapsi/31v/ -
Ellanolla/-/-/-

11.5
Lilion/3.lapsi/-/-

12.5
mimmi92/2.lapsi/23v/KOS

13.5
Rudebox/3.lapsi/39v/JS

14.5
samsukka/5.lapsi/32v/-
Jensku80/1.lapsi/35v/LKS

15.5
Liinar/3.lapsi/28v/OAS

16.5
ToisenOdottaja89/2.lapsi/26v/KSKS
Buam/4.lapsi/34v/Kanada
mintsi/8.lapsi/42v/-

17.5
Tittu_7/2.lapsi/28v/-
Meejj/2.lapsi/-/TAYS

18.5
rakastava äiti/6.lapsi/35v/OYS
rosmariina/1.lapsi/21v/EKKS tai PKKS
Zenmama/5.lapsi/40v/KOS tai NKL

20.5
Odes/3.lapsi/-/KAKS
kuusa/2.lapsi/30v/HYS

22.5
Pioni1/1.lapsi/-/-
Jepulis<3/3.lapsi/32v/TAYS

23.5
Harjaneilikka/2.lapsi/31/TYKS

24.5
Lemontree-86/2.lapsi/-/-
swipulit/1.lapsi/26v/-
Evejiima/3.lapsi/31v/KYS
Ninetta/1.lapsi/-/-
seinisipe/3.lapsi/27v/KOS

25.5
Pampula81/3.lapsi/34v/SEKS

26.5
Sara_/2.lapsi/-/TYKS

27.5
Zadna/5.lapsi/35v/KOS
Catharin/-/-/-
Henttis/1.lapsi/22v/KYS
Juliet83/3.lapsi/-/-

28.5
Merianna/3.lapsi/-/-

La ei tietoa:
Beanna/2.lapsi/-/-




http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016.2457632/unread

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-syyskuussa.2459064/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-lokakuussa.2461049/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pirpana- uudesta pinosta!
Täällä huono olo välillä tuntuisi olevan helpompi, mut saa nähdä oliko vaan hyvä päivä. Paino on laskenut jo 5kg joten sen suhteen saisi jo luvan helpottaa. Pääsisi normaali arkeen taas kiinni ja jaksaisi tehdä enempi.
Onko kenelläkään tulossa ensi viikolla ultraa? Mites muilla menee, joko alkaa helpottaa?

Maisakaarina 13+3
 
Kiitokset uudesta pinosta :)

Mulla on tulossa lääkärineuvola ens ke, kiva päästä kuuntelemaan sinnekin sydänääniä ammattilaisen toimesta.

Huono olo mulle ei oikestaan tullut ollenkaan. Olinkin siis hyvin onnekas, mutta voi luoja se on kyllä pitänyt mua kokoajan varpaillaan siitä, että onko kaikki hyvin (n) nyt vähän jo uskaltaa luottaa tähän raskauteen, kun ollaan jo niin pitkällä.

Ludo ja pikku 14+0
 
Kiitokset pirpana- uudesta pinosta :)

Onnittelut Mrs. Peek-a-boo!

Ultrassa kaikki hyvin. Niskaturvotus 1,2mm ja vastasi täysin viikkoja oviksesta, eli tänään 12+4 :) istukka selkeästi etuseinässä (esikoisesta takana), joten saas nähä millon tällä kertaa alkaa ensimmäisiä liikkeitä tuntumaan.. Nyt sitten odotellaan vielä seulan tulokset
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs. Peek-a-boo
Heips!
Vielä viikko ultraan, siihen nt- vai np-ultraan?
miten sitä malttais olla...

Millasia muita oireita kuin väsymys ja paha olo teillä on?
Mulla on vaikka mitä...
- levottomat jalat (ei oo koskaan ennen ollut), pahinta etenkin illalla tai kun yrittää ottaa päiväunia
- järkyttävä hikoilu öisin. Suorastaan lätäkkö on selän alla joka yö :-( ja muutenkin heräily öisin kun ei missään asennossa ole hyvä olla.
- pari kertaa päivässä menkka-jomotusta
- jalkojen särkeminen
- vatsa on ollut löysällä jo kolme viikkoa :-(
- nälkä vähintään 2 tunnin välein ja se iskee tosi yllättäen
- kaiken suolaisen (metvursti, sipsit), appelsiinimehun ja omenahillon himo. Mitään varsinaista ruokaa ei tee mieli...
- välillä kuuma, välillä kylmä
- iltaisin maha on ihan turvoksissa, jopa ihan pinkee (pieni "vararengas" siinä on ylimääräisenä) ja aamulla taas ei mitään
- vatsan polttelu ja lievä närästys lähes joka ilta

