Voiko aviomies päättää kenen kanssa vietän aikaa vaikkei kysymys ole mistään pahan teosta yms...?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä on ystäväpariskunta joiden kanssa vietetään yhdessä aikaa, miehillä on sama harrastusporukka. Me vaimot ystävystyttiin kun istuimme iltaa porukalla. Ystäväpariskunnalla on paljon kavereita tästä harrastusporukasta ja mieheni oli heidän kaverinsa myös, paitsi nyt kun sai päähänsä ettei häntä enää kiinnosta osallistua porukan tapahtumiin, pikkujouluihin, illanistujaisiin. Minut on kutsuttu niihin aina myös. ihmiset on mukavia. Nyt saimme myös kutsun mutta mies ei halua mennä, ei kuulema kiinnosta enää. Minua kiinnosti, ovat minunkin ystäviä. Mutta mies raivostui ja sanoi etten saa mennä yksin sinne. Sanoi ettei tykkää ajatuksesta että menen yksin hänen harrastusporukan juhliin missä on myös nämä kaksi läheistä ystävää ja paljon muita mukavia ihmisiä, miehiä ja naisia. Mies sanoi myös ettei halua että menen ystävien kanssa harrastuksen ulkopuolisiin tapahtumiin jos sieltä harrastusporukasta on joku heidän kanssa siellä. Nämä on minunkin läheisiä ystäviä ilman koko miehen harrastusta, voiko mies sanella tuollaiset säännöt? Miestä itseään ei kiinnosta mutta kieltää myös minun menot. Saan mennä kenen tahansa muun kanssa, myös ystäväpariskunnan mutta heidän kavereiden kanssa en saa olla samassa porukassa !? Heillä on tiivis 4-5 henkilön porukka mihin kuuluu ihmisiä sieltä harrastuksesta, ja ovat kutsuneet meidät yhdessä ja erikseen, varmaan jo siitä syystä ettei miestä kiinnosta. Ja nyt on kyse ystävyydestä, mies varmaan on mustasukkainen että porukassa on myös miehiä...en tiedä... olen nyt kieltäytynyt pikkujouluista ja kahdesta muusta tapahtumasta etten suututa miestä, olen pyytänyt häntä mukaan niin kuin muutkin mutta ei halua osallistua. onko oikein?
 
vierailija
On varmuus ettei mies ole tehnyt mitään, eikä ryhmässä ole salattavaa. Sanoo että hän ei vaan tykkää kun menen yksin sinne porukkaan. Vertasi siihen että hän menisi yksin minun työpaikan pikkujouluihin...ei nyt ihan sama asia.
 
vierailija
Oletko kysynyt mieheltä, mistä on suivaantunut ryhmään?
Jotainhan siellä on sattunut, jos yhtäkkiä "kyllästynyt", eikä sinunkaan halua menevän.
Häntä ei vaan kiinnostanut mennä ja suuttui porukkaan, minulle varsinkin, vielä enemmän kun minut toivotettiin tervetulleeksi juhlaan yksinkin jos mies ei halua tulla mukaan. Suuttui siis kun halusin mennä edes yksin ettei juhlat jää kokonaan väliin. Sanoi kyllä että suuttui vaan tästä yksin menemisestä, ei ollut kuulema sitä ennen mitään porukkaa vastaan. Ei vaan voi sietää että mä olisin siellä yksin... vaikka puolet on minunkin ystäviä... mutta miten saisin että mies tekee väärin kun vaatii noin?
 
On varmuus ettei mies ole tehnyt mitään, eikä ryhmässä ole salattavaa. Sanoo että hän ei vaan tykkää kun menen yksin sinne porukkaan. Vertasi siihen että hän menisi yksin minun työpaikan pikkujouluihin...ei nyt ihan sama asia.
En epäile sanojasi, mutta olisin silti kiinnostunut tietämään miten sinä voit olla niin varma siitä, ettei sinulta salata mitään?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Häntä ei vaan kiinnostanut mennä ja suuttui porukkaan, minulle varsinkin, vielä enemmän kun minut toivotettiin tervetulleeksi juhlaan yksinkin jos mies ei halua tulla mukaan. Suuttui siis kun halusin mennä edes yksin ettei juhlat jää kokonaan väliin. Sanoi kyllä että suuttui vaan tästä yksin menemisestä, ei ollut kuulema sitä ennen mitään porukkaa vastaan. Ei vaan voi sietää että mä olisin siellä yksin... vaikka puolet on minunkin ystäviä... mutta miten saisin että mies tekee väärin kun vaatii noin?
Jotain outoa tuossa on, mieti nyt itse. Jos sinulla olisi joku hyvä kaveriporukka, ja mies olisi tutustunut kavereidesi miehiin, ja teillä olisi hauskaa yhdessä. Miksi yhtäkkiä, ilman syytä, et enää haluaisikaan osallistua ryhmän juttuihin? Harva niin yhtäkkiä kyllästyy samanaikaisesti useampaan tyyppiin. Vai onko mies jo pidempään sanonut, että onpas tylsää porukkaa tms.? Kyllä siihen usein joku syy on, että ei ennen mukavana pitämiä kavereita halua enää nähdä, eikä puolisonsakaan soisi heitä näkevän.
 
