Hei, kustantajan velvollisuuksista kyse.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä oon nyt lukenut 14 kirjaa. Yhtä sarjaa ja huomasin et kustantaja ei ollut suomentanut vikaa 9 kirjaa. Ei se niin mun mielestä voi mennä et sarja jätetään kesken. Ja pitäisi antaa kustantajille iso sakko jos jättää kesken. Ei anna luotettavaa kuvaa kustantajasta. Miten voin niiltä mitään ostaa ku joutuu pelkäämään et sarja jää kesken ja massit menee hukkaan. Jalava joutui nyt boikottiin.
 
vierailija
Tuo on inhottavaa, mutta se on se riski, joka on otettava jos ja kun haluaa lukea sarjaa ennen viimeisen osan valmistumista. Toisaalta voihan se kirjailijakin sairastua vaikka masennukseen ja jättää sarjan kesken.

Mikä sarja kyseessä?
 
vierailija
Tuo on inhottavaa, mutta se on se riski, joka on otettava jos ja kun haluaa lukea sarjaa ennen viimeisen osan valmistumista. Toisaalta voihan se kirjailijakin sairastua vaikka masennukseen ja jättää sarjan kesken.

Mikä sarja kyseessä?
Joo tottahan tuokin. Mut ne 8 kirjaa on jo tulleet vuosia sitten englanniksi ja huomasin et lähin englannin kielen kirja on lappeenrannassa. Kyl se mun mielestä kertoo kustantajasta ettei suomenna kaikkia siitä sarjasta. En oo ennen kuullutkaan et sarjan suomennos jätetään kesken kun se kerran alotetaan ni kyl se saatetaan loppuun saakka. Nyt huomasin et oli tullut yksi suomennos tän vuoden puolella. Mut siinä välissä oli 8 kirjaa et miks kustantaja päätti hypätä näiden yli?.

Vois kehitellä miljoonan euron sakon jos ei hoida hommaa loppuun saakka ja jos kustantajalle tulee tappioita voi valtio korvata sen niin ettei tule tappioo et se sarja hoidetaan loppuun saakka. Tällä tavalla tuettaisiin kirjallisuutta ja et kustantamot voisi ottaa enempi riskiä mitä julkaisee ja pienemmätkin kirjailiat pääsisi esiin. Vai tulisko kalliiksi?. Moni voi jättää lukemisen tälläisten harmien vuoksi 😭

Mä niin odotin et saan kaikki lukea ja harmitus on kova jäi hyvään kohtaan vika kirja.
Joo esim sven hasselil jäi vika kirja kesken taistelu berliinistä. Mut ne kaikki oli erilaisia kirjoi eikä jatkunut isommin aina seuraavasta.

Se kirja oli drizz do urden sarjaa. R.A.Salvatore.
Hassua ku luulin et se kirja sarja loppui ni ite kirjailia jubaili sanaset mulle faces et kirja sarja kyl jatkuu viellä ilahduin ja petyin ku ei oltu suomennettu.

Onko sulle käyny noin?
 
vierailija
Vai onko valtiolla omaa kustantamoa? Jos sellainen perustettaisiin ni voisi suoraan tukea pien kirjailioita ja sit hittien synnyssä valtio käärisi hyvät voitot jotka kanavoitaisiin uusiin kirjailioihin?
 
vierailija
Mulle kävi niin, että ensimmäinen kirja julkaistiin painettuna ja jatko-osa sitten ainoastaan e-kirjana, joita en harrasta. Ja vaikka sen lukisinkin sähköisessä muodossa, niin nyt mulla on sitten yksi painettu kirja kirjahyllyssä, jolla ei sinänsä ole virkaa kun se on ensimmäinen osa sarjasta tai trilogiasta, jonka muita osia ei painettuna saakaan.


Wikipediassa on listattu 28 kirjaa suomeksi.
 
vierailija
Mulle kävi niin, että ensimmäinen kirja julkaistiin painettuna ja jatko-osa sitten ainoastaan e-kirjana, joita en harrasta. Ja vaikka sen lukisinkin sähköisessä muodossa, niin nyt mulla on sitten yksi painettu kirja kirjahyllyssä, jolla ei sinänsä ole virkaa kun se on ensimmäinen osa sarjasta tai trilogiasta, jonka muita osia ei painettuna saakaan.


Wikipediassa on listattu 28 kirjaa suomeksi.
Joo siis ootko koittanu lukea e kirjaa? Mulle se olisi täysin no no juttu koska en jaksaisi näytöltä lukea. Kirjana ja joku poikkeus äänikirjana.
Oliko hyvä kirja se eka osa?. Mut tuossa on enempi ku kirjotti enkuks googleen.
 

Yhteistyössä