Pahaolo on vaihtelevaa, oksentaminen ei onneksi ole kertaakaan ollut edes lähellä, mutta muuten vaan sellanen kuvottava olo. Välillä parikin päivää menee niin ettei ole yhtään huono olo.

Kotidopplerilla ei oo vielä saatu ääniä kuulumaan, ja sehän tässä huolestuttaakin että toivottavasti kaikki on hyvin :-(
Neuvolaa saisi mennä kuulemma kuuntelemaan (ne ei siellä ultraa) mutta en tie kehtaako mennä...

Huomenna rv.11+0
 
Ninetta täällä oireina väsymyksen lisäksi närästystä ja ihan järkyttävä makean himo. Normaalisti tykkään enemmän suolaisesta, mutta nyt jos vähänkin maistan sokeria niin ahmiminen alkaa. Ihan hävetti miehelle myöntää että eilen illalla söin pojan karkkipussin ihan alle 5minuutissa kun piti vaan yks maistaa :( pitääkin muistaa ostaa uus tilalle..
 
Kiitokset uudesta ketjusta ja onnittelut np-ultrassa käyneille!:) Miettikää tämä on jo kolmas(?!) ketju toukokuisille, minne tää aika viipottaa? Millä viikoilla tarkalleen teillä on muuten tuo np-ultra ollut?
Eilinen neuvola oli jotain niin jäätävää, että sääliksi kävi sitä sijaistamassa ollutta neuvolatätiä, kun sitä mukana ollutta opiskelijaakin. Ensimmäisenähän tämä täti ilmoittaa minulle että LA:han on tammikuussa.. eh.. :D Tais mennä paperit hieman sekaisin. Menkööt maanantain piikkiin. :whistle: Sydänääniä kuunneltiin ja heikosti kuului, mutta jotain pientä kuitenkin. :)
Noista oireista, täällähän ei edelleenkään ole mitään muuta kun aamuisin ja töissä iltapäivällä alavatsakipu. :confused:
Omaan ja miehen silmään vatsa näyttäis hassusti pyöristyneen tuolta alavatsalta, tiiä sitten onko vaan mielikuvituksen tuotetta. :'D
Viikonloppuna kerrotaan vanhemmille, vaikka 12 viikkoa ei olekkaan täynnä. Saavat tiedon isänpäiväkortin muodossa.:love:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa. :) Oon palstaa seuraillu koko ajan van ei oo puhelimella jaksanu alkaa kirjoittaa, mutta nyt hiukan lapsivapaata aikaa, joten kaivelin läppärin esiin.

Onnea kaikille nt-ultrasta hyviä uutisia saaneille. <3 Minulla se on ens tiistaina, jännittäähän se hiukkasen kyllä. henttis, nt-ultra esikoisessa ollut 12+3, toisessa 12+5 ja nyt täsä raskaudessa 12+4. :)