Jotain outoa tuossa on, mieti nyt itse. Jos sinulla olisi joku hyvä kaveriporukka, ja mies olisi tutustunut kavereidesi miehiin, ja teillä olisi hauskaa yhdessä. Miksi yhtäkkiä, ilman syytä, et enää haluaisikaan osallistua ryhmän juttuihin? Harva niin yhtäkkiä kyllästyy samanaikaisesti useampaan tyyppiin. Vai onko mies jo pidempään sanonut, että onpas tylsää porukkaa tms.? Kyllä siihen usein joku syy on, että ei ennen mukavana pitämiä kavereita halua enää nähdä, eikä puolisonsakaan soisi heitä näkevän.
Tai sitten se mies häpeää itseään jostain syystä tai kumppaniaan?
 
vierailija
En epäile sanojasi, mutta olisin silti kiinnostunut tietämään miten sinä voit olla niin varma siitä, ettei sinulta salata mitään?
Niin ehkä mä luotan sit liian sokeasti...
Mies on ollut tosi vihainen mulle, sanoo miten minä kehtaan jankuttaa että pitäisi päästä vaikka mies on jo kieltänyt... saa minut näyttämään pahikselle vaikken mielestäni ole tehnyt mitään väärää kun haluan mennä juhliin... jotain mätää tuossa asiassa on ja inhottaa kun mä saan kaikki vihat niskaan. Asia kuitenkin vaikuttaa tulevaisuuteenkin, pitää aina vältellä tiettyjä ihmisiä eikä samassa porukassa saa viettää esim. iltaa..ja toiset on tosi usein samassa porukassa. varmaan sitä jo muutkin joskus alkaa ihmettelemään kun ei koskaan " pääse" ...
 
Niin ehkä mä luotan sit liian sokeasti...
Mies on ollut tosi vihainen mulle, sanoo miten minä kehtaan jankuttaa että pitäisi päästä vaikka mies on jo kieltänyt... saa minut näyttämään pahikselle vaikken mielestäni ole tehnyt mitään väärää kun haluan mennä juhliin... jotain mätää tuossa asiassa on ja inhottaa kun mä saan kaikki vihat niskaan. Asia kuitenkin vaikuttaa tulevaisuuteenkin, pitää aina vältellä tiettyjä ihmisiä eikä samassa porukassa saa viettää esim. iltaa..ja toiset on tosi usein samassa porukassa. varmaan sitä jo muutkin joskus alkaa ihmettelemään kun ei koskaan " pääse" ...
Tämänkin on pakko olla provo.
Miehesi kieltää sinua? Voitko sinä kieltää miestäsi?
 
Kyllähän miehellä ja naisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. Mikä semmoinen suhde muka olisi missä ei voisi? Se on sitten itsestään kiinni näkeekö tarpeelliseksi noudattaako kieltoa.
En mä tiedä. Miehelläni on kyllä oikeus toivoa ja pyytää olemaan menemättä jonnekkin, mutta minusta hän ei voi minua kieltää. Se, että kumppani kieltää tekemästä jotakin, saa suhteen näyttämään aikuinen- lapsi asetelmalle.

Meidän perheessä on sellanen systeemi, että kumpikaan ei kiellä toiselta yhtään mitään, mutta kummallakin on samat vapaudet. Esim. jos minä haluaisin lähteä pitkäksi viikonlopuksi Amsterdamiin pössyttelemään, niin mieheni saisi tehdä saman. Koska minä en halua hänen tekevän niin, niin en minäkään mene :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: .....
En mä tiedä. Miehelläni on kyllä oikeus toivoa ja pyytää olemaan menemättä jonnekkin, mutta minusta hän ei voi minua kieltää. Se, että kumppani kieltää tekemästä jotakin, saa suhteen näyttämään aikuinen- lapsi asetelmalle.

Meidän perheessä on sellanen systeemi, että kumpikaan ei kiellä toiselta yhtään mitään, mutta kummallakin on samat vapaudet. Esim. jos minä haluaisin lähteä pitkäksi viikonlopuksi Amsterdamiin pössyttelemään, niin mieheni saisi tehdä saman. Koska minä en halua hänen tekevän niin, niin en minäkään mene :ROFLMAO:
Teillä ei sitten varmaan saa turvautua kieltosanoihin, kuten esim. lopeta. Vai pitääkö se muotoilla pyydettävään muotoon. :p

Se on vähän miten tulkitaan kielto. Ja kyllä minusta ihmisillä on oikeus parisuhteessa kieltää, vaikka se pössyttely. Vai saako mies nyt tehdä mitä vaan, jos vaan hän sallisi saman sinulle? Aikamoinen mentaliteetti. Suhteessa kuitenkin kielletään asioita, esim. monessa suhteessa kielletään pettäminen yms.
 
Teillä ei sitten varmaan saa turvautua kieltosanoihin, kuten esim. lopeta. Vai pitääkö se muotoilla pyydettävään muotoon. :p

Se on vähän miten tulkitaan kielto. Ja kyllä minusta ihmisillä on oikeus parisuhteessa kieltää, vaikka se pössyttely. Vai saako mies nyt tehdä mitä vaan, jos vaan hän sallisi saman sinulle? Aikamoinen mentaliteetti. Suhteessa kuitenkin kielletään asioita, esim. monessa suhteessa kielletään pettäminen yms.
Niin, onko suhteessa yhdessä sovitut säännöt vai voiko toinen kieltää toista? Mun nähdäkseni ne on kaksi vähän eri asiaa.
Tässä tapauksessa tilanne on kuitenkin vähän hassu, kun yhtäkkiä mies kieltää osallistumasta illanviettoon yhteisten ystävien kanssa sillä perustein, että mies ei enää halua ja nainen ei tällöin voi mennä, koska ne kaverit oli alunperin miehen kavereita.

Vähän sama, jos sinä ja kumppanisi olisitte lenkkeilleet ystävienne kanssa vuosia ja sitten kumppanisi päättää, että lenkkeily on paskaa ja kieltää sinua lenkkeilemästä enää näiden kyseisten henkilöiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: .....
Teillä ei sitten varmaan saa turvautua kieltosanoihin, kuten esim. lopeta. Vai pitääkö se muotoilla pyydettävään muotoon. :p

Se on vähän miten tulkitaan kielto. Ja kyllä minusta ihmisillä on oikeus parisuhteessa kieltää, vaikka se pössyttely. Vai saako mies nyt tehdä mitä vaan, jos vaan hän sallisi saman sinulle? Aikamoinen mentaliteetti. Suhteessa kuitenkin kielletään asioita, esim. monessa suhteessa kielletään pettäminen yms.
Olen kyllä samoilla linjoilla aivansaman kanssa, että ei kahden aikuisen suhteessa toista kielletä. Tottakai, jos toinen meinaa syödä kaikki lempisuklaasi, voit käskeä lopettamaan, mutta ei noin niinkun isommissa asioissa.

Jos minä esim haluaisin lähteä baariin, mutta mies ei haluaisi minun menevän, voi hän esittää toivomuksen perusteluineen, miksi ei haluaisi minun menevän. Lopullinen päätös jää sitten minun ratkaistavaksi. Tai jos mies haluaisi ostaa auton, minä en, niin en minä voi miestäni pakottaa olemaan ilman autoa.

Ja aloittajan tapauksessa: mies voi sanoa, että ei haluaisi vaimonsa sinne juhliin menevän, mutta ei voi kieltää. Ja ennen kaikkea, aikuisen ihmisen pitää kyllä osata perustella kantansa, niin että kertoisi ap:lle, miksi ei halua tämän menevän.
 
Niin ehkä mä luotan sit liian sokeasti...
Mies on ollut tosi vihainen mulle, sanoo miten minä kehtaan jankuttaa että pitäisi päästä vaikka mies on jo kieltänyt... saa minut näyttämään pahikselle vaikken mielestäni ole tehnyt mitään väärää kun haluan mennä juhliin... jotain mätää tuossa asiassa on ja inhottaa kun mä saan kaikki vihat niskaan. Asia kuitenkin vaikuttaa tulevaisuuteenkin, pitää aina vältellä tiettyjä ihmisiä eikä samassa porukassa saa viettää esim. iltaa..ja toiset on tosi usein samassa porukassa. varmaan sitä jo muutkin joskus alkaa ihmettelemään kun ei koskaan " pääse" ...
Mene sinne juhliin ja juota toiset emännät räkäkänniin, niin puoleen yöhön mennessä tiedät, mikä miestäsi oikeasti vaivaa (y)
 
vierailija
Tämänkin on pakko olla provo.
Miehesi kieltää sinua? Voitko sinä kieltää miestäsi?
Olisikin provo! Mies väittää että voisin kieltää miestä vastaavassa mutta todellisuudessa en kieltäisi, minusta tuo ei olisi oikein. Mies sanoo että hänen pitää saada kieltää edes tuo ja olen kuulema älytön jos en ymmärrä. Olen tukenut miehen menoja ja niitä on ollut paljon enemmän kuin mulla. Ei miehelläkään ole ollut mitään minun menoja vastaan mutta tämä tilanne on nyt kuulema ihan mahdoton hyväksyä. Ja nimenomaan se että tuosta porukasta on jotain mukana jos olen menossa vaikka ystäväpariskunnan tai vain naisen kanssa iltaa istumaan/tapahtumaan yms...
 

Yhteistyössä