16.10 kävin neuvolassa, tuolloin oli viikkoja 9+0. Ultrassa näkyi pieni papunen ja kuultiin selkeät sydänäänet.<3 Sikiö vastasi 8+6.
Esikoiseni vastasi 9+0 viikkoja 8+4. Mehän siis odotamme tätä kolmatta syntyväksi 20.5, eli samoin kuin esikoistamme. <3 :love:Edellisten kuukautisten alkamispäiväkin oli täysin sama ekassa ja tässä kolmannessa raskaudessa, 14.8. :) Jospa näin oli tarkoitettu. Esikoiseni sairastui 7/14 syöpään, neuroblastoomaan. Huomattiin vasta, kun oli jo laajalle levinnyt. Ei vastannu hirmu hyvin hoidoille ja 3/15 aloitettiin palliatiivinen hoito, mutta me lähettiin kokeilee yhtä uutta lääkettä samalla, eli lääkärit sano että siinä vois olla pienenpieni toivo. 5/15 oli luuydinnäytteet, ja lääkäri soitti meille, että tautia näkyy jo aspiraationäytteessäkin, ja pahoitteli kovasti, kertoen ettei voi tietää kauan poikamme elää ja käski tehdä ja toteuttaa kaikki reissut mistä haaveiltu. Tuolloin päätimme mieheni kanssa, että ehkäisy jätetään ja kolmas saa tulla jos on tullakseen. Seuraavalla viikolla lääkäri soitti ja sanoi että lopullisissa näytteissä ei näykään tautia, eli luuydin on sittenkin puhdas, oli aspiraationäytteen ilmeisesti joku tulkinnut väärin!! Hoitoja voitiinkin siis jatkaa. Lapseltamme kerättiin hänen omat kantasolut, sitten hänellä oli jättihoito, jolla luuytimen toiminta tuhottiin, ja sen jälkeen palautettiin omat solut. Syksyllä sädetettiin 14 kertaa lisämunuaisen alueelle ja nyt olemme ylläpitohoidossa, roaccutan menee vuorokaudessa 110mg 2vko putkeen ja sit 2vk tauko. Tällä hetkellä tilanne on siis hyvä ja lapsemme tauditon. Rukoilen ja toivon niin kovasti, että saisimme juhlia esikoisemme ja tulevan lapsemme tuplasynttäreitä vuosikymmeniä<3 Anteeksi pitkä teksti aiheen vierestä, tahdoin avata perheemme tilannetta teille.

Mutta takaisin raskausjuttuihin. :)
Itsellänikin pahoinvointi vaivaa edelleen. Koko ajan ällöttävä ja etova olo ja ei oikein tekisi mitään edes mieli. Aamusin kiskoo okselle heti, ennen kuin on ehtinyt syödäkään. :sick: Jospa tää pikkuhiljaa helpottais, aiemmissaki tainnu ekan kolmanneksen jälkeen alkaa helpottaa.

Ainiin, minulle LA:n voi seuraavaan pinoon korjata 20.5. :)

Niin ja sellainen tuli myös mieleen, että oliko joku faceryhmä vielä toukokuisista johon sopisi mukaan?

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille!! <3

Odes, rv 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Odea minusta oli ainakin ihana lukea teidän perheen (jokseenkin sydäntä riipivä) tarina. Voimia teidän esikoiselle, melko sissi hän todellakin on ! Tuollaistahan ei voi kukaan edes kuvitella omalle kohdalle, vaikka täytyisikin tiedostaa että mikä tahansa on mahdollista. :(

Sillä kyselin noita ultraviikkoja, kun laittoivat lähetteen eilen menemään yliopistolliseen sairaalaan ja sanoi että ennen rv 12 pitäisi käydä ja rv 12 alkaa 13.11, eli melko kiirus kyllä tulee. Minuahan se ei haittaa, mutta miehen töiden takia vähän kehno..o_O
Onko teillä muuten selviä tyttö- tai poikaoloja? :)
 
Odea toivotaan esikoiselle kovasti parantumista!

Henttis muistanko nyt jotain väärin, mutta etkös sä just käynyt ultrassa, vai onko toi joku muu käynti? Mulla esikoisesta (JS) 12+2 ja tästä (KOS) 12+4. Ihan tyttö olo, ja oikeastaan ihan vaan sen takia kun mun kaikissa unissa vauva on ollut tyttö ja olot niin erilaiset kun viime (poika) raskaudessa. Esikoisesta näin pelkästään poika unia :)
 
Joo kävin torstaina! :D Siis se oli ns. "kunnan tarjoama varhaisultra", koska täällä mennään yliopistollisseen sairaalaan np-ultraan, niin haluaavat kotikunnassa aina varmistaa viikot ennen lähetettä, jotta ihmiset eivät mene sinne liian pienillä viikoilla. Tämä kuvio hämmenti ensin minut, mutta onkin lopulta ihan loogista. :D
 
Doppler tipahti tänään postilaatikosta, iiks! Äsken sitä kokeiltiin miehen kanssa, tuloksetta tällä kertaa. En kylläkään hyvin huolestuisi kun eilen neuvolassakaan ei saanut kunnolla kuuluviin. :) Saati sitten tämmöinen amatööri. :D
 
Odes - voi miten pysäyttävä teksti. Kovasti voimia koko perheelle ja toivon koko sydämestäni että teidän esikoinen toipuu täysin! <3

Täällä on tällä viikolla np- ultra, jännittää jo kauheasti! Oloa kumpaankaan suuntaan (tyttö/poika) ei ole, mutta toisaalta ei ole edellisiä raskauksiakaan joihin verrata :) Molemmat yhtä tervetulleita ja toivottuja!
 
Kiitos<3
Minulla ei selkeesti tyttö- tai poikaoloa, mut jotenki tuntuu että tää ehkä poika. :) En muista aiempien raskauksien välillä olleen isoja eroja myöskään. Molemmissa halutti alussa samoja ruokia ja pahoinvointia oli ekan kolmanneksen.
Pioni1, onnea ultraan. (y)
 
Hei

Tulen tuolta 40+ odottajien puolelta tännekin. Ikä 40/ Laskettu aika 18.5. / 5. lapsi (aikaisemmasta liitosta kolme ja tästä nykyisestä yksi lapsi) / synnytyspaikka Kättäri tai Naikkari.

Oli ihan alusta alkaen poikaolo. Mulla on entuudestaan kolme tyttöä ja yksi poika. Koko kroppa on turvonnut, mutta etenkin vatsa pullottaa kuin puolivälissä raskautta. Paha olo on vaivannut viikosta 7 alkaen, mutta oksentamaan en ole joutunut kuin muutaman kerran. Tytöistä oksentelua oli aamusta iltaan alusta alkaen. Väsymys on jotain ihan kammottavaa, ehkä tämä ikäkin vaikuttaa.

Julkisen puolen nt-ultra huomenna, mutta olen jo käynyt yksityisella alkuraskauden ultrassa, nt-ultrassa ja NIPT-testissä. Eilen sain tuon jälkimmäisen testin tulokset ja tulossa on kuin onkin poika, ihan kuten vaisto sanoi. Kromosomien osalta kaikki kunnossa, niilt osin mitä tuossa testissä nyt tutkitaan. Olin varannut ajan myös lapsivesipunktioon, mutta skippaan sen. En vaan halua ottaa keskenmenoriskiä, vaikka testistä selviäisikin enemmän kromosomivirheitä. Edellisen raskauden aikana (tyttö 2013) kävin lapsivesipunktiossa ja olin erittin kipeä kaksi viikkoa testin jälkeen ja vuosin verta. Säikäytti tosi paljon.

Mitäs vielä...aika kuluu tosi nopeasti. Ollaan matkusteltu aika paljon ja matkustan jatkossakin. Helmikuulle varatun matkan aion perua. Siinä vaiheessa on viikkoja kasassa 24 ja teoriassa lapsi voi säilyä hengissä kunnollisessa hoidossa. En siis halua ottaa riskiä, että olen jossain lähes kehitysmaassa lomalla ja esim. tulehduksen seurauksena synnytys käynnistyy. Noita viikkoja ennen ei ole juuri mitän tehtävissä joten uskallan vielä reissata. Saattaa tulla haastavat kuukaudet, kun reissut rajautuu Eurooopan kohteisiin :)

Kadehdin hirveästi niitä jotka osaavat nauttia raskaudesta ja elää stressaamatta kaikesta. Itse näen uhkia ja vaaroja kaikkialla, varsinkin ruuassa ulkomailla :|

Semmoista. Toivottavasti mahdun vielä mukaan tällekin puolelle. Ihanaa lukea ensikertalaisten tunnelmia ja huomata, että ei ne fiilikset ja epävarmuus välttämättä kuulu vain ensimmäiseen raskauteen. Jokainen raskaus on niin erilainen ja ainutlaatuinen.

Zenmama 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs. Peek-a-boo
Tervetuloa Zenmama! :) Pioni1 tuu sitten kertoo kuulumiset tännekkin. :>
Mua ainakin rauhoittaa kun täällä ryhmässä on niin monessa eri elämäntilanteessa olevia, jotenkin ei ressaa niin paljo tätä omaa ja voi kysyä aina kun joku mietityttää.. :rolleyes:
Heräsin aamulla aikaisin, kun nukuin mahallaan ja alamaha oli järkyttävän kipeä. Tuntu kuin olisi ollut vuosisadan vessahätä, vaikka vessassa käydessä se ei tosiaan sitä ollut. Onkohan tää nyt jotain kohdun kasvukipuja vaan? Siis joka aamuistahan tuo vatsakipu on täällä ollut, mutta ei noin rajuna..:confused:
 
Tsemppiä ultraan Pioni1 :)

Tervetuloa Zenmamma! :)

Henttis mäkin sitä vilkuillut (ei ole kyllä tavaroille/vaatteille tarvetta, mutta tavallaan olis kiva tälläkin kertaa ottaa), että jos hakemuksen jättäis ihan viimetipassa niin ehkä saattais saada 2016 pakkauksen. Hitsi kun tietäis jostain millon ne on jaettu loppuun..
Noista kivuista. Ite ainakin huomannu että kaikkia erilaisia vihlontoja, kolotuksia ja särkyä ja kuuluu asiaan :) voihan tuo olla että jos kohtu alkaa painamaan rakkoa, niin tuntuu et olis hirveä hätä, vaikkei paljoa sitten tuliskaan. Ainakin mulla loppupuolella oli näin.
 
Joo toi kuulostas ihan loogiselle, että se tosiaan painaa vaan rakkoo. Tuntuu ihan tuskelle, kun eilenkin kerkesin olla lenkillä about 20 min ja eikun vessaan..:cautious: Pitkät puolivuotta vielä eessä jos tätä menoo jatkuu.
Tosiaan me otetaan pakkaus koska meillähän ei mitään vielä ole, muuta kun kasa tosi hyviä suunnitelmia...:D Saa nähä malttaako sitä venyttää sitten kuinka pitkälle sitä hakemusta..:D
 
Seuloista kirje kotiin, jossa luki ei kohonnutta riskiä. Netistä kun katoin vielä takemmat tulokset niin Down oli 1:1400 ja siihen toiseen 1:100000. Mietityttää vaan nyt tuo eka vaikka hyvä tulos onkin kun muistan esikoisesta että molempien luvut oli sellaista luokkaa että ei pitäis kumpaakaan suurta todennäköisyyttä olla, mikähän siinä nyt riskiä nostaa kun turvotus ainakin tasan sama kun esikoisesta.

Mimmi & möhkis 12+6
 
Kiitos kaikille tsempeistä, tulen raportoimaan miten meni :)

Zenmama- itse ajattelin kanssa matkailla niin paljon kun ehtii, pystyy ja riittä rahaa ennen esikoisen syntymää :) Tiedän ettei matkustelu lapsen tuloon lopu, mutta muutaa hieman muotoaan ainakin kunnes lapsi/lapset ovat sen verran vanhoja että jaksavat kierrellä nähtävyyksiä/voi jätää hoitoon lyhyen matkan ajaksi. Kaukokohteita ei ole suunnitteilla, lähinnä eurooppamatkailua. Ja olen aivan samanlainen uhkakuvien luoja, etenkin ruoka ulkomailla kauhistuttaa, kun kommunikointi on mitä on. Olen yrittänyt tietoisesti rauhoitella itseäni ja saada ajatuksia kasaan, kauheaa jos koko raskausaika menee pelkäämiseen (ja kuinka paljon pelättävää onkaan kun vauvan saa syliin asti!)

Henttis -Olen myös miettinyt äitiyspakkausta ja sitä, ehditäänkö saada vuoden 2016 versio :D Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti eikä tämänkään vuoden versiossa ole mitään vikaa, mutta vaatteet ovat ehkä omaan makuun poikamaisia? Sopii toki loistavasti jos poika on tulossa :D Muistelen lukeneeni että pakkausta täytyy hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, taidan odottaa vuoden 2016 pakkauksen kuvien julkaisua ja jättää kaiken hakemisen ihan viimehetkille jos se miellyttää enemmän ;) Mutta oikein iloinen ja onnellinen olisin tämänkin vuoden pakkauksesta :)

Mimmi - voisiko tuosta soittaa esim. neuvolaan jos joku on jäänyt mietityttämään? Ei tarvitse itse pelätä ja pähkäillä yksin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama

Yhteistyössä